Huvudprocesskarta för Vuxenutbildningen i Eslöv

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Advertisements

Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Landstinget och Kommunerna i Kalmar län - i samarbete
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre
Några viktiga krav i ISO9001:2000
Årsredovisningsprocessen
Nordiska Kommunala Chefsrevisorskonferensen augusti 2012
Systemkarta.
Revision SITHS 2013 Extern revision på SITHS-anslutna organisationer
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Valutareservs- förvaltningen – verkställande av de restriktioner som gäller Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Håkan Skyllberg, BDO PROTOKOLLSBILAGA B Fullmäktiges.
Välkommen till GSF Rekrytering
Försöksverksamhet 2007 Universitetsförvaltningen Uppdragets bakgrund, syfte och mål Avidentifierade ansökningshandlingar.
Reglemente för God hushållning och intern kontroll
Studieplan NUAK Catherine Zetterqvist och Annette Larsson.
Sven Karlander Övergripande studierektor UMAS Nya ST i Region Skåne.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Modell för Utveckling av ledningssystem
Sören Hansson Kort om mig själv
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Tillsammans för världens säkraste vård
Elisabeth Kristiansen Malin Gren Landell
Kvalitetssäkring ISO 9000.
Vad är arbetsmiljö-/kvalitets-/miljörevision?
Övertag och Recertifiering Jan-Olof Marberg.
UFAB i Uddevalla och Shanghai
Våra planerade arbetssätt - Våra processer
Revisionsplan – Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Ove Olsson, BDO Stockholm AB PROTOKOLLSBILAGA B Fullmäktiges protokoll , §
Case Management (CM) I vår modell samarbetar landstinget och länets 12 kommuner Sammanhållet stöd för personer med psykisk funktionsnedsättning En service.
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Miljösamverkan Skåne Verksamhetsplan
Revisionsplan – Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Ove Olsson, BDO Stockholm AB PROTOKOLLSBILAGA B Fullmäktiges protokoll , §
Beställning av tjänster
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Kvalitetsarbetet vid BTH
Förstudie om gemensam insatsmarknad i Nacka. Bakgrund och syftet med förstudien Nacka kommun och Arbetsförmedlingen Nacka Värmdö har under flera år har.
Valbar VFU Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.
MILJÖREVISION DAG 3 Planering inför miljörevision samt formulering av inledande frågor. Vi genomför en övningsrevision där vi använder våra inledande frågor.
Resultat så här långt Ladok - produktbeskrivning Catherine Zetterqvist, Anette Eriksson.
Vad är informationssäkerhet?
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6, HT17 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt.
Presentation av ledningssystemet
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.
MÄTNING ÅTERKOPPLING PROJEKT AVSLUT ERFARENHETS-ÅTERFÖRING
Självvärderingen Inne på sluttampen.
Gemensam tentamenshantering vid SLU:s huvudorter
Lektion Kvalitet och miljö HT 17- Bengt Sigvald
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid hörselnedsättning och dövhet
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Uppdrag Ta fram länsgemensam rutin för avvikelsehantering
Samarbetsformer för SoL och Hälso- och sjukvård (ordinärt boende och hemtjänst) Hur hittar vi samverkan/ samarbetsformer mellan SoL och Hälso- och sjukvårdsorganisationen.
I offentlighetens tjänst
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet mall kortversion – underlag i annat underlag Datum 2018-XX-XX.
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid synnedsättning
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Förbättra klubbkvalitet
Handledarutbildning Steg 2.
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Utbildningsplan Lärandemål
Presentationens avskrift:

Huvudprocesskarta för Vuxenutbildningen i Eslöv Ledningsprocesser Kvalitetspolicy Beredskap Marknadsutveckling Organisation Översikt kvalitetssystemet Kvalitetsledning Verksamhetsutveckling Strategisk kommunikation Målprogram Hitta rätt i kvalitetssystemet Arkiveringsplan Dokumentlista OBS Vissa ledningsprocesser är inte kompletta Uppdaterat 13-01-14 Dokument för studerande Utbildningsprocessen för Yrkeshögskolan Planera utbildning Genomförautbildning Utvärdera utbildning Behov Tillfredsställda behov Produktutveckling : utveckling av produkter initieras av: Produkt idé avslutad när: För-serie är levererad och provad i fält. Försäljning: Försäljning av produkter initieras av: Mottagning av förfrågan, beställning eller ändring från kund avseende förfrågan eller beställning. avslutad när: Produkt levererats till beställare eller information om att beställning ej kommer att läggas. Tillverkning: Tillverkning av produkter initieras av: beslut i försäljningsprocessen. avslutad när: produkt är packad och klar för leverans. Vux - Komvux (enskilda dokument) Myndighetens faktainformation Stödprocesser Dokumentstyrning Personal Ekonomi IT/support Inköp Reception/service

