Marknadsplan för HälsoFreak

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LRF LRF är en intresse- och företagarorganisation för alla om äger eller brukar jord, skog och trädgård och för deras gemensamma företag inom lantbrukskooperationen.
Advertisements

Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Utvecklingstrappa för socialt företagande KAK 1997 Anpassad linje 1998 Projekt Valborg 2000 Kooperativ Valborg 2004 Projekt Valfrid 2007 Luleå.
Arkitektbyrå Tiina Holmberg
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
SENIORNET SWEDEN Grundad medlemmar Opolitisk För att hjälpa äldre in i IT-världen Äldre skall lära äldre.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
En bransch med många ansikten….
Produkter, hälsa och miljö
Marknadsplan Sandström de Wit
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Miljödepartementet Framtidsjobb & stärkt konkurrenskraft för dem som bidrar till giftfri vardag? Lena Ek, Fores, nov 2013.
Logga.
Marknadsföring & Internet
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
?  ! BÄTTRE GOLF FÖR ALLA. HUR ÄR SAMARBETET I ”Bästa bättre GK”? STYRELSE/ANSTÄLLDA STYRELSE/ANSTÄLLDA STYRELSE/MEDLEM STYRELSE/MEDLEM MELLAN KOMMITTÉER.
Dalarna - Pilotlän för Grön utveckling - Miljödriven utveckling
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
”Man köper saker man inte behöver för pengar man inte har för att göra intryck på människor som man egentligen inte bryr sig om” ”Inte moralisera utan.
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Målområde 4: Ökad hälsa i arbetslivet Trender och förändringar  Saknar indikator: Att få ett arbete är en viktig del i etableringen.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Kap 10: Kampanjplanering
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Behöver den lokala samverkan stärkas och kompetensen inom psykisk ohälsa utvecklas? KUR- projektet ger möjligheten! KUR-projektet vänder sig till anställda.
De nya affärsrelationerna
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
God hälsa och positiv livsmiljö för alla i Jämtlands län Bäckedals folkhögskola Uppdaterat: Långa och korta kurser inom olika gamla.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Hjälpmedelsfrågor och ett aktivt och oberoende åldrande.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Marknadsplan Gymbolaget
1.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
Processtekniska Gymnasiet
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Profildokument Uddens förskola rev. Aug 2017
Nuvab Näringslivsprogram
(Företagsnamn) Affärsplan
Kost och träning! Balans Stress
Presentationens avskrift:

Marknadsplan för HälsoFreak

HälsoFreak Restaurang med hälsoinriktning Fokus på nyttig och näringsrik mat Startades 2009 av Linda Bergqvist, silvermedaljös vid SM Fitness 2007 Ägs idag 50/50 av Linda och Johanna Lundberg, kock och lic. personlig tränare Sju övrig personal

HälsoFreak Målgrupp: Alla, men främst människor som gör ett aktivt val att, av olika skäl, äta nyttigt Marknadsföring riktas främst mot fysiskt aktiva människor. Flygblad, menyer och affischer på gym och liknande ställen HälsoFreaks profilering är starkt riktad mot ”nyttighet” och ”sundhet” Personalen kan rådfrågas om matens näringsinnehåll, olika dieter osv Linda och Johanna jobbar fortfarande som PT och kan anlitas genom HälsoFreak Linda håller även kurser ute på företag om fysiskt aktivitet och näringslära

Marketing mix Produkt Väl sammansatta maträtter Nyttiga och näringsrika råvaror Näringsförteckningar "Dagens HälsoFreak" Salladsbar "Raw-food”-fika Miljö - ekologiskt odlade och närproducerade råvaror

Pris Fast pris för både färdig lunch och för salladsbaren "Bli ett HälsoFreak”, 2000kr Plats Klostergatan i centrala Linköping   Fysiska bevis gröna och moderna inslag - symboliserar nyttighet och hälsa

Personal och process Personalen ska ha grundläggande kunskaper i träningslära Arbetssökande kan erbjudas utbildning på HälsoFreak   Påverkan Radioreklam Corren Linköpingsposten Nolltretton Gym Sociala nätverk (Facebook)

SWOT-analys Styrkor Svagheter Möjligheter Hot -Stor kompetens/expertis. -Helthetstäckande koncept. -Trogna kunder. -Bra läge. -Ökande tillväxt och omsättning. Svagheter -Finns bara i en stad. -Brist på erfarenhet. -Liten lokal. Möjligheter -Potentiella marknader(Stockholm, Norrköping etc). -Företag är intresserade av föreläsningar, kurser och seminarier inom hälsa och kost. -Franschise-koncept, finns intressenter för att starta upp nya HälsoFreak restauranger som franchisetagare. -Söndagar och kvällar. Hot -Nya konkurrenter med liknande koncept. -Leverantörsproblem (bara en leverantör). -Att de trogna kunderna flyttar eller byter restaurang.

Mål och målpåverkande faktorer Ansoff-matris

Marknadsstrategi Söker i dagsläget inte kostnadsledarskap Är väl differentierade gentemot andra alternativ Marknadspenetration Många potentiella nya kunder pga dålig marknadsföring/synlighet Outnyttjade resurser vid kvällar och på söndagar. Stor potential för ökad försäljning av hämtluncher

Åtgärdsförslag Produkt – Serveringstillstånd, temapresentkort, temamenyveckor Pris – ingen åtgärd Plats – liten gästyta, satsa på hämtluncher och på tider med dålig beläggning Påverkan – Sociala medier, annonsering, jippon, mailinglistor, gym, ”slagfärdiga slogans” Fysiska bevis - gatupratare Personal – ingen åtgärd Process – ingen åtgärd Tidsplan – billigaste åtgärderna först, utvärdera efter hand

Budget

Budget

Budget

Frågor?