Med E-tjänst mot framtiden!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Advertisements

Metodstöd.
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Thomas Larsson, RF-IT Version: beta
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Vuxenutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008, antagen.
Information + tjänst = service online. Papper 30% Elektroniskt 70% Nu krävs det hårt arbete för varje procentenhet som går från P till E. Eller en.
Caroline Fruberg, Utvecklingsledare i Landstinget i Jönköpings län
Lotus Webbaccess Steg 1 Logga in, skicka och ta emot e-post och lite om adressboken. För att gå vidare - vänsterklicka.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
Ragnhild Tunehag, distriktsläkare, Vårdcentralen Nygatan
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Distriktssköterska Annelie Bobeck-Axling
Storstockholms brandförsvar Brandbefälsföreningens medlemsmöte Johanna Björnfot, JBT.
Riva murar – Bygga broar
Säkra Webbmöten inom socialförvaltningen Socialförvaltningen Kommunövergripande e-förvaltningsprojekt ”Enklare IT-vardag”
Erfarenheter från ”Position Stockholm- Mälaren-2” Erfarenheter Resultat från testmätningar Statistik.
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Familjerättsbyrån, Göteborg
Röd tråd.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Samarbetet Försäkringskassan – Huddinge psykiatriska öppenvårdsmottagning Tvåpartsfinsam 2014 och 2015.
Maria Hamlin, Monica Jemsson, Ann-Sofie Rahm
FLER BLIR SJÄLVFÖRSÖRJANDE NÄR VI BLIR BÄTTRE. Från tro till vetande! KOMMUNALT NÄTVERK FÖR UTVECKLING I ett partnerskap samarbetar fyra kommuner för att.
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Resultat: Antalet personcentrerade genomförandeplaner i verksamheten har ökat från 62% till 100%.. Våra kollegor har, med hjälp av ”verktygen”, fått ökad.
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
ASI (Addiction Severity Index) Beslut på bättre grunder En systematisk intervjumetod för vuxna personer med missbruks- och beroendeproblematik.
Vårdval Gotland Hälso- och sjukvårdsförvaltningen Vårdval Gotland steg för steg.
Enhetsaudits och andra verktyg – så bidrar förvaltningen till en bättre kvalitet vid Göteborgs universitet Jörgen Tholin, universitetsdirektör Malin Östling,
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen
Miljömålstyrd tillsyn på kommunal nivå En intervjustudie om några kommuners erfarenheter Martina Norberg Miljövetarprogrammet, Linköpings universitet.
Barns Röst. För och med: Barn med NPF år och yrkesverksamma inom BUP & Hab Mål: Ökad delaktighet i den egna vården Av: Riksförbundet Attention i.
Ett ramverk för kartläggning, uppföljning
Förbättrad patienters delaktighet i sin egen rehabilitering
Left hand side is the P (Plan) Right hand side is DSA (Do Study Act)
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
Nu rapporterar vi i Treserva!
Linköping Samverkan i Söderhamn.
WEBBORDERGUIDE.
Korta noteringar från borden
eHälsa och eTjänster inom socialtjänsten
Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning
Team förebygg Samverkan mellan skola och socialtjänst
Funkisportalen En liten guide.
Dator på hembesöket - utvecklingsprojekt på Capio city BVC
Bättre brukarinflytande 2017
Lägga in ny medlem Ta bort medlem
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Katarina Eeg-Olofsson Diabetesmottagningen SU/Sahlgrenska
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Tidsplan När införs GSIT 2.0?
En tjänst för ökad tillgänglighet
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Innehåll i dagen Mata in Ubåtar i Net-klient Redigera inmatningar
Guide till Fristående tidbok
Logga in på din Nacka-sida. Sök på Varbi i sökrutan
FSO dagar 2019.
GÖR DIN VARDAG EN E-TJÄNST.
Så här dokumenteras Alkohol i COSMIC
E-tjänst för PSA-prov E-tjänsten för PSA-provtagning är från 1 juni 2018 tillgänglig på alla landstingsdrivna vårdcentralers kontaktkort på 1177.se. Syftet.
Den enskilde vårdtagarens upplevelse av distansmöten
Daglig verksamhet i utveckling
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Med E-tjänst mot framtiden! Bakgrund Eget verksamhetssystem: SOFIA MIX infördes 2015  utveckling av E-tjänst började direkt Klient kan logga in med bank-id och fylla i del 1 och del 2 Mål Förenkla och förbättra dokumentationen Undvika dubbelarbete Öka klientens delaktighet

Så funkar det! Klient ringer mottagningen, aktualiseras och får besökstid Handläggare skapar inloggning för klient Klient loggar in med Bank-ID Klient fyller i sina uppgifter inför första besök (frivilligt) Nybesök utifrån MIX del 1 - Underlag för ansökan om försörjningsstöd Nästa besök utifrån MIX del 2 - Utredning inför stöd till egen försörjning

https://www.jonkoping.se/fs

Fördelar Sparar tid Bättre kvalitet på nybesök och samtal Transparens i det som dokumenteras direkt från start Klient kan påverka det som skrivs, inget skrivs som inte syns för klienten ”Ligger i tiden”

Nackdelar Klienter saknar bank-id Datorvana Språkhinder Genusperspektiv

Vad tycker handläggarna? ”Jag har väldigt positiva erfarenheter från E-tjänsten. Känns som att vi sparar in mycket dubbelarbete när klienten har fyllt i på nätet innan besök. De klienter som har mobilt bank-id och viss datorvana, samt där vi träffats på ett nybesök och gått igenom varför det är viktigt att fylla i formuläret på webben, gör detta till andra/tredje besöket. Inte så många som fyllt i tills nybesöket dock” ”Jag upplever att det är smidigt att arbeta i samma instrument som man arbetar i under besöken, istället för att det ska vara två skilda.” ”Blir tydligt att följa inflödet varje dag genom Team Mottagning MIX i Sofia. ”

Vad tycker klienterna? ”Smidigt” ”Jag föredrar pappersversionen” ”Jag fyllde inte i del 1 men efter besöket hos dig förstod jag hur jag skulle göra och kunde då fylla i del 2”

Erfarenheter hittills Förenklad sökväg har lett till fler besökare Ännu ingen tillgänglig statistik Nästa steg Bidra till ökad kunskap om bank-id hos klienterna Länsgemensam upphandling av nytt verksamhetssystem E-tjänst för MIX är skall-krav från Jönköpings kommun

Tack för oss! elin.orengard@jonkoping.se marta.sauma@jonkoping.se karin.froderberg@rjl.se