Kvalitetssystemet - översikt Kvalitetshandbok vid YH-Eslöv Ej slutförd pga av att vissa delar i systemet inte är uppdaterade Tillbaka

Planeringsprocessen Planera utbildning Genom- Utbildning förande Antagning Förbereda utbildning Marknadsföring Tillbaka Doknr. UMF-2

Planera utbildning - marknadsföring utveckling Antagning Planera utbildning - marknadsföring Planering/ Analys Genomföra aktivitet Uppföljning Checklista Marknadsförings-aktiviteter Informationsplan (se rutin) Målprogram Marknadsföringsenkät Arkiverings-plan Tillbaka Doknr. UMF-1

Antagning Antagningsprocessen Marknads- föring Förbereda utbildning Elevregistrerings- Program (se rutin) Protokoll ledningsgrupp (se rutin) Sammanställning sökande Utskick till Sökande (se rutin) Mall Informationsbrev Antagna/ Reserver Klasslista (se rutin) Registrera ansökningar Hantera ansökningar Besluta antagningar Informera sökande Registrera studerande Arkivera Riktlinjer antagning YH-myndighetens syn på tillträde till utbildning Mall bedömnings-underlag Produktionstek. Socialpsykiatri Redovisningsek. Målprogram Arkiverings-plan Mall Ansökan till YH Mall Arbetslivs-erfarenheter Tillbaka Doknr. UA-1

Förbereda utbildning Förbereda utbildning Antagning Genomföra Specificera pedagogik och innehåll i kurser Upphandla moment/kurser Specificera administrativa kravbilden Mall för kursplan Riktlinjer Avtal inköp av utbildningstjänster Riktlinjer/ Administrativa krav Riktlinjer för tentamensregler Betygskriterier Policy vid hantering av fusk Mall Att skriva rapporter Målprogram Bilaga - Riktlinjer Arbetsgång avtalshantering Arkiverings-plan Upphandling av externa lärartjänster Bilaga till avtal Utbildningsansvarig Mall och checklista för ledningsgruppsmöten Beställningsblankett för filmning Tillbaka Doknr. UFA-1

Genomföra utbildning Genomföra utbildning Planera utbildning Utvärdera Introduktion utbildning Planera LIA Utbilda i delkurser Följa upp utbildning Genomföra LIA/ Projekt Utvärdering gå till nästa process Tillbaka Doknr. UFA-2

Introduktion till utbildning Planera utbildning Introduktion till utbildning LIA Introducera utbildning Riktlinjer introduktion Riktlinjer studerandeinflytande Information om kvalitetsarbete och kursutvärderingar Målprogram Blankett Överenskommelse – nyttjanderätt till undervisningsmaterialet Arkiverings-plan Blankett Närmaste anhörig Blankett Tillgodoräknande utbildning Tillbaka Doknr. UFA-1

Lärande i arbete Lärande i arbete (LIA)/Examensarbete Introduktion Följa upp utbildning LIA Vård & Omsorg/ Socialpsyk. LIA Redovisnings- ekonomi LIA Produktions-teknik/Bovärdar Riktlinjer LIA KY-myndighetens faktablad Blankett Arbetsmiljöfrågan & Kontaktuppgifter Målprogram Blankett (alt. förenklad blankett) Arbetsmiljöfrågan & Kontaktuppgifter Arkiverings-plan Blankett Omdöme från handledare Blankett Arbetsmiljön vid lärande i arbete Underlag för information till handledare Tillbaka Doknr. ULIA-1

