Artefakter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Advertisements

Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Matematiksatsningen Några nedslag i Skolverkets utvärderingar.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Vad är egentligen ett samhälle? Hur skulle ni definiera ordet samhälle? Dvs när vi pratade om ett samhälle sist, vad pratade vi om då? Ta ngn minut och.
Har du med dig bok, penna och block. Sätt dig ned. Fundera på hur en vattenmolekyl ser ut under tystnad. 1.Upprop 2.Varför vatten? 3.Vattenmolekylen 4.pH.
 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.
TRIVSELREGLER VALLENS IF F98 I omklädningsrummet :  Att alla sänker ljudnivån.  Att alla skall få en plats att byta om på.  Att alla håller ordning.
Sdfsajfdksadjflaskdfjsfd. Det var en gång …
Viktiga begrepp i historia
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Ett tillfälle att ta fram skolgemensamma scaffoldings
Inför det muntliga nationella provet i svenska
PrimärvårdsKvalitet Introduktion
Ett Hållbart ekosystem i rymden
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Konsten att läsa sakprosa
Vem ska man tro på? Om att lita på information.
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
Kris i rekryteringsfrågan
Satsdelar Så här hittar du dem!.
Wordgenomgång.
Temaarbete – Mamma Mu Ella, Klara & Marika.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Wella blondor Free lights
Att rita tvåpunktsperspektiv
AXIELL|Education WELIB Skolans namn datum.
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Ängsgårdens vårdcentral presenterar
Törnekviors förskola Januari 2018.
SO Sverige Vi kommer att: Under detta arbetsområde kommer du att
Nätverk för lärare på fritidshem
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
Innebandy teori
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Världens Befolkning Bsa frågor till rubrik: Vilka frågor kan man ställa om VB?
Det nya medielandskapet och våra relationer
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas Thomas Smith
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Vi påverkar varandra!.
Industrikonjunkturen och efterfrågan på el Maria Sunér Fleming, Ansvarig Energi och Klimat Svenskt Näringsliv.
Välkommen till ett samtal om VÄRDERINGAR
Användaravtal för Nyps
Kap 6 1NT - Högfärsfråga 2 kl (Staymans 2 kl)
Så styrs Sverige.
Berätta vilka vi är, varifrån vi kommer och varför
TÄVLINGSMOMENT SIMNING
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
PrimärvårdsKvalitet Introduktion
Att rita perspektiv Följ med steg för steg.
Valborg.
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Världens Befolkning Bsa frågor till rubrik: Vilka frågor kan man ställa om VB?
Kap 6 1NT - Högfärsfråga 2 kl (Staymans 2 kl)
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Linkedinexpert Salesnavigator .png .png text text
PrimärvårdsKvalitet Introduktion
Algoritmer.
PrimärvårdsKvalitet Introduktion Rehab
TÄVLINGSMOMENT SIMNING
Catha Glaas Herrängens skola
Fortbildning för pedagoger
Stärkt tillgänglighet till kommersiell service i gles-och landsbygder
Digitalisering handlar inte om IT utan om ett sätt att tänka: öppenhet och samarbete eller göra allt själv bakom lyckta dörrar? Bättre och effektivare:
Presentationens avskrift:

Artefakter

EPA Vad är EPA? Steg 1: Läraren ställer en fråga Steg 2: Varje elev funderar enskilt i ca 3-4 minuter. Skriv ned dina tankar på ett papper Steg 3: Gruppmedlemmar delger och diskuterar parvis om frågan Steg 4: Eleverna delar sina bästa tankar och lösningar med klassen

Den magiska tvättmaskinen Vad menar Hans att ”tvättmaskinen” är magisk? Vad kunde Hans göra tillsammans med hans mamma när de fått tvättmaskinen? Vad skulle hända om alla i världen fick en tvättmaskin?

Högläsning Sidan 7 & 10 Genomgång av begrepp Svara på frågorna 1 & 2 i boken.

Uppgifter Skapa en egen tanke karta kring det tekniska systemet ”tvättmaskinen” Förslag till början: Kom på egna delsystem för att göra det större El Tvättmaskin Vatten