Projektet P MAGNUS WÄRJA. Syfte med Projekt P Projektets syfte: Att lämna förslag på hur Företagets webbsida skall kunna attrahera mer besökare och på.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

KANDIDATUPPSATS.
Motivation och förändring
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Förhandling MBL Och Samverkan.
VÄSTBAS TIDIGT – TILLSAMMANS Ett sätt att samverka kring barn och unga
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Att berätta sin berättelse
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Pedagogisk dokumentation
En reviderad läroplan för förskolan
Hur bör samhället organiseras
Utvärderingar av föregående programperioder visar:
Hur fattas utrikespolitiska beslut?
Att arbeta praktiskt.
Intervju inför ViV-projektet.
Viktorija Kalonaityte
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
ATT PRODUCERA EN UNDERSÖKNING
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Som man frågar får man svar. Vad är intressant? Varför?
Att tala för att övertyga
Bedömningsmodell Mål för examensarbete Värderingsdimensioner Bedömningar Mål för examen.
Passion, Samhörighet och Kärlek
Lund Studentlitteratur
Kvalitetsarbete Lindängehus förskola.
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 RKG 2 juni 2010.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Att få rätt saker att hända
Intressenter OL108A.
Möte beträffande kvalitetsgranskning
Valnöten VAD/HUR.
Vetenskaplighet En gissning blir inte vetenskap för att den råkar visa sig vara sann. Vetenskap handlar om att ge tillräckligt goda /rimliga skäl för att.
Ramverk för patientmedverkan
Utvärdering av processmognad
Att planera och sätta mål
Seminarieboken Kapitel 2 – Att tänka på redan vid starten
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Från idé till projektplan
Modul 7 Kulturell medvetenhet
Nätverksträffen i Sundsvall 2008
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Projektledning.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
För mer information om kursen eller för bokning, kontakta oss på eller Mål (Önskat Utfall) Större insikt.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Att lära sig att analysera
Ekonomi och styrning i offentlig verksamhet Kurskod 722g39 Hemsida
Agenda Produktutveckling Patent Entreprenörskap Affärsplan.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Bättre psykiatrisk vård med kvalitetsregister Qulturum Arbetsuppgift LS4 – LS5 Förbättringsteam.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
Organisation och Management Fördjupningen riktar sig till dig som.. har ett särskilt intresse för organisatoriska företeelser såsom förändring, lärande,
PROJEKT Projektkurs - DA7075 VT04.
Skolutveckling genom aktionsforskning
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Ramverk för patientmedverkan
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Vill du göra skillnad på riktigt?
Presentationens avskrift:

Projektet P MAGNUS WÄRJA

Syfte med Projekt P Projektets syfte: Att lämna förslag på hur Företagets webbsida skall kunna attrahera mer besökare och på så sätt öka företagets lönsamhet! Projektets övergripande syfte: Att ge ökad kunskap om och insikt i webbprojektens komplicerade verklighet Att ge er praktiska erfarenheter av att till viss del arbeta skarpt med webutveckling på riktigt Att ni genom praktisk applicering av begreppet ”Learning by doing” införskaffar gedigna kunskaper beträffande praktisk webbpublicering. ”Learning by doing” är en aktivitetspedagogik där teori, praktik, reflektion och handling hänger ihop. (Wikipedia) Boosta självförtroendet, ni kan mycket mer och är mycket bättre än vad ni tror. Om ni skall arbeta vid sidan om studierna, varför då inte med webbkomunikation?

Varför betygsskala U, G, VG Det ger er en chans att själva välja ambitionsnivå Ambitiösa studenter premieras Kan leda till ökad motivation för inlärning och därmed fördjupade kunskaper

Projekt Process (Vad kan jag och företaget förvänta oss) Problemdefinition: Vad är det egentliga problemet, vad är det som skall uppnås. Nulägesanalys: Analys av nuvarande situation. –Kundanalys (Vem är den typiska kunden) –Konkurrensanalys (Vilka är dessa, hur förhåller sig företaget sig till dem) –Organisationsanalys (Egna organisationen, resurser) – Företagets webbsida Utarbeta ett lösningsförslag: I ett skriftligt dokument skall ert lösningsförslag tydligt presenteras. Förslaget bör ha förankring i ovanstående analys och problemdefinition. Utarbeta prototyp: Prototypen skall, i stort, vara en realisering av ert lösningsförslag. Den skall hjälpa kunden att skapa sig bättre förståelse kring ert lösningsförslag, bidra till en skön ”look and feel”-känsla. Prototypen måste vara fullständigt egenutvecklad och bygga på HTML-CSS-principen

Hur bör projektet bedrivas Organiserad, agilt, förslagsvis influerat av Scrum Skapa en övergripande plan för hela projektet. Vid behov skall självfallet denna plan revideras. Bryt ner den övergripande planen I delar (sprintar). Sprintarna skall i ert fall ha en kort tidshorisont, max 2-3 dagar. I samband med sprintavslut skall denna utvärderas utifrånfrån två perspektiv: –Produktperspektiv. Väsentligheter kopplade till produkten (Tidsplan, problem, behov av revidering mm). –Projektperspektivet. Väsentligheter kopplade till själva projektet och dess medlemmar (arbetsfördelning, gruppdynamik, konflikter, regler, gruppkontrakt mm).

Avslutningsvis Resterande tid på kursen kommer planeras utifrån ert behov. Det är därför viktigt att det finns en tvåvägskommunikation emellan oss. Var inte rädd för att kontakta mig!