Följa upp – pågående utbildning Följa upp utbildning Utvärdering LIA Följa upp – pågående utbildning Stödjande insatser för studerande Studieuppehåll/ Studieavbrott Följa upp studieaktiviteter Riktlinjer Följa upp studerande Riktlinjer Stödjande insatser Riktlinjer Studieuppehåll/ studieavbrott Blankett Kurstidsplanering/ Ekonomiplanering Info – Vuxna med funktionsnedsättning YH:s riktlinjer vid studieavbrott/-uppehåll Målprogram Blankett Betygsrapport externa lärare Blankett Ansökan om särskilt pedagogiskt stöd Blankett Uppehåll/avbrott Arkiverings-plan Blankett Uppföljning stud. Blankett Utredning om särskilt pedagogiskt stöd Exempel på kontinuerlig uppföljning Veckodagbok Dokumentmodell Kontrollstation Inlämningsuppgift Tillbaka Doknr. UFU-1

Utvärdera – Delkurs/Utbildning Utvärdering Genomföra utbildning Utvärdera – Delkurs/Utbildning Planera utvärdering Genomföra utvärdering Analysera utvärderingar Åtgärda avvikelser Riktlinjer utvärdering Enkätmallar Målprogram Introduktion Delkurser 1:a terminen Arkiverings-plan LIA-period Blankett Avvikelserapport Slututvärdering 6-mån. efter avslutad utbildning Tillbaka Doknr. UUV-1

Drift/Administration IT-styrning IT-styrning Samtliga processer Samtliga processer Drift/Administration Säkerhet/Backup Support Systemkrav – studerande IT-regler personal Policy elektronisk informationssäkerhet (Ekis) IT-regler studerande Målprogram Riktlinjer för användare – anställda (förslag 2011) (EKIS) Arkiverings-plan Tillbaka Doknr. IT-1

Inköpsprocess: Inköpspolicy Rutin Inköpsprocessen Samtliga processer Samtliga processer Inköpsprocess: Inköpspolicy Rutin Inköpsprocessen Genomförande Uppföljning Planering Inköps- och upphandlingspolicy för Eslövs Exempel på uppdragsavtal för externa lärartjänster Målprogram Exempel på kravspecifikation i uppdragsavtal Riktlinjer för direktupphandling Arkiverings-plan Riktlinjer Bilersättning & traktamente Blankett – Specifikation för inköp av varor och tjänster Tillbaka Doknr. SI-1

Personal Personal Samtliga Samtliga processer processer Tillbaka Fastställ kravprofil Rekrytering Introducera nyanställda Identifiera utv.behov Kompetens- utveckling Formulär Attest- instruktion Protokolls-anteckningar Intervjuunder-lag (EKIS) Checklista Allmän introduktion Utvecklings-samtal struktur (EKIS) Utvecklings-plan (EKIS) Ledighets-ansökan (EKIS) Körjournal (EKIS) Körjournal (minde) Anmälan om tillbud (EKIS) Policy – anvisning för resor (EKIS) Blankett – uppgifter vid resor (EKIS) Attesträtt firmatecknare Anställnings- beslut (EKIS) Checklista Myndighet/Drift Mall utvecklings-samtal (EKIS) Blankett Närmast anhörig Sekretess-förbindelse (Ekis) Mall/information Folder Investors in People (EKIS) Tillbaka Doknr. SP-1

De dokument till studerande som är direkt sökbara här finns också under respektive process, se dokumentnummer Riktlinjer – tentamensregler Blankett LIA Arbetsmiljöfrågan & Kontaktuppgifter Överenskommelse – nyttjanderätt till undervisningsmaterialet Blankett för närmast anhörig Blankett för studieuppehåll/studieavbrott IT-regler för studerande Blankett för tillgodoräkna utbildning - YH Systemkrav (IT) för studerande Blankett för arbetslivserfarenheter Policy vid hantering av fusk Att skriva rapporter Riktlinjer - studerandeinflytande Riktlinjer – Information om Kvalitetsarbete och kursutvärderingar Tillbaka

Reception/servicefunktion Service-behov/ Förfrågan Utförd tjänst Vidare- hänvisning Avser YH Administrativa personaluppgifter Personallista Telefon/Adresser Aktuell litteraturlista Administrativ studerandeservice Kopieringsservice Inköp: Kontorsmaterial Resor & konferenstjänster Tillbaka Doknr. SR-1

Faktureringsprocessen Ekonomi Faktureringsprocessen Faktura in Granska faktura Godkänna faktura Betala faktura Levererad utbildning Kundfaktura Målprogram Skicka kund- faktura Bevaka kund- faktura Betald kund- faktura Arkiverings-plan Tillbaka Doknr. SE-1

