PA2.0 – Utveckling av personal-

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Advertisements

Gemensam HR(PA)-funktion i Hälsingland
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
HR Fönster inom Region Skåne
E-lönespecifikation Information om e-lönespecifikation PERSONALAVDELNINGEN.
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
Gemensam HR (PA)- funktion i Hälsingland. Syfte med mötet Komma överens om hur arbetet ska bedrivas i projektet Tydliggöra uppdrag, syfte, mål, roller.
Samordning och effektivisering av administrativa stödfunktioner
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Informationsväg Försäkringskassan – Vården
Folktandvården Norrland
Ett processinriktat arbetssätt
Den nya förvaltningsorganisationen för Ladok
Utveckling och trender inom det Personal- Löneadministrativa området
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
ADMINISTRATION PÅ INSTITUTIONEN FÖR HISTORISKA STUDIER KICK-OFF Pirjo Gustafson.
INKA-projektet - IN tegration av verksamhetsprocesser och K unskapsh A ntering i nätverksorganisationer En gemensamt projekt mellan IbisSoft, DSV vid SU/KTH.
Mål med HSA Samla kvalitetssäkrad individ-, funktions- och organisationsinformation från samtliga vård- och omsorgsaktörer. Att kunna erbjuda säkra, väldefinierade.
Välkommen till läkemedelsinformation
Adato - rehabverktyget
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
för patienter med misstänkt koloncancer
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
Samarbetsytor i Aurora
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
The Capital of Scandinavia Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Mårten Lindskog
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
Handlingsplan för utveckling av exploateringsprocessen Ansvar och befogenheter I exploateringsprojekt Utkast 3 Exploateringsgruppen /Susanne Ek.
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
Sv Teknisk strategi i NyA Planering Presentation på NUAK Reijo Soréus Pass 2:7.
Information om SFB Del 1 september 2010 Sida 1 Socialförsäkringsbalken Information om innehållet i den nya balken.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
PROJEKT PA 2.0 STAFFAN GUNNARSSON DELPROJEKTLEDARE KARIN BERGLIND PROJEKTLEDARE.
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
PA2.0 – Utveckling av personal- administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind.
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
I NFÖR PRODUKTIONSSÄTTNING AV NYA L ADOK Malin Zingmark 4 juni 2015.
KVALITETSSÄKRING AV INTEGRATIONER VID ÖVERGÅNG TILL PRIMULA.
REGERINGENS BESLUT I PRÖVNINGEN AV VATTENFÖRVALTNINGENS FÖRSLAG TILL ÅTGÄRDSPROGRAM.
Primula Kort information om vilka förändringar som sker för alla medarbetare på Göteborgs universitet när vi byter system till Primula den 6 mars 2017.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
Servicedesk öppnar för lönefrågor
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Program 11 oktober Personalförändringar info
Tillgängliga Samordnade Individuella Planer
SAMSIP Används som ett verktyg i Samspelets vardagliga arbete.
Öppen frågestund Den 30 november 2016.
Beställning vid brådskande ärende - process
Kandidathantering i Reachmee
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster
Projektets syfte Utvärdera om ett gemensamt och integrerat IT-stöd för hälso- och sjukvården (sammanhållen journalföring) ökar patientsäkerhet, kvalitet.
Mars 2017 Johanna Belzacq, Erik Wallenberg Studentavdelningen
Var med och utveckla Umeå universitet
Fakultetsbesök Staffan Gunnarsson Karin Berglind.
Adato - rehabverktyget
Anställningstryggheten
Göteborgs universitet förnyas
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Program för attraktiv arbetsgivare HRC-möte
Nav-projekt Arbetstidsförkortning samt friskvård inom förskola.
Chefsverktyg vid lönespridning – Önskvärd lönekurva
Statusrapport införande
Inspelningsbild från Unga Sophie Bell. Foto: Adam Johnsson
Adminstrativ utredning
FSO dagar 2019.
Förbereda analys och beslut
Information till verksamhetschefer
Träning.
Presentationens avskrift:

PA2.0 – Utveckling av personal- administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind

Bakgrund Regeringens beslut Alla myndigheters löneadministration ska utföras av Statens servicecenter och anslutningarna ska ske under 2015–2019 Nya system och arbetssätt införs Ett nytt system, Primula, införs En anpassning av det nya systemet görs med Statens servicecenter, vilket sparar universitetet arbetsinsatser, tid och kostnader Det nuvarande rekryteringsverktyget E-rek avvecklas och ett nytt verktyg, ReachMee, införs för att effektivisera rekryteringsarbetet Systembytena innebär att ett antal verksamhetsprocesser och arbetssätt inom universitetets personaladministration behöver förändras – ansvar och roller kommer att förtydligas

Ändrad tidplan för PA 2.0, Primula Nyhet: 2016-09-12 Införandet av Primula senareläggs till efter årsskiftet. Därmed flyttas tidigare startdatum 7 november 2016 fram. Under pågående testning av bland annat systemets prestanda konstateras att ledtiderna för olika funktioner är oacceptabelt långa. Kopplingarna till universitetets övriga system har inte heller kunnat färdigställas fullt ut, på grund av oklarheter kring Primulas gränssnitt. Riskerna i samband med produktionssättning bedöms därför sammantaget vara för stora, och styrgruppen har beslutat att senarelägga införandet av Primula. Fler tider kommer för utbildningar i det nya systemet. Ni som har anmält er till utbildning får mer information via e-post. Projektet har nu i uppdrag att återkomma med nytt förslag om införandedatum. Har du frågor kan du kontakta projektledare Karin Berglind eller delprojektledare Staffan Gunnarsson.

Vad kommer att hända och när? PA 2.0 - Kvalité från början! Vad kommer att hända och när? Verksamhetsövergång 1 maj 2016 – Lönehandläggare anställda på Statens Servicecenter from 1 maj Nytt Personaladministrativt system – ? 2017 Ny Egenrapportering/Självservice – ? 2017

….och hur påverkar det mig? Kontakt / Support med Lönehandläggarna Frågor om Lönespec Problem/frågor om Egenrapporteringen Övrigt Skicka post tillsvidare– via internposten Kontakt med Lönehandläggarna Kontaktväg Tom 30 april 1 maj - ? 2017 from ? 2017 GU Mail till Lönehandläggare x   GU direktnummer till Lönehandläggare 4040  x SSC kundwebb SSC supportnummer

Blanketter som försvinner Istället för blanketter kommer medarbetarna att göra Egenrapportering istället. Blanketter som ersätts med egenrapportering är: Friskvårdsersättning Läkemedel och sjukvårdsersättning Löneväxling Egen uppsägning

Informationskanal Medarbetarportalen PA 2.0 - Kvalité från början! Informationskanal Medarbetarportalen Projektets sida på medarbetarportalen http://medarbetarportalen.gu.se/pa2.0/

Kontaktpersoner PA 2.0 Frågor om projektet i sin helhet Anna Lindholm, tf HR- chef, Personalenheten anna.lindholm@gu.se Karin Berglind, projektledare karin.berglind@gu.se Staffan Gunnarsson, systemansvarig/delprojektledare, Personalenheten staffan.gunnarsson@gu.se Frågor om verksamhetsövergången Tommy Christensen, personalspecialist, Personalenheten tommy.christensen@gu.se  Frågor om integration och datalager samt organisationshantering Ola Lundgren, IT-enheten ola.lundgren@gu.se  Frågor om ReachMee Kristina Durgé, personalspecialist, Personalenheten kristina.durge@gu.se