ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
PTS Bredbandskartläggning
Alla förskolor stimulerar och utmanar barnens matematiska tänkande.
Att bygga förnyelse – Hur byggbranschen förnyas!
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Resultat av brukarenkäter 2012 Funktionsstöd. Svarsfrekvens.
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. Kontaktformulär  På varje seriös webbplats bör det finnas ett kontaktformulär.  Använd ej maillänkar, risk för spam!
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
En bransch med många ansikten….
Att beskriva och utvärdera sin egen verksamhet
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Enkät till projektledare om projektföljeforskning
Projektföljeforskning
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
”Så förbättrar vi vår konsultverksamhet!” Ett konkret exempel genomfört våren 2001 Nyckelfrågor att arbeta med: Förutsättningar; 1. Företagets historik/bakgrund.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Sveaplans Aula (merparten bokas endast av en institution) Nya lokalerna i Frescati.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Stöd till Brottsoffer Första enkätinsamlingen februari :a årets svarsfrekvens på 83% 2:a årets svarsfrekvens 92% 3:e året %
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
DROGER I DALARNA?. % Andelen alkoholkonsumenter i åk 9 och gy 2, 1971–2012 En mångårig trend har vänt – flera olika undersökningar visar att bruk av såväl.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
1 Enkätundersökning – vad tycker högstadieeleverna om maten? Johanna Löfström - Patricia Larsson - Elisabet Lind.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Bygga lön ”Bygga lön” är ett arbetsvärderingssystem som syftar till att bedöma kraven i de arbeten utförs inom kansliet, det vi brukar kalla ”vad- delen”.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
SDDB hösten 2003 Preliminära resultat Svensk Njurmedicinsk Förening Riksstämman Stockholm KG Prütz Verksamhetsområde Internmedicin Helsingborgs.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
NKI nr 2 november 2014 Skaraborgs sjukhus. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och.
SOLLEFTEÅ - en kraftfull kommun …där människan står för kraften tillsammans med skogen, vinden och vattnet.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
NKI nr 2 november 2014 Habilitering & Hälsa. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Undersökningen utfördes sommaren/hösten 2008 vid två stormarknader, den ena i Eskilstuna och den andra i Nacka utanför Stockholm. 100.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Presskonferens 7 december 2010 Arbetsmarknadsutsikterna Hösten2010 Tord Strannefors.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet. Trafikskolor som har arbetat mer än 6 månader är mer nöjda Trafikskolor där VD/chef är insatt i och arbetar med aSTRa WEB.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Presentationens avskrift:

aSTRa WEB enkät - kundnöjdhet

Hypotes Trafikskolor som har arbetat mer än 6 månader är mer nöjda Trafikskolor där VD/chef är insatt i och arbetar med aSTRa WEB är mer nöjda Trafikskolor som har snabbt internet är mer nöjda De som svarar på enkäten är generellt mer missnöjda och vill påverka. De som är nöjda väljer att inte svara.

Underlag Enkäten skickades ut till 637 företag 408 kunder svarade (64% svarsfrekvens) förra året var det bara 52% Kategorier Typ 1 – Kunder som använt aSTRa WEB > 6mån, snabbt internet och där chefen är insatt i aSTRa WEB Typ 2 – Kunder som använt det mindre än 6 mån.

Ambitionsnivå STR:s ambitionsnivå är att kundnöjdheten skall vara en 5:a eller högre på en 6-gradig skala (> 83%). 100% är oftast MYCKET kostsamt (6 av 6) Den sista 1% kostar oftast 99%

Generell nöjdhet (4,18)

Administration (4,11)

Ekonomi (3,85)

Bokning (3,94)

Utb.kort (3,88)

Elevcentralen (4,41)

Tillgänglighet support (4,47)

Kunskap support (4,93)

Svar 4h (4,77)

Framkomlighet växel (5,04)

Kundbemötande växel (5,33)

Växel kopplar rätt (5,36)

Resultat Typ 1 kategori är generellt 0.1 – 0.3 mer nöjd än ALLA Typ 1 kategori är generellt 0.3 – 0.6 mer nöjd än Typ 2 Typ 2 är generellt 0.2 – 0.3 mer missnöjd än ALLA ”Bästa produkt” – Elevcentralen – 4.39/4.41/4.22 ”Sämsta produkt” – Ekonomi – 4.14/3.85/3.46

Resultat forts. Våra hypotes besannades. En kund som använt det en längre tid blir mer nöjd när man lärt sig hur systemet fungerar. Vår sämsta produkt förra året var bokningen. Vi lade mycket kraft på att förbättra den. Den har höjt sig 0.45/0.17/0.02 steg

Problem/Förslag på åtgärder Okunskap om programmet Avancerad kurs, filmer/manualer uppdaterade, supporten uppdaterad på alla funktioner, konsulthjälp på plats Många buggar efter releaser Vi har lagt till att vi annonserar vilka förändringar som kommer i nästa release, samt att vi erbjuder test 1 vecka i förväg av alla nya funktioner Segt och hänger sig Vi har installerat agent på alla de kunder som hört av sig (20 st). Vi felsöker vad som händer.

Problem/Förslag på åtgärder forts. Krångligt och svåröverskådligt, tungjobbat Vi kommer under 2015 att fokusera på användarupplevelsen i aSTRa WEB och Utbildningskort YKB saknas Vi lägger till funktioner för detta under 2015 Bara 20 elever i elevlistan Vi lägger till paged scroll (så att man kan se hela kundregistret) Kassa / ekonomi är svårt. Kunskapsbrist inom ekonomi