Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Adminstrativ utredning

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Adminstrativ utredning"— Presentationens avskrift:

1 Adminstrativ utredning
Gemensam administrativ enhet, information FSG

2 Syfte I samband med att sektor utbildning bildar två nya nämnder och förvaltningar i staden föreslås ett antal förändringar i kvarvarande sektorer/förvaltning. Uppdraget var att se över de administrativa enheterna, de enheter som idag finns inom Äldreomsorg- och Hälsosjukvård (ÄO-HS), Individ- och familjeomsorg (IFO-FH) och Kultur- och Fritid (KoF) och stödavdelningen. De huvudsakliga administrativa processer som önskar samordnas är löneadministration i Personec, avgiftshantering i Treserva och beställning/inköp och fakturering i Winst.

3 Avgränsning Översynen avser det som idag omhändertas inom den administrativa enheten för IFO-FH, totalt ca 23 tjänster, den administrativa enheten för ÄO-HS, totalt 8 tjänster, ca 4 tjänster inom KoF samt totalt 1-2 tjänst inom de centrala stödenheterna. Uppdraget rör inte den administration som utförs av t.ex. administratörerna med planeringsuppdrag på ex. boendeenheter eller inom hemtjänsten.

4 Förslag till beslut Nuvarande administrativa enheter sitter fysiskt kvar där de ligger idag (Kortedala och Bergsjön). De administrativa enheterna får en administrativ chef De administrativa enheterna renodlar uppdragen, vilket innebär att t.ex. receptionsverksamheten samt förvaltningsövergripande uppdrag inte ingår i de administrativa enheterna. För IFO-FH berör detta ca medarbetare Den administrativa chefen föreslås organisatoriskt tillhöra en central del i förvaltningen

5 KONTAKT: Inger Börmark, Eeva Bolin och Ing-Marie Larsson


Ladda ner ppt "Adminstrativ utredning"

Liknande presentationer


Google-annonser