1. Upprop och fastställande av röstlängd för mötet Åkersberga IBFs och Åkersberga IBF Ungdoms medlemsmöte 2017-02-23 Dagordning 1. Upprop och fastställande av röstlängd för mötet 2. Fråga om mötet utlysts på behörigt sätt 3. Fastställande av dagordning för mötet 4. Val av ordförande samt sekreterare för mötet 5. Val av justeringsmän tillika rösträknare, som jämte ordförande skall justera mötesprotokollet 6. Behandla Verksamhetsplan för kommande verksamhetsår 7. Behandla budget för kommande verksamhetsår 8. Fastställande av avgifter för kommande verksamhetsår 9. Övriga frågor 10. Mötets avslutande
ÅKERSBERGA INNEBANDYFÖRENING ”Ackers” Organisation och verksamhetsplan säsongen 2017-2018
Det här är vi!
Träningsgrupper OCH spelare Totalt antal spelare enligt IBIS: 677 Herr/Pojkar 446 Dam/Flickor 231 Från 5 år upp till seniorer Herrlag i Div. 1 Damlag i Allsvenskan Ca 180 ledare
Förutsättningar Folkmängd 42.758 21 olika Idrottsföreningar i kommunen samarbetar i Frilufts- och Idrottsalliansen (IFA). Halltid: 84 tim/vecka 70 tim stor hall 14 tim gympasal
Organisation Föreningen har en verksamhetsledare anställd med ansvar för utveckla och kvalitetssäkra föreningens innebandyverksamhet. Styrelsen driver arbetet i klubben framåt genom kommitté- och utskottsarbete. Representanter från styrelsen, verksamhetsledare och ledare finns med i olika kommittékonstellationer. De aktiva kommittéerna är uppdelade enligt följande: Seniorkommitté Ungdomskommitté Knattegrupp Utbildningskommitté Ekonomiutskott Grupp för Marknad/Kommunikation/Event/Sponsring.
Åkersberga IBF ska vara en av Sveriges ledande innebandyföreningar med hög attraktionskraft och med engagerade ledare och medlemmar där alla som vill ska få spela utifrån sina egna förutsättningar. Vision
Vår verksamhet ska präglas av Glädje, Kamratskap och Utveckling för såväl spelare som ledare. Vi tar hand om alla som vill spela. Varje individ ska bli sedd, hörd och uppmärksammad på för den man är. Vi lägger grunden till livslångt idrottande. Vi verkar och följer Riksidrottsförbundets värdegrund och idéprinciper. Vi följer intentionerna i ”Innebandyn vill”. Värdegrund
Strategi Varje lag ska arbeta med målsättningar (spelare och ledare tillsammans) med sikte på att skapa livslångt idrottande, glädjefylld träning och utveckling för såväl individ, lag och ledare. Ledarna ska få stöd bland annat genom styrdokumentet ”Så här gör vi i Ackers”. Samtliga ledare ska ha genomgått förbundets utbildningar för aktuell åldersgrupp. Ackers deltar aktivt i samarbetsorgan. Ackers deltar i lokala arrangemang. Ackers erbjuder alla sina ungdomar matchledar/domarutbildning. Ackers startar nya flick- och pojklag varje säsong.
Forts. Strategi Ackers arbetar aktivt för att på ett positivt sätt synas i lokalpress och i digitala kanaler. Ackers arbetar aktivt med sponsorverksamhet. Ackers tar ett aktivt socialt ansvar. Ackers tillhandahåller träningsmöjligheter för alla som vill spela innebandy. Ackers strävar efter att förse de seniora representationslagen med klubbens egna spelare så långt som möjligt. Alla verksamma och supportrar visar ett gott representantskap för föreningen genom ett gott uppförande, både på och utanför planen.
Långsiktiga mål, 3-5 år Öka antalet medlemmar. Att SIU-modellen (färgmodellen) genomsyrar hela klubbens verksamhet. Minska medlemstappet bland tonåringar. Välfungerande kommittégrupper som verkar som rådgivande till styrelsen. Att årligen erbjuda våra medlemmar läger och cuper på hemmaplan. Att ha en god ekonomi.
Kortsiktiga mål, 1 – 3 år Öka antalet ”första- och andraårs”-knattar. Öka antalet ledare som genomför vidareutbildning. Ökade sponsorintäkter. Starta öppna träningar för ungdomar. Utöka och formalisera samarbetet med skolor inom kommunen.
OMRÅDEN FÖR FÖRBÄTTRINGAR SÄSONGEN 2017/2018 Tydliggöra föreningens värdegrund på ett både tydligt och lättillgängligt sätt. Fortsätta att arbeta aktivt för att få en välutbildad ledarstab. Ta till vara ”alla” möjligheter till marknadsföring av föreningen och vår verksamhet. Vidareutveckla processer och arbetsuppgifter inom styrelsen och föreningen Förbättra organisationen kring serieanmälningar för att undvika sena avanmälningar. Ekonomiska redovisningar ska vara jämförbara med föregående år (år 1 ny kontoplan).
AKTIVITETER UTÖVER LÖPANDE VERKSAMHET, SÄSONGEN 2017/18 Ta fram en marknadsföringsplan och vidareutveckla modell för sponsring. Arbeta vidare och vidareutveckla laget.se som kontaktkanal för spelare, ledare och föräldrar. Implementera framtaget utbildningspaket ”Ny ledare i Ackers”. Organisera att alla ledare uppvisar utdrag ur belastningsregistret. Utarbeta och införa modell för fadderverksamhet mellan lagen.
Forts. AKTIVITETER UTÖVER LÖPANDE VERKSAMHET, SÄSONGEN 2017/18 Omarbeta ”Så här gör vi i Ackers” så den stämmer överens med SIUs färgmodell. Utveckla våra återkommande aktiviteter som till exempel Ackersdagen och Prova på-dagen. Delta i kommunens integrationssatsningar. Genomföra ett lokalt utbildningstillfälle per termin (förbundet eller egen regi).
1. Upprop och fastställande av röstlängd för mötet Åkersberga IBFs och Åkersberga IBF Ungdoms medlemsmöte 2017-02-23 Dagordning 1. Upprop och fastställande av röstlängd för mötet 2. Fråga om mötet utlysts på behörigt sätt 3. Fastställande av dagordning för mötet 4. Val av ordförande samt sekreterare för mötet 5. Val av justeringsmän tillika rösträknare, som jämte ordförande skall justera mötesprotokollet 6. Behandla Verksamhetsplan för kommande verksamhetsår 7. Behandla budget för kommande verksamhetsår 8. Fastställande av avgifter för kommande verksamhetsår 9. Övriga frågor 10. Mötets avslutande
Resultatprognos och budget
Kom ihåg, inför nästa säsong Du som ledare ska visa upp utdrag ur belastningsregistret. Alla som står i båset ska minst ha genomgått grundutbildning. Verksamhetsberättelse mailas till familjenwidman@hotmail.com senast den sista april. Ungdomskommittémöte 19 april Boka gemensamma förmöten inför laganmälan Årsmöte 31 maj
Tack alla ideella krafter för vad ni gör för allas våra barn och ungdomar!