Varumärket Luleå kommun

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

PTS Bredbandskartläggning
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Resultat av brukarenkäter 2012 Funktionsstöd. Svarsfrekvens.
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. Kontaktformulär  På varje seriös webbplats bör det finnas ett kontaktformulär.  Använd ej maillänkar, risk för spam!
Dagens och framtidens seniorer och deras framtidsförväntningar
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Att beskriva och utvärdera sin egen verksamhet
Det allmänna ekonomiska läget
Konstföreningen Dragning På sista sidan finns konstnärerna för respektive tavla.
Projektföljeforskning
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Medarbetarundersökning KTH Skolan för teknik och hälsa 2011
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Resultat Tolkcentralens brukarenkäten 2011 Under hösten 2011 genomförde vi på Tolkcentralen en brukarenkät. Enkäten skickades ut till registrerade brukare.
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Kritik på teknik ARBETSMATERIAL –
Vilka är lokalpolitikerna i Västerbotten och hur nöjda är medborgarna?
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
REGIONAL DIGITAL AGENDA Tony Blomqvist VD, IT Norrbotten
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
SAMHÄLLSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN Sammanställning Kommunfullmäktiges måluppfyllelse september 2014 Styrtal 2013*2014måltal prognos 1Befolkningsökning.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
ÖVERSLAGSRÄKNING.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
Narkotikaanvändning Undersökningen grundas på enkätsvar från totalt 50 elever ur årskurs 3 på Åkrahäll.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
Sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Mätperiod – Margit Gehrke Flyckt Projektledare
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Resultat för Mål och mått våren 2014 Det goda livet för sjuka äldre i Skaraborg 2014.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Nacka kommuns tilläggsfrågor Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån 13 september- 9 november.
Svarsfrekvens Oktober 2011 Liv & hälsa ung 2011 Gymnasieskolan År 2 Svarsfrekvens och antal svarande elever.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Mätperiod – Margit Gehrke Flyckt Projektledare
Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Medborgarundersökning Vision och mål Genomförande Vision och mål Systematiskt kvalitetsarbete i Leksands kommun.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Presentationens avskrift:

