Presentation av storyline som en läs- och skrivutvecklande metod i skolan av Marie Magnusson. Denna skrift är en liten del i vårt gemensamma visonsarbete. Marie Magnusson Eva Nyberg Thorbjörn Aronsson
När, var och hur? 1965 i Skottland, en ny läroplan Environmental studies Lärarutbildare i Glasgow
Sverige och Storyline Används i Sverige först på 90 – talet i samband med IT i s Stewe Bell föreläser Utvecklas fortfarande
Uppbyggnad Karaktärer Platser Händelser Förförståelse Planering
Nyckelfrågor - öppna frågor När? Var? Hur? Hur blir det om... Vad behövs för att...
Olika sätt att visa sin storyline Traditionellt med bilder, modellbyggen, texter och dramatisering eller...
använda tekniken också! Voki Spela in sin egen röst Göra en låt och spela in den Göra en film och presentera allt på en ”Fris” på nätet
Wikispaces En digital plats på nätet, där lärare, elever och föräldrar kan följa hur arbetet går framåt.
Arbetsmetodens fördelar Elevernas egna förförståelse tillvaratas Väcker nyfikenhet att lära, fler frågor än svar Eleverna får använda sig av flera olika redovisningsmetoder Stora och små gruppdiskussioner Processen och resultatet blir tydligt för alla Ämnesintegrerande Tydliga mål enligt Lpo - 94