”Det känns som min röst är värd” 2013-11-27
Bakgrund Arbete med barnkonventionen sedan 1999 Försök med barn i samhälls- planeringen Sommarjobb med barnkonventionen Behövde rutiner för att det ska bli av
Borlänge med bostadsområdet Jakobsgårdarna
Samarbete med två skolor Nygårdsskolan åk 4 - 6 Maserskolan åk 9 elevens val åk 7 Uppdrag - var man leker - vägen till och från skolan - mötesplatser - kommunikationer - närheten till IKEA-området
Arbete med pluppkartan
Lekplatser
Skolvägen
Utställning av bilder
Högstadiet Åk. 9 vt 2011 helklass intressegrupper Åk 7 vt 2012 Viktigt att eleverna har någon form av personlig koppling eller infallsvinkel till det aktuella området Åk 7 vt 2012 Elevens val Förutsättningslösa diskussioner med unga i tidiga skeden – Jaxtorget, påbörjat med ungdomsrådet. Skapande verksamhet m.m. – Nygårdsskolan och Maserskolan Tillfällen att delta under samrådet – planprogram för Jakobsgårdarna
”Pluppkarta” Röd = läskiga platser Grön = platser där man ofta hänger Blå = platser som förväntas bli mer intressanta i framtiden Förutsättningslösa diskussioner med unga i tidiga skeden – Jaxtorget, påbörjat med ungdomsrådet. Skapande verksamhet m.m. – Nygårdsskolan och Maserskolan Tillfällen att delta under samrådet – planprogram för Jakobsgårdarna
Gruppdiskussioner
Dramaövningar ”Attityder”
Fotografering ”Mörkt och läskigt”