Organisation Organisationsplan för Gymnasie- och Vuxenutbildning inklusive Salliushuset Bilaga till organisationsplanen Ansvarsfördelning Bilaga till organisationsplanen Administrativa gruppens arbetsuppgifter Tillbaka

Dokumentstyrning Dokumentstyrning Samtliga processer Samtliga Alla anställda K-ansvarig & K-grupp Verksamhetens ledningsgrupp Kvalitetsansvarig IT-samordnade Dokumentansvarig Distribution Uppdatering i nätverk Granskning/ godkännande Arkivering & gallring Rutin Dokumentstyrning Uppdatera kvalitetssystem Arkiveringsplan Hitta rätt i kvalitetssystemet Dokumentlista Rutin ej publicerad Tillbaka Doknr. SDS-1

Marknadsutveckling – utbildningar & uppdrag YH (Komvux) Insamla förslag & ideér Värdera behov & analysera genomförbarhet Ta ställning till fortsättning VL-grupp Accept Ja Skapa/utforma utbildning Offert utförare Avtal Genom- förande Uppdrag Accept Nej Skapa utveckling- grupp Identifiera innehåll & upplägg för utb. Analysera utbildnings- förslaget Besluta om fortsättning VL-grupp Ansöka om utbildningen YH-utbildning Lämna in ansökan till YH-myndighet Beslut från YH-myndighet Utse projekt- ledare/utbildnings- ansvarig Formera ledningsgrupp Rutin och övriga dokument saknas för processen. Tillbaka Doknr. LPMU-1

Verksamhetsutveckling Samtliga processer Verksamhetsutveckling Samtliga processer Ledningens genomgång Kvalitetsmål Mätning av processkvalitet/prestanda Ständiga förbättringar Riktlinjer – Ständiga förbättringar Rutin – Ledningens genomgång Rutin - Kvalitetsmål Målprogram Processflödet Ständiga förbättringar Rutin för avvikelsehantering Riktlinjer – Driva projekt Projektmall – Driva projekt Målresultat Genomfört förbättringsarbete Genomfört projekt Projektplan/rapport Tillbaka Doknr. LPVU-1

Strategisk kommunikation Samtliga processer Kommunikation Samtliga processer Intern kommunikation Extern kommunikation Tidigare dokument ej relevant. Nytt underlag saknas. Tillbaka Doknr. LPSK-1

Kvalitetsledning Kvalitetsledning Samtliga processer Samtliga Omfattning & organisation Revision Externa dokument Kvalitetspolicy Rutin - Kvalitets-systemrevision Rutin – Lagar & andra krav Rutin - Ledningssystemets omfattning Genomförda/planerade internrevisioner Rutin – Verksamhetens organisation Blankett Avvikelserapport Organisationsplan Blankett Sammanfattande rapport Ansvarsfördelning Revisionsrapporter Dok. med Ansvarsfördelning är inte uppdaterat i förhållande till nuvarande organisation. Tillbaka Doknr. LPKL-1

Myndighetsinformation Fakta och informationsmaterial från Yrkeshögskolan Tillbaka

Faktainformation från KY Vår syn på - Kvalitetssäkring i KY Vår syn på - Behörighet, urval och antagning Vår syn på – Ledningsgruppsarbetet inom KY Vår syn på – Lärande i arbete (Lia) Till dig som Lia-handledare Faktablad: Principer för studieuppehåll & studieavbrott Faktablad: Utbildningsplan & kursplaner Tillbaka

Faktablad/informationsmaterial från Yrkeshögskolan För uppdaterad information se www.yhmyndigheten.se Tillbaka

Komvux Blankett - Närmaste anhörig studerande Utvärderingsenkät - Praktik/LIA Vård- & Omsorgscollege Blankett - Närmaste anhörig personal Hyresregler uthyrning av lokal Telefon & maillista Personal inom vuxenutbildningen Tillbaka

Beredskap Utrymningsrutin för Salliushuset Krisledningsgruppen Innehåll krisledningspärm Handlingsplan och rutiner för hantering av våld och hot Tillbaka

Revisionsrapporter från interna revisioner inom YH i Eslöv Tillbaka

Projektplan/Rapporter från genomförda projekt inom YH i Eslöv Projektplan/rapport - funktionsnedsättning Tillbaka