Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
De eviga frågorna behöver ett svar
Advertisements

Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Individuellt lärande tillsammans
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Innehåll Tidig Bedömning och Fortsatt Bedömning
Ett arbete med att etablera
September 2013 Anneli Angeling
1 Trafiksäkerhetsrevisionen – en hjälp till självhjälp Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan.
Hur bör samhället organiseras
Marknadsföring av turism
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Budskap i Odyssén av 7E.
Närvårdssamverkan Södra Älvsborg
Kvalitetsarbete Lindängehus förskola.
Hej och välkomna!.
Övergripande inriktning för samhällsskydd och beredskap
IUP Individuell UtvecklingsPlan
Ekonomistyrning Budgetering & Kalkylering
Välkomna till Högskolan på Åland SEMINARIUM om Läs- och skrivovana MÅLET är att utbyta kunskaper, erfarenheter, idéer och glädjeämnen TID: den 27 – 28.
MER ” EGENTID ” – S Å ST Ä RKER VI BARNENS M Ö JLIGHET TILL SJ Ä LVBEST Ä MMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk f ö rening – Bambi Korttidshem,
Mål- och resultatstyrning
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Rådrum Centrum för Utveckling OMVÄRLD Strukturer, rutiner och traditioner.
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
FYRA VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer: ■ INDIVIDNIVÅ När du som individ själv deltar i planering och val av vård (lagstadgat.
1 Läns- regionförbunden 16 mars 2010 Plattform för evidensbaserad praktik inom socialtjänsten.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Göteborgs stad Biskopsgården Utredningsgruppen BL/CB Det berättas om en folkstam på en söderhavsö att när kapten Cooks skepp seglade in i deras.
Skolutveckling på riktigt - ett formativt förhållningssätt i alla led.
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Kommunikationsavdelningen
Strategisk plan för Svensk Skid- och snowboardidrott.
AT-utbildning februari 2014 Försäkringskassans ansvar och uppdrag i sjukförsäkringsprocessen Camilla Nohammar, Försäkringskassan.
Specialister på IT-arbetssätt.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE I FÖRSKOLEVERK-SAMHETEN
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
LIFT: Den egna planen DEN EGNA PLANEN Ett av målen med LIFT, och din slutredovisning.
Vision 2020/Danssporten vill ”På väg mot framtiden”
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Kap 10 Marknad för turism •
Steg 4 - Mötet FÖLJA UPP OCH UTVÄRDERA VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
1 År 2009 v Svensk kollektivtrafiks barometer för anropsstyrd trafik AnBaro Månadsrapport.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Beställning av tjänster
Entreprenöriellt lärande Låta eleverna släppa fram sina eldsjälar.
Marknadsföring av turism
2c8 Modeling Tool Ett processverktyg för att skapa, publicera och förvalta verksamhetsmodeller och med möjligheter att använda tillägg för: - att skapa.
Kompetensutveckling inom Lunds Universitets Bibliotek - LUB Karin Ohrt Biblioteksdirektionen.
Landsbygdsnätverket Erfarenheter utbyts, information sprids, kontakter knyts, samarbeten uppstår, lärande exempel analyseras och metoder utvecklas.
LEAN Historia. Lean har sina rötter i Japansk industri och det man främst då tänker på är Toyota som på 1930-talet började att tillverka bilar. Andra världskriget.
Framtidskartläggning
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Hälso- och sjukvårdens och omsorgens viktiga paradigmskifte Vårdsamverkan Skaraborg, Skövde 18 mars 2016 Dag Norén Seminarium Framtidens.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Arbetssättet i Skara under projekttiden
Presentationens avskrift:

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! En marknadsplan kan liknas vid en karta: Innan resan: Marknadsplanen: Var befinner vi oss? Nulägesanalys Vart ska vi? Målet Varför ska vi dit? Affärsidén Hur tar vi oss dit? Strategin 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! Under resans gång: 5) Kartan är inte huggen i sten. Det är viktigt att kunna improvisera; anpassa vägval, hastighet och beslut efter vad som händer under resans gång. Marknadsplanen: Handlingsplanerna När vi nått målet: 6) Kom vi fram till rätt plats i rätt tid? Marknadsplanen: Uppföljning/utvärdering 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen!

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! Processen är dynamisk; nya saker inträffar ständigt som gör att marknadsplanen måste uppdateras. Själva processen är viktigare än dokumentet. 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! Marknadsplanen ger en samlad överblick över verksamheten en klar och tydlig ansvarsfördelning mål, mätbara resultat och resultatuppföljning en struktur och ett långsiktigt sätt att tänka och arbeta värdefulla erfarenheter inför framtiden motivation till de anställda 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! Marknadsplanen i ett större sammanhang: Affärsplan Marknadsplan Kampanj- planer 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen! Koppling mellan planering och plan: Strategisk planering Affärsplan Taktisk planering Marknadsplan Operativ planering Kampanjplan 11. ...och allt landar i marknadsplanen

Kap 11: …och allt landar i marknadsplanen!