Mötesrutiner.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spelarutbildningsplan Östergötlands FF
Advertisements

Att förstå anonymiteten (översättning från
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Att identifiera och utveckla ledare
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Dokumentera Beslutsstödet i Procapita+
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Vad innebär val av vårdenhet?
Välkomna!. Vård- och omsorgscollege 17 Regionala college 70 Lokala college 145 Kommuner 19 regionala college representerade idag.
Vänsterskolan Medieskolan.
Intervju inför ViV-projektet.
Tema Feedback och hållbar utveckling Välkomna!
Förra måndagen gick vi igenom:
Ta Dig tid….
Att skriva en artikel.
Syftet med en personlig handlingsplan
Konsten att leda sig själv
Riktlinjer för presentationer
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
Att hålla en presentation
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
Självförvaltningsfärdigheter
Seminarier | Utbildningar | Talarförmedling
Mental träning Mål & Motivation
Hjärta eller hjärna? Susanne Håkansson Karriärvägledare
Föräldrar - Idrottsföräldrar.
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Konferens och evenemang
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Vad är du för typ av person?
Workshop inför Projektet
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
1:a Möte Offert process Avsluts process
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
”Jag vill vara konstruktiv i debatten”. ”Jag vill inte vara en papegoja och upprepa vad andra sagt i syfte att höra min egen röst…även fast den är trevlig.
Hur du TRÄNAR ditt TEAM Coaching för effektivt ledarskap
Vem är du?.
Coaching.
Praktisk arbetslivsorientering
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Bosön Kursledare Bengt Nygren
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Läroplansträff Välkomna!.
The Wellness Evaluation A Career in Wellness Changing People’s Lives. Be dem att att uppskatta om informationen de fick var användbar Stäm av att de tyckte.
För mer information om kursen eller för bokning, kontakta oss på eller Mål (Önskat Utfall) Större insikt.
Introduktion till Motiverande samtal (MI)
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Dokumentation från höstkonferensen på Clarion Sign, Stockholm, den oktober 2012 Tema Kommunen som motor i samhällsutvecklingen med medverkan av Roland.
Att Vittna Chapter 4. Att Vittna om Messias och Guds Nya Ord/Förbund med Människan, är den mest Heliga Aktivitet. Jmfr. Bibelns Apostlagärningar. En absolut.
En kurs för att hitta din affärsidé
Undvik intervjumissarna
Välmående ledarteam Tomas Ekeberg & Cecilia Blanckert
Hur du tar hand om din kunskap
Vem är jag, Vem är du?.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Ta Dig tid… Ta Dig tid att älska… Det är den eviga ungdomens hemlighet
Exempel på skriftligt omdöme
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Ta Dig tid….
Förbättra klubbkvalitet
Tips för bättre kommunikation
Presentationens avskrift:

Mötesrutiner

Varför är regelbundna möte viktiga ? Betydelsen av regelbundna möten Varför är regelbundna möte viktiga ? Möten är pulsådern i din verksamhet, Utan möten så har du en god ide , men ingen att dela den med eller dra fördelar av. Före du planerar dina möten ställ dig tre grundläggande frågor: • Vad är syftet? • Vilka är mina deltagare? • Vad är målet jag hoppas uppnå när det är genomfört?

Super Saturday (MAP Träning) Mötesrutiner Business Activity Rhythm BAR , Aktivitets rytm Dagliga aktiviteter 1:1 Möten 12 Ditt dagliga dussin, 8 kärn aktiviteter 4 grundläggande Vecko möten P.A.S.E Månads möten Eagle Training Super Saturday (MAP Träning) Kvartals möten Super Regional Events

Mötes Rutiner European Convention Momentum Action Plan (MAP) innefattar mötesrutiner som börjar med enkla 1 mot 1 och accelererar till företags sponsrade Nationella möten och sammankomster. Att få rytmen att vara värd och framförallt deltaga på regelbundna möten är nyckeln till din framgång, och de som kommer växer! Super Regional Event Eagle Träning Vecko möten P.A.S.E Hem möten 1 mot 1

Vecko Aktiviteter Börja eller deltag varje vecka på P.A.S.E möte Mötes Rutiner Vecko Aktiviteter Börja eller deltag varje vecka på P.A.S.E möte Förslag på program 19:00 – 20:15 Träna hur man visar Planen och Produkter 20:15 – 20:30 Mingla med deltagarna 20:30 – 21:00 Genomgång av veckans träningsmodul Blir mötesvärd i ditt område

Månads Aktiviteter Deltag på månadens Eagle/MAP Träning Mötesrutiner Månads Aktiviteter Deltag på månadens Eagle/MAP Träning Föreslaget program 10:00 – 12:00 Produkt Träning (om så önskas) 13:00 – 16:40 Eagle träning enligt rekommenderat program CALL TO ACTION! Mötet avslutas av mötesvärden 9:00 – 11:00 – Product Training 11:00 – 11:30 – Local Leaders Product Testimonials (Osolean) 11:30 – 1:00 – Lunch 1:00 – 1:30 – Recognition RD / ND / ED (since last Regional function) 1:30 – 2:00 – Local Leaders Business Testimonials 2:00 – 3:30 – Business Building Training 3:30 – 4:00 – Recognition NEW and Existing PD’s (since last Regional function) PD Story ( 5-10 mins each) CALL To ACTION and Function Close by HOST

