Medarbetare i Kontaktcenter ARBETSMATERIAL

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EBP-cirkel 3: En lärande organisation BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
Advertisements

SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
HALLAND Bilda en kommuniktionsgrupp. HALLAND Varför kommunikation? Rätt kommunikation är framgångsreceptet. Kommunikation kräver tid och eftertanke för.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
Sahlgrenska Universitetssjukhuset Budget 2016 Styrelsen den 27 november 2015.
Landstingsfullmäktiges hälso- och sjukvårdsberedningar Det finns fyra beredningar: öst, nord, syd och mitt. Beredningarna består av förtroendevalda.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
I ett globalt perspektiv växer nu många marknader snabbt och konkurrensen ökar också om kunderna. Hur bedömer du att detta påverkar.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Flytten till Visborg Gemensam förvaltning för interna stödtjänster.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Mina vårdkontakter blev 2015……
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Analys gjord av Science Skills i samarbete med Mercuri Urval
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
En rundtur i Lärum Vårdnadshavare inom grundskolan
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
Ett verktyg för att arbeta med tillgängligheten
Välkomna till Sydöstra sjukvårdsregionen Sveriges bästa sjukvårdsregion.
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
Kritiskt förhållningssätt
Riktlinjer för betygssättning
Service, service, service!
eHälsomyndigheten om planerna för Säker Åtkomst och Sambi
VERONICA MAGNUSSON Global Competence and development Manager
Arbetsformer XX vattenråd.
Information till alla regionens medarbetare
Hälsofrämjande miljö på Falu vårdcentral
Skolval 2017.
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Samverkan hälsingland
Sökes: CNC-operatör Har du kompetensen har vi arbetstillfället!
Röntgensjuksköterskedagen 8 november
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Elliot Dahl Maria Karlsson.
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
Ponnytravets Mål & Arbetsplan 2017
Sjuksköterskedagen 12 maj
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Matchning av min kompetens - CV och brev
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader Brännpunkt Konsekvenser för staden
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Mobil incheckning och betalning
Dokumentera rätt i vården
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Rekrytering med lokala jobbspår
1177 Vårdguidens e-tjänster Halland
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
[Projektnamn] Utvärdering
Om Tro.
Kontinuitetshantering
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Presentationens avskrift:

Medarbetare i Kontaktcenter ARBETSMATERIAL ver 2 041104

Ledord Medborgaren är vår kund – den vi är till för Hur vi hanterar varje möte/situation är avgörande för vår framgång Proaktivtet och smidighet präglar vårt agerande Vi samarbetar för att nå effektivitet och helhetslösningar

Arbetsuppgifter i kontaktcenter Förmedlar telefonsamtal och besök Arbetar med vägledning genom att svara på frågor, ge information och support samt hantering av felanmälningar och klagomål Tar emot underlag till myndighetsbeslut Hantera vissa regelstyrda myndighetsbeslut

Arbetsformer i kontaktcenter Arbetsuppgifterna ska vara varierande – man ska inte bara arbeta med en uppgift Som medarbetare ska man kunna hantera och arbeta med alla ingående kanaler till kommunen – webb, e-post, telefon, fax, brev, personligt besök. Förhållningssätten ska vara enhetliga och effektiva Medveten kombination av arbetsuppgifter Personligt möte ska ej kombineras med telefon Stort egenansvar för eget och gruppens arbete och prestation

Roller i kontaktcenter En chef (Mats Bohman) – inga mellanchefer Alla medarbetare har samma grundroll och grunduppgift Några har djupare kompetens inom vissa områden Initialt stadsbyggnads- respektive utbildningsfrågor Några har samordningsansvar för system/funktion Centrex med telefonistöd, C2, Registratur, Kommunarkiv, Besöks- och turistfrågor, Ektorpsvägen

Kvalifikationer för medarbetare Kvalitetsmedveten Serviceinriktad Vetgirig och flexibel God samarbetsförmåga Ansvarstagande – för både eget arbete och gruppens Omdömesgill Tålmodig i stressiga situationer Goda kunskaper om kommunen och dess verksamheter Goda kunskaper i svenska – tal och skrift Goda kunskaper om och intresse för IT som verktyg

Tjänster och bemanning Medarbetare i enheter/funktioner som överförs i sin helhet till kontaktcentret behöver inte söka tjänsterna. Införstådda med arbetsuppgifter och arbetsformer Uppfylla kvalifikationerna Arbetsgivaren arbetar aktivt med att finna lösningar för dem som inte önskar arbeta i kontaktcentret I övriga fall gäller att tjänsterna kommer att utlysas internt

Tjänster och bemanning Initialt kommer kontaktcentret omfatta ca 25 årsarbetare Alla medarbetare ska ha samma veckoarbetstid 38.75 Innebär förändring för personal i växeln Oregelbundna arbetstider kan förekomma Tillgänglighet telefon 07.30 – 19.00 Tillgänglighet Forum må – fr 10 – 19, lö 10 – 15, (ev sö 12 – 16)