Att boka cykel i Zenit kalender.
Välj kalender.
Välj parkering och relevant vecka Välj parkering och relevant vecka. Här ser ni de cyklar som finns på vald parkering.
Om ni vill ha information om cykeln, tryck på namn. Här kommer relevant information om cykel fram. I detta exempel kan ni se vilken typ av cykel det är, om den har någon typ av speciell utrustning. Om cykeln kommer att passa ert syfte, välj stäng och gå vidare med bokningen.
Välj en tid som passar. Välj ett block av tid. Tryck på fortsätt. Blocken är lagda på två timmar, detta går att förlänga/förkorta inuti bokningen. Tryck på fortsätt.
Information till bokningen. Här ska ni fylla i informationen till bokningen. I rutorna till vänster väljer ni under vilken period ni önskar boka cykeln. Alternativet Intervall finns till för att ni ska kunna boka cykeln under återkommande tider, exempelvis vid återkommande tvättider. Låt standardvalet Ingen stå kvar om bokningen ska avse ett enda tillfälle. Ni kan nu välja Boka.
Överblick på bokningen. Kolla igenom så att allting stämmer. Välj valet Boka så skapas din bokning.
Bokningen är nu skapad. Nu finns bokningen skapad och en bokningsbekräftelse går ut till er mail.
Bokningen i kalendern. När bokningen är skapad finns den med i kalendern. Bokningen slutförs automatiskt 15 minuter efter sluttiden, och bokningen blir då grön. Om du kommer tillbaka tidigare än tänkt, kan du slutföra bokningen i förtid genom att trycka på bokningen.
Slutför manuellt. Denna sida kommer då upp. Välj valet Slutför så kommer ni vidare till avslutandet. Det ser ut som nedan.
Önskar ni rapportera något? När ni valt Slutför kommer denna ruta upp. Välj OK om ni exempelvis upptäckt att cykeln är trasig på något sätt. Välj annars Avbryt, för att fortsätta.
Slutförd bokning. En slutförd bokning blir markerad grön i kalendern och näste bokare kan då vara på säkra sidan att cykeln är återlämnad.
För att ta bort bokningen. Välj alternativet Redigera och sedan Ta bort. Detta meddelandet kommer då upp. Välj OK om ni vill ta bort.
Nu är ni fullärda! Om ytterligare frågor finns, maila info@gavledriftservice.se så återkommer vi så snabbt vi kan. Kom ihåg att vissa av våra anställda är trygghetsanställda av olika anledningar. Vi önskar att ni tänker på detta och meddelar önskningar/klagomål genom Kundservice.