Min friggebod Skiss i 3D Miljö/omgivning Vad den ska användas till Material Motivera materialval Jämför med ett annat material, varför är ditt val bättre?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
EEF:s 6 steg till Energieffektivisering
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Av: Almir, Martin, Ismail, Edvin
~ Den första mobiltelefonen ~
Barnanpassad utredning
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Geografiska begrepp svåra ord
Välkommen till kattens magiska värld
DITT BOENDE.
Den hållbara skolan! Klass 8D Stavsborgsskolan.
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
Slöjd Presentation! Av: Malte Bergman.
Informationssökning & Källkritik
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Mitt Hus! Jag började med min skiss och bestämde att huset skulle va 20 cm långt 13 cm brett och 10 cm högt tills taket började. Jag följde inte min ritning.
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Teknisk rapportskrivning
Att skriva en artikel.
Garnteknologi 1 Camilla Byggmästar 25318
Av: Sara, Louise, Moa, Sofija, Marija ♥
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
vanliga bilar vs miljöbilar
Vår hållbara skola.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Vi kommer att ta upp: Har vår skola grön el? Hur man kan minska energianvändningen Bra energikällor för uppvärmning och el Jämföra kostnaderna och miljöpåverkan.
Vi kommer att ta upp: Har vår skola grön el?
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Tunneln Av: lovisa ♥. Val av plats  Jag valde vägen mellan gallerian och synsam. Först tänkte jag välja utanför bibblan men jag visste jag inte vad jag.
Vad är du för typ av person?
Vad gör Borås Energi och Miljö?
Energikällor.
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Hållbar utveckling Vad är det för något? Vad handlar det om?
BO OCH LEVA INTRODUKTION AV KAPITLET Hur undvika vräkning Samboregler
Luffarslöjd Trådslöjd
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
Utbildning värmekamera
Skriva noveller.
Samhällsvetenskapliga metoder
En guide för arbeten i SO
Interaktion Bild klass 8.
KÄLLKRITIK & INFORMATIONSSÖKNING
Undvik intervjumissarna
Slutprojekt II Slöjd i relation till hållbar utveckling Projekt : Tillverka en cirkelsåg.
Vi kommer att ta upp: Har vår skola grön el?
Leda och planera sokratiska samtal
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
Varför?.
Vem är jag, Vem är du?.
Sammanställning av enkätsvar ang
Vår hållbara skola. Vi kommer att ta upp: Grön el Hur man kan minska energianvändningen Bra energikällor för uppvärmning av vatten och el Vad vi har valt.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Experiment med vatten Densitet.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Copyright © Nikolaus Koutakis. Du är viktig! Du kan påverka ditt barns drickande mer än du tror.
Elev loggbok.
Samtidigt som många hem i världen har förstörts, som här i staden Homs i Syrien…
Vad är energi? Åsa Kallebo, Stenungskolan, Stenungsund –
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
Presentationens avskrift:

Min friggebod Skiss i 3D Miljö/omgivning Vad den ska användas till Material Motivera materialval Jämför med ett annat material, varför är ditt val bättre?

Ritningar Skala 1:20 Golv Väggar Takstolar Ev kompletterande ritningar Dörrar och fönster ska synas Mått i verkligheten

Min arbetsprocess Berätta om hur du har arbetat och vad du har gjort. Extra viktigt för er som har arbetat i par. Foton tagna under arbetets gång

Modellen Foto på den färdiga modellen Beskriv hur den är konstruerad för att vara hållfast och stabil Jämför din modell med ett verkligt bygge, t. ex skolan eller Eiffeltornet. ”Skolan är byggd av tegel vilket är väldigt stabilt men inte så snyggt. Teglet måste brännas och transporteras långt vilket kräver mycket energi och bidrar till utsläpp av fossila bränslen”

Modellen, forts. ”Eiffeltornet är stabilt eftersom det är konstruerat med fackverk, det gör att det inte börjar svaja eftersom det kan blåsa rakt igenom. Hade det varit täckt med väggar skulle det inte vara stabilt på samma sätt. Det är högt och smalt men bredare i botten. Det går heller inte åt lika mycket material eftersom det bara är fackverk.” Jämför ditt bygge med en äldre byggnad. På vilket sätt är de lika i sin konstruktion och på vilket sätt har byggnadstekniken utvecklats?

El Skriv vad du har valt och varför. Hur påverkar ditt val hållbar utveckling? T. ex ”Jag har valt solceller för att det är bra för miljön eftersom det inte behövs några fossila bränslen eller förstör miljön. Det är bättre än vindkraft tycker jag för att det låter så mycket och stör de som bor nära.”

Värme Skriv vad du har valt och varför. Hur påverkar ditt val hållbar utveckling? T. ex ”Jag har valt bergvärme för att det förbrukar inte några fossila bränslen. Det tycker jag är bättre än solfångare som inte känns lika effektivt tycker jag, eller. Däremot var det ganska dyrt att borra, men det kommer att löna sig i längden.”

Drivkraft bakom teknikutveckling Varför har alla smarta saker utvecklats?