NP mottagningen BUP Lund

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
Lasarettet Trelleborg C:a 600 medarbetare
Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012   Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter.
Resultat Det som framkom i mätningarna var att aktiviteter som är omtyckta (bl.a. musik, gymnastik) av boende gör att fler stannar kvar i salongen och.
Varför är det viktigt att mäta?
Hans och Greta.
Ödehuset Måndag Det var en gång en familj. En pappa som hette Peter och en mamma som hette Mia. De hade två barn som hette Max och Tilda. En dag hade Max.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Konkurrerar vi om förskollärare på Södertörn?
Tema boende hösten 2006 Stora arbetslaget Klicka med vänster musknapp för att byta bild © ptra06.
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Ledarutveckling över gränserna 2012/2013
Effektivitet Patientsäkerhet
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
Les meilleures photos de
Humleposten maj 2012 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Våra fönster Nu är målaren igång och snickarna dyker upp under andra halvan av juni för utbyte.
Vincent Van Gogh.
Genombrottet – ett patientfokuserat arbete
Det är ett hus kom så åker vi närmare. Då ser vi en man då frågar vi om får kolla runt.
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Webbkollen Hemma Berit Hassel Utvecklingsledare Region Värmland.
Franska revolution 1 juli 1789 var det mycket oroligt i Paris.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
INTERNFAKTURERINGINTERNFAKTURERING 1.Skräckexempel 2.Hur det önskvärt borde fungera 3.Vinsterna av ändrade rutiner.
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
Lika leka bäst - eller? Andreas Jönsson, medicinteknisk ingenjör och
Varje dag försvinner flera personer…
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
Vård i rimlig tid Region Skåne Lund
Hur låg vi till i början av 2011 med revisionerna?
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Urologmottagningen i ständig förbättring
Instruktioner BF12A – BF12B
Klamydiatest på nätet Laboratoriemedicinska länskliniken, Örebro Hösten 2010 Projekt ”Klamydiatest på nätet” drar igång Krav på säker IT-lösning = Mina.
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
Frånvarorutin i förskolan
Kan patienter ta ansvar för e-tjänster som erbjuds?
Hemsjukvårdsläkare i Lidköpings kommun
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Humleposten december 2011 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Värmepumpen Är du tveksam om hur denna skall underhållas, kontakta Kristofer i nr 121 eller.
Pilotstudien av instrumentet ChASE (Children and Adolescent Service Experience) - ”Ungas röster” Barnen och ungdomarnas egen upplevelse av den behandling.
APO ett enkelt sätt att mäta. Läkare: Audit om: Dato:
Behovsanalys och brukardialog 2011
Elisabeth Kristiansen Malin Gren Landell
Humlans förskola öppnades någon gång på 70 talet. Fyra avdelningar som hette: Granen, Enen, Tallen och Kotten. Det har varit fritids, späd och syskon avdelningar.
DEN MAGISKA DÖRREN.
Ingrid Lindberg, Elin Carlson och Stefan Frisk Medicinkliniken Eksjö
Projekt Kortare Väntetider - mål Tillgänglighet till vård och behandling ska följa regionens vårdgarantier Patienterna ska erhålla överenskommen tid för.
Det ständiga förbättringsarbete
Medicinmottagningen/ Endokrinologisektionen Utvecklingsarbete
Vård utan omvägar - en del av programmet för ökad patientsäkerhet
En säker e-tjänst till vården
Offensiv kvalitetsutveckling
Samarbetet Försäkringskassan – Huddinge psykiatriska öppenvårdsmottagning Tvåpartsfinsam 2014 och 2015.
Bra planering skapar trygghet
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Resultat: Mättningar som vi gör en gång i vecka respektive månad ser vi en förändring och en markant förbättring i arbetet. Personalgruppen gillar PPP.
Projekt Vårdokumentation LE Karin Nilsson Projektansvarig
Beställare Inside KOM Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception
Vuxenpsykiatriska mottagningen 1 & 2 Köping
Urologmottagningen i ständig förbättring
Dags för gymnasievalet
Dags för gymnasievalet
Sekreterare sommarvikariat
Presentationens avskrift:

NP mottagningen BUP Lund DÅ OCH NU

DÅ-TID SÅ HÄR KUNDE VÅR ARBETSSITUATION VARA

Administration - Då Mottagningen var uppdelad på två olika hus med gångavstånd både ute och inne. Journaler fanns i pärmar som bars omkring. Många besökslistor. Förråd fanns överallt, ingen ordning.

Fortsättning Diktat på band som hämtades i postrummet, långt från arbetsplatsen. Scanning och lunchrum var i konferensrummet. Patientsäkert ????? Telefonsamtal till alla anhöriga vid nybesök om erbjuden tid. Arbete lämnades på sekr-bord. ”Det fixar du”.

