Barn- och utbildningskontoret Karriärvägar för lärare Arlanda
Barn- och utbildningskontoret Utgångspunkt Organisation IKT/Ped Goda ex. TIMS-rapport OECD-rapport
Barn- och utbildningskontoret Lokala behov Lokala ämnescenter Skolor med lägre resultat Resursfördelning Stödja kollegialt arbete Process Ped. Diskussion kring behov Rättssäker process Lärande bland skolledare
Barn- och utbildningskontoret Arbetsvilkor och lön Förordnande 3 år Nätverk Kompetensutveckling Nytt arbetstidsavtal kr
Barn- och utbildningskontoret Vad vill vi åstadkomma? Förbättrade elevresultat Utveckling av arbetssätt Kollegialt lärande Höjd kompetens Goda förebilder/lärares status
Barn- och utbildningskontoret Olika karriärvägar Coacher Handledare ex Ma-lyft Skolutvecklare Lektorat Forskarskola
Barn- och utbildningskontoret Att utveckla Metoder för analyser av skolans verksamhetskvalitet Metoder för kartläggning och beskrivning av lärmiljöer och undervisningsprocesser Metoder för resultatanalys, tolkning och dokumentation Metoder för återkoppling och kommunikation Metoder för att styra, leda och stödja förändringsprocesser av betydelse för elevernas kunskapsutveckling Metoder för olika former av organisatoriskt lärande, exempelvis kollegialt lärande