Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Centrala innehåll och kunskapskrav
Vad är eHälsa? Nationell strategi för tillgänglig och säker information inom vård och omsorg sedan Sedan 2010 är socialtjänsten med fullt ut. Vision:
INTRODUKTION TILL LOGOTYPEN Greppa Näringen logotypen är den officiella avsändaren och vårt viktigaste verktyg. Logotypen har en klar och tydlig form.
Föräldramöte 12 september 2011
Biblioteken i Norrbotten.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Våren 2009 Beskriv ett land Mathias Ahrn Jan-Eije Hammaräng.
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Systemkarta.
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
FoU-samverkan på EU-arenan – Regionala FoU-strategier för Norra Sverige Erik Bergkvist Rapportör EuropaForum.
Nationell strategi för eHälsa och Socialstyrelsens roll
Regional stödstruktur, Plattform Halland
Grafisk profil.
6 april april april april april april april april april april 2017
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Preliminär Verksamhetsplan 2015 Fysioterapeuterna Västerbotten.
Individens rätt till integritet Etisk handbok för samverkan med tredje sektorn inom äldreomsorgen i Kust-Österbottens samkommun för social- och primärhälsovård.
Delprojekt Informationsutveckling Verka för tillämpning av enhetliga modeller och gemensamma standarder för data och metadata Producera och ajourhålla.
Landstinget Kronoberg
Forskning Prioriteringar Statlig styrning av sjukvården Kunskapsstyrning/nationella riktlinjer.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller.
Biblioteken i Norrbotten.
Diagnos och delaktighet
Patientlagen och information till patienter och närstående
Det öppna Skåne 2030 Skånes regionala utvecklingsstrategi
BETYGSKRITERIER I GEOGRAFI
Vården i siffror Tekniska bilder 2015.
Akademin och samhälle Ett universitet - Fyra samverkanskontor.
Marknadsföring och försäljning
De sex kommunerna i Sundsvallsregionen Hudiksvall Härnösand Nordanstig Sundsvall Timrå Ånge Tillsammans är vi nära invånare i regionen. Medlemmar.
Grafiskt manér för Västra Götaland Inledning För att skapa igenkänning finns ett gemensamt grafiskt manér för Västra Götaland Så här säger.
GoINN är en kraftfull satsning från Chalmers och Göteborgs universitet för att bygga samverkande innovationssystem. Projektet genomförs tillsammans.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Varumärkesbyte: från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Vad är en grafisk profil?  Logotype  Symbol (Mjuklogga)  Profilfärger  Typsnitt  Mallar och regler för användandet av den grafiska profilen på brevpapper,
Folkhälsopolitiskt program för Östergötland Beslutat av landstinget och kommunerna i Östergötland.
Landstingets ledningskontor Från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se Nu enkelt och tydligt för patienter och användare: logga in på 1177.se för.
Grafisk kommunikation
PERSONCENTRERAD VÅRD DE KRONISKA SJUKDOMARNAS UTMANING
Grafisk profil.
Grafisk profil.
Tillsammans för en smartare välfärd
Välkommen!. Välkommen! Erika Ericsson, eHälsomyndigheten 25 april kl Nuläget för arbetet med gemensamma standarder – eHälsomyndighetens uppdrag.
stöd för uppföljning och förbättring
Fysioterapeuternas hälsoresa Medlemsmöte Skellefteå
Charlotta Hambre-Knight Översättare, Örebro universitet
Arbetsmoment under Workshop 2: Målbilder
Migration och psykisk hälsa
Cytostatika-ordinationer i 1177 Vårdguidens e-tjänster på Barncancercentrum Margaretha Jenholt Nolbris1,2, Maria Bandelin1, Birgitta Ericksson1, Eva.
Grafisk profil.
Jämlik psykiatrisk vård
Patientsäker vårddokumentation
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Vad innebär regionbildningen?
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Regionalt cancercentrum Sydöst - platsbesök 30 september 2014
Effektkarta för extern webbplats
E-tjänsten Journalen Att tänka på för att skydda utsatta personer
Medlemmar och engagemang
”Främja långsiktig samverkan mellan olika samhällsaktörer”.
Samverkansprojekt för bättre hälsa
Personen från Skolverket
Utredning för vårdkedjan förvärvade hjärnskador
Samordnad utveckling för god och nära vård
Presentationens avskrift:

Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa Kunskapsdagarna Skellefteå 3-4 juni 2018

Alla dessa begrepp  Varumärke = ett namn, en symbol eller ett tecken, som används för att identifiera produkter eller tjänster. Logga = ett grafiskt varumärke som vanligtvis används som marknadsföring genom att underlätta omedelbar visuell igenkänning. Neuro är vår organisations logga.  Varumärkesplattform = är ett strategiskt styrdokument i den varumärkesuppbyggande processen. Grafisk profil/Visuell manual = De regler som beskriver användandet av organisationens logotyp samt vilka färger och bokstavstilar som ska användas i de trycksaker organisationen producerar. Anledningen till fastställande av grafiska profiler är i huvudsak att ge ett likriktat användande av de bilder och texter som representerar organisationen och fungerar som dess "ansikte utåt". 

Ett samhälle där människor med neurologiska diagnoser har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter  som alla andra.  Vision berättar hur vi vill se framtiden Är vi nära? Både och.   Neuros vision

Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet. Vem står för Neuros framtidstro? Ni, hälso- och sjukvården, rehabilitering och forskning. Ni som mötesplats och opinionsbildare   Vem står för Neuros trovärdighet? Ni och Neurorapporter. Ni I möten med människor och beslutsfattare  Vem organisera enkelhet? Vem sänker trösklarna? Vi, vi och vi. Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet. Vår gemensamma värdegrund och ledord

Neuros visuella identitet (se bifogat material) Sidorna 5, 7, 13, 16 Neuros visuella identitet (se bifogat material)

Neurorapport E-hälsa Neurorapport E-hälsa visar att patientens digitala förutsättningar är mycket varierande Det är en "postnummerfråga". Bredband och tillgång till digitala tjänster inom hälso- och sjukvården är ojämnt utbyggt över landet.  Neuro menar att det dessutom krävs en satsning på patienterna för att rusta dem för e-hälsa, vision e-patient 2025. Vad kan var och en kan göra i sin roll? Användning av e-hälsoverktyg och -tjänster kan förbättra upplevelsen av hälsa, livskvalitet och kontakterna med vården som sådan. Personer med neurologiska diagnoser utgör en mycket heterogen patientgrupp i förhållande till e-hälsa. Det behövs både generell och riktad information och utbildning om e-hälsa. Fördjupningsstudier om olika patientgruppers behov och förutsättningar behövs. Kännedomen om 1177 Vårdguiden måste öka och användningen förenklas. Hälsoappar behöver ”varudeklareras” och kvalitetssäkras.