Fortsättning Sekreterarna blev hela tiden störda i alla rum. Folk kom in och satte sig och fikade. Idag har man ett ”stör-rum”, inget av rummen får vara ”pausrum”. Rött på dörren, ”stör ej” respekteras.

Fortsättning När patient och anhörig kom till mottagningen, skickade man mail till behandlaren om att de hade kommit. Mycket helgarbete för att skriva undan.

MEN en dag såg vi ett ljus i tunneln!!!!! Så här blev det efter vårt förbättringsarbete som startade hösten 2012 (och som fortfarande pågår)

Reception Man byggde en reception där alla patienter anmäler sig. I och med det vet vi vilket väntrum man skall hänvisa patienten till.

Rumsindelning Man delade in de tre olika rummen efter funktion: Reception Telefonrum Skrivrum

Arbetsbeskrivning RUM 1 (Telefonrummet) kl 08.00-16.30 Telefoni Scanna Nyanmälan, befolkningsregistret

Arbetsbeskrivning RECEPTIONEN kl 08.00-16.30 Ta emot patienter och registrera dem i våps Skriva journaler Posthantering och interna remisser ”Åtgärda och skicka” facket

Arbetsbeskrivning, reception forts. Kallelser – vid behov av hjälp, kontakta skrivrummet Egna åtaganden i mån av tid Kolla bevakningskorgen av de sekreterare som har ledigt Registrera inkomna remisser, jämn vecka

Arbetsbeskrivning RUM 2 (Skrivrummet) kl 08.00-16.30 OK att utnyttja flex. SKRIVA JOURNALER ….% av tiden. Ombokning vid sjukdom av behandlare. Telefon efter överenskommelse Hämta post en gång per dag,

Arbetsbeskrivningar, rum 2 forts. Sofiavägen 2E + Lovisastigen 13, jämn vecka. Egna åtaganden. Bevakningsmodulen för personal.

Egna åtaganden Jennies egna åtaganden: Melior Våps/Pasis Telefoni IT Behörighet till nyanställda Raindance (beställning av almanackor) RS Service Semesterlistor Bevakningslista - psykologer Karins egna åtaganden: Schemaläggning + vårdgivarsignatur Svarskuvert Information till nyanställda Handkassa Telefonlista Sekretesslådor Arkivet Sofiavägen 2D

Egna åtaganden Ann-Catrine s egna åtaganden: Raindance (förrådsbeställning) (förutom städmaterial) - huvudansvaret Qlickview – väntetider/vårdgaranti/patientlistor Dr Maria Råstams tider Mina vårdkontakter Handledare av elever Nybedömningslistor

Åtgärder som ledde till förbättring VÅPSLISTOR GJORDES OM OCH BLEV HANTERBARA BEHANDLARNA KALLAR I STORT SETT SJÄLVA BLOCKTIDER SOM SEKRETERARNA KAN ANVÄNDA SIG AV VID OMBOKNINGAR. SCANNINGSMALL JOURSJUKSKÖTERSKA TILL TELEFONEN DIKTERINGSMALL FÖR LÄKARNA ALLMÄNNA PATIENTUPPGIFTER

Åtgärder som ledde till förbättring forts. Behandlarna tar idag hand om sina våpsdagböcker och håller dem uppdaterade. Att sekreterarna genomgripande försöker arbeta med lika rutiner på kliniken.

FÖRBÄTTRINGAR INOM SEKR-TEAMET PULSMÖTE 1 GÅNG I VECKAN. MÖTE MED ENHETSCHEFEN EN GÅNG I MÅNADEN. SEKR-MÖTE MED FÖRBÄTTRINGSARBETE EN GÅNG I MÅNADEN. BEHANDLARNA MAILAR TILL OSS SEKR VID SJUKDOM.

Andra förbättringsområden Mina vårdkontakter Introduktion för nyanställda Journalkopior via Regionarkivet Struktur av förråden

Andra förbättringsområden Idag har vi utrymme för att ständigt arbeta med fler förbättringar, nya områden av administration. Till exempel sköta bevakningslistor, öppna fler telefonlinjer vid hög belastning, ta hand om nyanmälningstider, etc.

Resultat Detta är resultatet av vår förbättringsarbete. Från att ha skrivit 7% i början av 2014 skrev vi i december 26%

HOPP Ge inte upp. Ni har en uppförsbacke som kan kännas seg, men håll ut. Snart är ni på toppen och då är det bara en raksträcka. Ett förbättringsarbete tar aldrig slut, det hittar bara nya vägar, nya avfarter och det är bara fantasin som sätter gränser. Lycka till önskar vi sekreterare på BUP Lund/ Eslöv/ Landskrona.