Mötesrutiner Kvartalsmöten Deltag & promotera Super Regional Events Frekvens : Var 90 e dag Ditt mål: Ta med dig 4 växande ben till varje större event

Syftet med möten

Nyckel till framgångsrika möten är duplicering! Syftet med möten Mötes mekanismer Målet med varje möte är att expandera din verksamhet, och att attrahera potentiella medlemmar att dela verksamheten och möjligheten med. Det är kritiskt att du har klara mötes mål, oavsett storleken på din grupp, så att de vänjer sig vid rutinerna och kan duplicera varje möte som följer. Nyckel till framgångsrika möten är duplicering!

Att tänka på vid mötet Få din gäst att slappna av och bygg förtroende Syftet med möten Att tänka på vid mötet Få din gäst att slappna av och bygg förtroende Berätta din historia Ställ frågor som hjälper dig att identifiera de primära motivations faktorerna Introducera Mannatech Produkterna & Affärs möjlighet Erbjud lösningarna med Mannatech förstklasiga Välmående Produkter Skapa en brottom känsla Lös och hjälp till att kommer över eventuella ursäkter

Guidelines/Riktlinjer vid möten Syftet med möten Guidelines/Riktlinjer vid möten Var en lag spelare – var medveten om din roll Oavsett om du är en Associate , Mötes värd eller gäst talare , Behöver du vara medveten om din roll , före . under och efter mötet. Dessa riktlinjer kommer att hjälpa dig att förvissa dig om att Varje möte blir en stor framgång Förväntningar Var punktlig – kom tidigt och stanna länge Klä dig för framgång – klä dig rätt för varje tillfälle Var alltid professionell Fokusera på det positiva Le ofta och hälsa på så många som du kan  Cross-line Support Hälsa dem välkomna och tala upplyftande om deras upline med Team Uppmuntra ALDRIG någon att byta organisation

Associate Business Partner Guidelines/vägledning Syftet med möten Associate Business Partner Guidelines/vägledning Före Mötet: Umgås med gästerna presentera gästerna för Upline – Edifiera Upline Börja i tid Under Mötet: Var engagerad – anteckna -Visa respekt – undvik sido diskussioner Efter Mötet: Presentera dina gäster för talaren- edifiera talaren Försäkra dig om att gästerna får sin 1 kvälls informations paket Planera och boka uppföljningsmöte inom 24-48 timmar Edifiera alltid den eller Associates och Upline team som har gäster på mötet

Guidelines/vägledning för ansvarig mötesvärd Syftet med möten Guidelines/vägledning för ansvarig mötesvärd organisera samtliga deltare i mötes teamet så att allt är färdigt gå igenom planering och förväntningarna före öppnandet introducera och edifiera talaren följ fakta bladet för introducering tacka talaren efter presentationen ge erkännande till ledare som närvarar uppmuntra till uppföljning och interaktivitet efter mötet avrunda mötet och tacka gäster och ny associates för deras deltagande pålys starttiden för Associate träningen som följer 10 minuter efter mötet

Guidelines / Vägledning för talare Syftet med Möten Guidelines / Vägledning för talare Presentera den godkända presentationen med Entusiasm , passion och glädje undvik att lägga till nytt innehåll gör presentationen inom 45 minuter MARKNADSFÖR INTE DINA EGNA SYFTEN edifiera / tala upplyftande om det lokala ledarskapet , deras upline, mötesvärden och deltagande Associates var interaktiv med gäster och Associates efter mötet Uppmuntra gäster som deltog själva, att följa upp sitt möte med den person som bjudet in dem, om möjligt inom 24-48 timmar

Träningar varje vecka

8 Veckors träningsmodul Vecka 1. Drömmen, Varför? Upptäck ditt livs mening och hur företaget kan hjälpa dig att uppnå den.   Vecka 2. Gör en namnlista Skapa en lista av fasta kontakter för att dela produkterna och möjligheterna med. Vecka 3. Kontakta och bjud in. Läs om rätt attityd och självförtroende som behövs för att framgångsrikt skapa möten för att visa planen och produktutvecklingen. Vecka 4. Effektiv presentations plan De verktyg du behöver för att dela affärs-och produktutvecklingens möjligheter på ett övertygande sätt. Vecka 5. Uppföljning / Komma igång på rätt sätt Åter-engagera dina kontakter och uppmana dem att vara en del av Mannatech familjen. Vecka 6. Automatisk Order / God service Läs om varför god service och automatisk beställning är avgörande för den omedelbara och långsiktiga framgången i din verksamhet. Vecka 7. Läsa, lyssna, delta Utbilda dig med information som stärker din tro på dig själv, produkterna verksamheten och branschen. Vecka 8. Var läraktig och Utveckla rätt discipliner nödvändiga för att nå Platinum genom att bli en ledare av integritet och visdom. JOB #12709

Europa är en som en omålad duk