Gullstensskolan 15/8 2012
Närvaro! Fyll i meningen i När jag var liten ville jag bli….
Löpande utvärdering av dagen
Verktyg vi kommer titta på 1. Todaysmeet 2. Corkboardme 3. Wordle 4. Google-formulär 5. Wikispaces 6. Voki
Diskutera! Vilka kompetenser är viktiga för den som kommer att bli vuxen under 2010 – och 2020-talet? Är det någon skillnad i hur vi ser på flickors och pojkars kompetenser? Sammanställs av en sekreterare / grupp i Corkboard (sammanställ i wordle)
Gå till Svara på formuläret! Skapa ett formulär skicka till några som svarar! Vad kan vi använda det här redskapet till? BFL? Google- formulär!
SAMR-modellen
Få träna på att ta initiativ Få träna på att ta ansvar för sitt lärande Få träna på att omsätta idéer till handling Utveckla nyfikenhet Utveckla sin självtillit Utveckla sin samarbetsförmåga Utveckla sin kreativitet Samarbeta med omvärlden Verklighetsanknytning Samverkan med arbetslivet Kommunikationsförmåga Utmaningar som stimulerar entreprenöriella kompetenser!
Elev förmågor Entreprenöriella kompetenser centralt innehåll bedömning Lust till lärande Ansvarstagande Delaktighet Lära känna sig själv Nyfikenhet Utmanas SamarbetaTesta sina idéer Lärande Lära sig att lära Kommunicera
Syfte Aktivitet Bedömning Vilka förmågor i syftestexterna vill vi träna och kring vilket centralt innehåll? Hur har vi tänkt att eleverna ska träna förmågorna i syftestexten? När och hur skall bedömning ske för att passa förmågor som ska bedömas och för att öka lärandet?
Wiki Samarbete – gemensam yta Tillgänglighet Mycket hjälpmaterial finns! Lätt att sprida!
Filmtajm…! i i dENKbndwQ1hXb0t5aV9TT1RvMEZ4SGc6MQ#gid=0
Uppgifter att lösa i Wiki Gör en planering tillsammans med dina kollegor. Planeringen genomförs i Wikispaces.