Nollmätning och intressentanalys Kommunikations-strategi 1 Kommunikativ förmåga. Kännedom, attityd och beteende till prioriterade strategier 2 Utefter resultat och analys utveckla den kommunikativa strategin 3 Skapa en kommunikationsplan och implementera 4 Mät de kommunikativa insatserna 5 Ta action på resultat för att öka förändringshastighet och resultat Nollmätning och intressentanalys Kommunikations-strategi Kommunikationsplan/ genomförande Mäta effektivitet Feedback och actions Produkter, verktyg och processer Nollmätning Mäta ledarskaps-beteende samt kunskap, attityd och beteende kopplat till strategier Genomföra intressentanalys - identifiera resurser, förutsättningar, stöd och utbildningsbehov Strategi Resultatet i nollmätningen och intressent-analysen ligger till grund för den kommunikativa strategin Mätbara och konkreta mål sätts upp Målgrupper prioriteras och segmenteras Aktiviteter Kontinuerligt redaktionellt flöde som stöttar och driver strategierna Individuell återkoppling av resultatet från nollmätning till cheferna Stötta cheferna att ta fram förbättrings-aktiviteter samt genomförande av dessa Effektutvärdering Uppföljning: Efter 6-8 månader, mäta igen Hur utvecklas chefernas beteende? Hur utvecklas kännedom, attityd, beteende till valda strategier? Action Utvärdera och analysera mätresultat Ta actions på resultat Lyft framgång Utveckla de kommunikativa hjälpmedlen och förmågan ytterligare Öka ledares kommuni-kativa förmåga