Varumärket Luleå kommun Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte Luleå kommun ska ge god service som kännetecknas av en hög tillgänglighet och ett bra bemötande. Målbild 2020 Luleå kommuns verksamheter ska präglas av hög kundnöjdhet. NRI är ett helhetsbetyg för hur medborgarna bedömer kommunen som en plats att bo och leva på 40 och under = Ej godkänt 55 och över = Nöjd 75 och över = Mycket nöjd Större = Kommuner med minst 50 000 invånare Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning 2014 Om SCB:s undersökning 129 kommuner deltog. 1200 Luleåbor har tillfrågats, 49 procent har svarat. Värde 0-40 = Inte godkänt, 41-54 = Godkänt, 55-74 = Nöjd, 75-100 = Mycket nöjd För att en förändring ska vara statistiskt säkerställd ska den i genomsnitt vara två procentenheter (+ eller -). * innebär att frågan har förändrats under mätperioden 2006-2014 varför resultaten inte är helt jämförbara över tiden. NRI är ett helhetsbetyg för hur medborgarna bedömer kommunen som en plats att bo och leva på 40 och under = Ej godkänt 55 och över = Nöjd 75 och över = Mycket nöjd Större = Kommuner med minst 50 000 invånare Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Sammanfattning Av 25 undersökta verksamheter ligger Luleå kommun över snittet i 22 fall. Medborgarna i Luleå är mer nöjda både jämfört med samtliga kommuner och med kommuner i samma storleksklass (över 50 000 inv). NMI varierar mellan 37 – 68 bland de undersökta kommunerna. Luleå har NMI 64. NRI är ett helhetsbetyg för hur medborgarna bedömer kommunen som en plats att bo och leva på 40 och under = Ej godkänt 55 och över = Nöjd 75 och över = Mycket nöjd Större = Kommuner med minst 50 000 invånare Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Region-Index (NRI) NRI är ett helhetsbetyg för hur medborgarna bedömer kommunen som en plats att bo och leva på 40 och under = Ej godkänt 55 och över = Nöjd 75 och över = Mycket nöjd Större = Kommuner med minst 50 000 invånare Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (75) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (64) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Rekommendation Svar på frågan ”Kan du rekommendera vänner och bekanta att flytta till din kommun?” Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (84) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (68) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Rekommendation per åldersgrupp 2014 Svar på frågan ”Kan du rekommendera vänner och bekanta att flytta till din kommun?” Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Arbetsmöjligheter * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 35-44 (68) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (52) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Utbildningsmöjligheter * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 35-54 (84) Minst nöjda är åldersintervallen 75-äldre (76) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Bostäder * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (53) Minst nöjda är åldersintervallen 18-44 (43) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kommunikationer * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (80) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (68) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kommersiellt utbud * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 45-54 (77) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (67) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Fritidsmöjligheter Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (78) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (61) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Trygghet Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 25-34 (69) Minst nöjda är åldersintervallen 65-äldre (58) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Medborgar-Index (NMI) Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer de kommunala verksamheterna Under 40 = Underkänt betyg Över 75 = Högt betyg Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (71) Minst nöjda är åldersintervallen 18-34 (60) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Bemötande - Tillgänglighet Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 18-24 (67) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (55) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Förskolan Mest nöjda är åldersintervallen 18-24 (73) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (55) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Grundskolan Mest nöjda är åldersintervallen 35-44 (67) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (53) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gymnasieskolan Mest nöjda är åldersintervallen 18-24 (70) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (58) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Äldreomsorgen Mest nöjda är åldersintervallen 35-44 (60) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (40) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Stöd för utsatta personer Generellt låga betyg! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (55) Minst nöjda är åldersintervallen 18-24 (41) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Räddningstjänsten Generellt mycket höga betyg! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (81) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (75) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gång- och cykelvägar * Enkäten förändrad – betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (63) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (56) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Gator och vägar * Enkäten förändrad - betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (65) Minst nöjda är åldersintervallen 55-64 (55) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Idrotts- och motionsanläggningar * Enkäten förändrad - betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (74) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (67) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Kulturverksamhet * Enkäten förändrad - betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Generellt höga betyg! Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (80) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (67) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Miljöarbete * Enkäten förändrad - betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 65-äldre (71) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (55) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Renhållning och sophämtning * Enkäten förändrad - betygen 2010-2013 inte helt jämförbara med tidigare år! Mest nöjda är åldersintervallen 65-74 (78) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (66) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Vatten och avlopp * Enkäten förändrad - betygen 2006 inte helt jämförbara med senare år! Generellt mycket höga betyg! Mest nöjda är åldersintervallen 75-äldre (90) Minst nöjda är åldersintervallen 45-54 (81) Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Nöjd-Inflytande-Index (NII) Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Mest nöjda är åldersintervallen 18-24 (58) Minst nöjda är åldersintervallen 25-34 (43) Kommunikationskontoret

Inflytandefaktorer 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Hur vill du helst kontakta Luleå kommun när du har ett ärende eller en fråga? Kontaktväg Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Hur vill du helst få information från Luleå kommun? Kontaktväg Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Hur nöjd är du med det sätt som Luleå kommun informerar om sin verksamhet? Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Luleå kommun har som målsättning att kommunen ska växa med 10 000 nya invånare. Har du hört talas om denna målsättning? 2012 2013 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Vilka känner till målsättningen? 2012 2013 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Tycker du att det skulle vara bra om Luleå växte med 10 000 nya invånare? 2012 2013 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Vilka gillar målsättningen? 2012 2013 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret

Medborgarundersökning Känner du till att Luleå kommun har servicedeklarationer som innebär att du som medborgare kan lämna synpunkter på vår verksamhet? 2013 2014 Sammanfattande index för hur medborgarna bedömer möjligheterna till inflytande i kommunen. Under 40 = Underkänt Kommunikationskontoret