Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson 2013-11-06.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson 2013-11-06."— Presentationens avskrift:

1 Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson 2013-11-06

2 Syfte Greppa Näringen ska inspirera och motivera lantbrukare och rådgivare att använda kunskap så att gårdens miljöpåverkan minskar och lönsamheten förbättras. Ingen övergödning Giftfri miljö Begränsad klimatpåverkan

3 Kommunikation: Det personliga mötet mellan dig som rådgivare och lantbrukaren är viktigast!

4 Särskiljande Löfte Upplevelser Varumärke = vision = löfte

5 Kommunikation: Tillsammans hittar vi lösningar på gården som både du och miljön tjänar på

6 Vetenskapligt underbyggd kunskap Effektiva verktyg och lättillgänglig information Kompetenta och engagerade rådgivare Långsiktig och bred satsning Basförutsättningar

7 Långsiktigt arbete

8 Miljönytta och lönsamhet Rationell nytta

9 Vem har störst nytta av Greppa Näringen? 175 rådgivare 2013

10 Konkreta råd och tillförlitliga beslutsunderlag Rationell nytta

11 11 Var finns Greppakunden? Län

12 Stöd att uppfylla samhällets och konsumenternas krav och förväntningar Rationell nytta

13 13 Vem är Greppakunden? Produktion

14 14 Vem är Greppakunden? Ålder

15 ”Stolt och kunnig föregångare med gott miljösamvete” Emotionell nytta

16 16 Emotionell nytta - Nöjdhet Medelvärde: 4,7 Medelvärde: 4,3 Medelvärde: 4,4

17 Personlighet

18 Rådgivare: Vad är Greppa Näringen? ( 175 )

19 ÅTGÄRDA SNARAST – VIKTIGT MEN LÅG UPPFYLLELSE JUST NU Rådgivningsbesöket ger mig ny information Rådgivningsbesöket ger mig inspiration till förändringar KEEP UP THE GOOD WORK – BIBEHÅLL DEN HÖGA NIVÅN Rådgivarens förmåga förmedla kunskap Rådgivarens kunskapsnivå Rådgivarens engagemang Rådgivarens bemötande HYGIENVARIABLER SOM EJ FÅR FÖRSÄMRAS – MINIMIKRAV FRÅN KUNDEN Förslagna förändringar är anpassade till verksamheten Besöket är anpassat till min verksamhet AVVAKTA – TREVLIGT OM DET FÖRBÄTTRAS MEN EJ SÅ VIKTIGT Rådgivningsbrevet (nytta av) Förslagna förändringar är genomförbara Drivkraftsanalys 48

20 Helheten

21 Greppa Näringen - lantbrukets verktyg för effektivare miljönytta

22 Varumärkesplattform - www.greppa.nu/adm

23 Framtid Många står bakom en fortsättning till 2020 Landsbygdsdepartementet Jordbruksverket LRF Svensk Mjölk Rådgivningsföretag Ni har det viktigaste jobbet!


Ladda ner ppt "Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson 2013-11-06."

Liknande presentationer


Google-annonser