Swedish Welcome Christian Åberg Umeå 2014 09 12.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
easyresearch. se/s. asp Varför?
Advertisements

Stockholm Selections Stockholms Södra Skärgård
1 Aktuella SBUF-projekt Betongfeber 2009 Ruben Aronsson © Copyright, SBUF 18 november 2009.
Hur gör vi med skolhuset?.  Nuläget i förhandlingarna med Vännäs kommun om eventuellt köp  Fakta om eventuellt köp – kostnader, intäkter, möjligheter,
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Bra villkor för akademiker i staten
Verksamhetsutveckling
Välkomna till Malung-Sälens kommun. Malung-Sälens kommun med drygt invånare ligger i det natursköna Dalarna. Kommunen är en av Sveriges största.
Verksamhetsplan Näringslivsrådet Tomelilla bildades hösten 2011 och första protokoll förda mötet hölls den 5 december 2011.
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
Nationell Strategi Vattenbruk • Varför en strategi • Målsättning • Hur vi tänkt göra.
Riksorganisationen Hela Sverige ska leva utvecklingsgrupper, 100 kommunbygderåd, 24 länsbygderåd och 43 medlemsorganisationer.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Information Leonardo Da Vinci
Från idé till verklighet!
Vad ledde fram till en bättre skola? En utveckling över åtta år
_______________ _____ ____________ __________
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Hur lockar vi fler besökare till Roslagen? Informationsmöten 11 jan – 3 feb Dan Löfgren.
Post Girots Vänner PGV Verksamhetsplan 2014.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Uppdrag att stärka utveckling av lokal service Syfte: Ökad tillgänglighet till service i gles- och landsbygder.
Tingsholmsgymnasiet Vad ledde fram till en bättre skola? En utveckling över åtta år.
Hållbar service i Västerbotten
Svenskt Friluftsliv har till uppgift att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet Stärka friluftsorganisationernas långsiktiga.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH företag – de flesta är små 5-9 anställda 5% anställda 3% anställda 2% > 50 anställda.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Tillväxtverket 1 Ny myndighet – nya möjligheter.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 EU 2020 Smart och hållbar tillväxt för alla Smart specialisering Ökad fokusering Ökad koncentration.
PROJEKT FJÄLLVÄGEN 2012 – 2014 Både en resa och ett mål! Den kortaste vägen från kust till fjäll. Ett vinnande stråk genom samverkan! Det är en god vana.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Gröna näringen – en framtidsbransch!. Sid 2 | Lantbrukarnas Riksförbund Välkommen till de gröna näringarna Varor och tjänster som alla behöver – 4 procent.
Dialog om utveckling av LRF som folkrörelse Underlag för processen
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
För dig som ska resa En resa är ofta en härlig upplevelse men ibland händer det att den av något skäl måste ställas in eller avbrytas.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
SKÅNE NORDVÄST – en region utan gränser ?. NULÄGE 10 kommuner med mellan 9600 och invånare Öresundsregionen är Nordens mest tätbefolkade storstadsregion.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Medlemsvård och rekrytering
Världsklass 2015 ”Tillsammans utvecklar vi Örnsköldsvik”
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Västervik Företagandet i Västervik skall vara Enkelt-Roligt-Lönsamt Roger Psajd 2010.
Umeå REGIONEN. Mål: Stilren Användarvänlig Snygg Inbjudande Ökad tillgänglighet Nu: Plottrig Ful För många val För mycket information.
Bjurholms Golfklubb Den medlemsstyrda golfklubben Långsiktig strategi Kampanjer.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Umeå REGIONEN. Mål: Stilren Användarvänlig Snygg Inbjudande Ökad tillgänglighet Nu: Plottrig Ful För många val För mycket information.
100 ÅR AV KUNSKAPER OCH ERFARENHETER OM EU- PROGRAM/PROJEKT ”SEUPP”
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund LRF:s Företagarcoacher.
De sex kommunerna i Sundsvallsregionen Hudiksvall Härnösand Nordanstig Sundsvall Timrå Ånge Tillsammans är vi nära invånare i regionen. Medlemmar.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Min verksamhet som mentororganisation. Att vara mentororganisation Associationer till betydelsen av ”mentor” Ledare Föreläsare Hjälp-stöd-stöttning Rådgivning.
För mer information, kontakta:
Upplev Tierp - En kommun att besöka, bo och verka i.
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Bra villkor för akademiker i staten
Där idéer blir verklighet
Presentationens avskrift:

Swedish Welcome Christian Åberg Umeå

Swedish Welcome 6 huvudstrategier 1. Destinationsutveckling för destinationer i världsklass 2. Attrahera kapital som accelererar utvecklingen av näringen 3. Samverkan mellan privat och offentlig sektor 4. Attrahera utvalda målgrupper 5. Entreprenörskap, företagande och kompetens 6. Hållbar besöksnäring

Kategorier Upplevelser (aktiviteter, sevärdheter) Boende –Bed and breakfast –Pensionat –Gästgiveri –Vandrarhem –Stuga –Hus –Lägenhet –Hotell (2015)

Specifikation Detta är viktigt!

Hemliga besöket

Bokade mötet

Rapport

Certifikat 5- Enastående 4- Utmärkt 3- Mycket bra 2- Bra 1- Godtagbart

E -Certifikat

Swedish Welcome AB +140 medlemmar med turismverksamheter drivs som aktiebolag utan vinstintresse säte i stockholm 13 anställda varav 8 rådgivare kategoriserar, certifierar, bekräftar och rådger

Gästen 1.Tryggare val 2. Bättre upplevelse 3. Rent samvete

1.Spegelbild & råd 2.Nöjdare & fler gäster 3.Ökad lönsamhet 4.Motiverad personal 5.Investeringar 6.Fokus på hållbarhet 7.Trygghet i samarbete Företag

Destinationen 1. Förebilder som visar vägen 2. Certifierade produkter 3. Trygghet i marknadsföring 4. Hållbarhet på riktigt 5. Möjlighet att mäta ”Utmaningen är inte att växa utan att växa rätt”

Myskoxecentrum

Myskoxcentrum 2014

Fjällbyn

Fjällbyn 2014

En våg av leenden börjar spridas

Välkomna att följa med på resan

Startkostnad kr Serviceavgift 500 – 1500kr/mån Bindningstid 36 mån, därefter löpande Pris för företag

Ideella föreningen Swedish Welcome äger Swedish Welcome AB till 100% utser styrelse för Swedish Welcome AB ansvarar för att säkerställa utvecklingen av Swedish Welcome AB medlemmar –Regionala turistorganisationer

Specifikation vad som krävs Hemligt / Bokat besök - återkommnde Rapport Officiell certifiering Rådgivning Indirekt marknadsföring Vår tjänst

Steg till certifierad medlem Anmälan – Start idag. Besök – Hemligt & bokat Certifiering - inom 4 veckor från det bokade besöket

Verktyg 1.Löften till gäst 2.Kategorisering 3.Minimikrav 4.Bedömning 5.Rådgivning

Enkel start 1.Plocka de lågt hängande frukterna först. 2.Informera din gäst 3.Var stolt, tala om hur bra du är. 4.Hjälp gäster du vill ha att ta sig till dig 5.Var aktiv – proaktiv räcker ej 6.Sätt dig ner och gör en plan 7.Ta emot hjälp 8.Räkna…….. långt. 9.Besök dig själv, eller besök varandra. 10.Fira framgångar och låt alla vara med