Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetssätt som stöder äldres funktionsförmåga
Advertisements

Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
Varför är det viktigt att mäta?
Kort om Matrisen Bildat anställda Cirka 2500 kunder
Samordningsprojekt att utveckla en strukturerad samverkan mellan socialförvaltningen och utbildningsförvaltningen. Mål: Utveckla en effektivare och mer.
NUAK Förnyad förvaltning
Förhandling MBL Och Samverkan.
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Nationell samordning av kommunala öppna data 22 maj 2014.
En introduktion till SEB Way
Information Livsstilsportalen.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
Repetition och tillbakablick
Information från Hjälpmedelscentralen
LTU-modellen för ökad genomströmning Lägesrapport – november 2011
Ett processinriktat arbetssätt
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
i kommuner, landsting/regioner
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Förbättringsresan Hur kan vi använda det vi vet för att skapa ett lite bättre liv för de äldre?
Effektivare vårdadministration - ett förbättringsprogram
Öppen diskussion angående stöd för PDL Av: Thomas Engdahl.
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Att tillsammans påverka!
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Information från godkända utförare inom familjerådgivning
Vad är bra och vad kan bli bättre? Utvärdering med Ekjur12 15/
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Möte fackliga ref.grupp Vad händer – kort om Medborgarcenter Pågående aktiviteter Planer inför det fortsatta arbetet Frågor.
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Bra planering skapar trygghet
PDSA cykel - förbättringsprocessen
Gör barn starkare i kommuner, landsting/regioner Vägledning politiker.
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Resultat: Under de två veckorna med schemalagda promenader har de utförts 10 dagar av 14. Välbefinnandekurvan hos de boende visar på en minskad oro och.
Framtidskartläggning
Värdegrund. Presentation Syfte Värdegrund Presentation av workshop Utvärderingar Framtiden Summering Frågor Kontakt.
Riskhantering i System C2 och nya ISO 9001:2015 Tomas Carlander C2 Management.
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Införandestöd och Leveransplanen »Ladok3 Informationsdag »Malin Zingmark – Förnyad förvaltning »Lars Cronfalk - Ladok3/Införandestöd.
Identifiera asylsökande som kan delta i Hälsostöd (ex vid hälsoundersökning) I samband med att du träffar en vuxen asylsökande, bedöm om personen verkar.
nu finns inga tvivel längre
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
Svenska Brukshundklubben
Utvecklingsprojekt 2015 enligt förvaltningsplan
Förberedelser alias/skyddade personuppgifter inför produktionssättning
Agenda till telefonavstämningar med Health Navigator
Hantering av kravönskemål
Till dig som är chef Materialet som ligger i ledningssystemet under verksamhetsplanering och uppföljning, jämställd och jämlik verksamhet, jämställdhet.
Förslag till förstärkning i Ma inför ht 2017.
Träff 13 Välkomna!.
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet mall kortversion – underlag i annat underlag Datum 2018-XX-XX.
MIS 2.0 Standardiseringsutskott
Ingrid Petersson, Generaldirektör Formas
PoPS: Processkartläggning av, och pilotutredning inom, utveckling av stödtjänster Driftrådet 28 maj 2019.
Framtagande av Regional utvecklingsstrategi Uppsala län
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess 2003-08-12

Innehåll Definition av testkund Kunder Ansvar Målsättning och tidplan Testprocess Implementationsprocessen Nästa steg

Definition av testkund Överenskommelsen med testkunderna är följande: De har tackat ja till fortsatt utvärdering och är beredda att testa det nya gränssnittet när det är på plats Vidare har de uttryckt att de vill ha den typen av lösning som vi står i begrepp att lansera men det finns inga avtal eller åtaganden upprättade eftersom de ännu ej har sett lösningen De flesta kunderna har varit mest intresserade av att testa kontakthanteringsdelen. De även har sett utskickshanteringen som positiv men har konstaterat att det praktiskt inte innebär så stora förändringar för dem jämfört med de lösningar som de idag använder

Testkunder Föreningssparbanken Vasakronan WM-data Drott Morphic Partnertech Telelogic Audiodev Holmen Atlas Copco (Volvo kan eventuellt också läggas in i den här gruppen)

Ansvar Testhanteringen kommer att hanteras av: Implementeringsteamet - Magnus Thell - Charlotta Hellström - Robert Sinclair - Monica Carlsson - Jessica Schutz - Annika Green - Thomas Eriksson - Thomas Karlsson

Målsättning och tidplan Målsättning: Samtliga testkunder ska utvärdera gränssnittet enligt en detaljerad testplan med specifika testfall. Vissa moment kommer att ske tillsammans med oss under handledning och vissa moment kommer kunden att gå igenom på egen hand Testningen kommer att genomföras mellan: 25 augusti och 8 september Utvärderingen ligger sedan till grund för eventuella förbättringar och förändringar som måste göras på kort och lång sikt och vara avgörande för resterande launchplan

Testprocessen Kundens listor görs tillgängliga för utskick respektive uppdatering Kunden går igenom testfall för att lägga upp kontakter och listor i olika varianter Kunden går igenom testfall för att göra utskick i olika varianter Testfallen är modifieringar av dem vi använde vid försommarens tester Vi är hos kunden när detta görs (om det är möjligt)

Implementationsprocessen Försäljning Införande Uppföljning Förvaltning Kartläggning Uppläggning Utskick Avlämning till kund Kontakter YHP

Implementationsprocessen Försäljning Insäljning till kunden Avstämning mot kundens arbetssätt Avstämning mot tekniska begränsningar

Implementationsprocessen Kartläggning Införande Kartläggning Kartläggning listor, gamla och nya, standardlistor Vad uppdaterar Wmk, vad uppdaterar kunden Kartläggning specialare, teknisk miljö Vilka användare hos kunden, vilka kontaktpersoner Avstämning mot arbetssätt för Kontakter och Utskick Införandeplan med datum Orderbekräftelse och avtal Tid: ca 2 dgr.

Implementationsprocessen Uppläggning Införande Uppläggning Lägga upp användare Lägga upp i Bonsai, Salesforce, Scala Skapa listor Testa kundspecifikt Informera internt

Implementationsprocessen Utskick Införande Utskick Ge användarid till kunden Gör kundens listor tillgängliga för utskick Informera om support och manuell hjälp Utbilda kunden i Utskick Sätt datum när kunden börjar köra skarpt Informera internt om när skarp drift börjar

Implementationsprocessen Kontakter Införande Kontakter Gör kundens listor tillgängliga för uppdatering Informera om support Utbilda kunden i Kontakthantering Sätt datum när kunden börjar köra skarpt Informera internt om när skarp drift börjar

Implementationsprocessen Your Homepage Införande YHP Införande av YHP Specificeras senare

Implementationsprocessen Avlämning till kund Införande Avlämning till kund Avstämning och avlämning till kunden av de implementerade delarna Eventuellt avstämning av kundens totala engagemang hos Waymaker

Implementationsprocessen Uppföljning (Förslag) Ring kunden när skarp drift börjar Kolla dagligen om kunden gjort utskick och hur de gått Ring kunden och stäm av när han gjort de första utskicken själv Ring kunden efter 2 veckor och och stäm av hur Kontakter och Utskick fungerar Vid första faktureringen, stäm av med kunden att den är riktig

Implementationsprocessen Förvaltning Kontinuerlig drift Specificeras senare

Nästa steg Säkerställa att samtliga testkunder vill köra live i Waymaker Online - Eventuell omförhandling av avtal - Utbildning av samtliga medarbetare hos kunderna - Säkerställa att samtliga förutsättningar är på plats Implementera kunderna enligt implemnteringsprocessen Nästa steg innebär att vi påbörjar försäljningen mot de 20 första utvalda kunderna som kommer att hanteras av implementeringsteamet