SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012. Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca 1200 1 huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

PTS Bredbandskartläggning
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2012
Det allmänna ekonomiska läget
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Enkät till projektledare om projektföljeforskning
Projektföljeforskning
Lokal mätning i de nya referenssystemen
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
Narkotikaanvändning Undersökningen grundas på enkätsvar från totalt 50 elever ur årskurs 3 på Åkrahäll.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
SWEPOS-nätverks-RTK-tjänst.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Varumärket Luleå kommun
Famna Väst Metod 143 adresser skickades till Nordiska Undersökningsgruppen och samlades in via telefonintervjuer vecka Svarsfrekvens.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
2 Agenda 1. Börja arbeta med Excel Hantera arbetsböcker 3. Formler 4. Formatera 5. Diagram 6. Skriva ut 7. Referenser mellan kalkylblad 8. Arbeta.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
A. BOIJ AB Idé- och produktutveckling © 2009 Anita Boij Bild 1 av 41 F A L K Ö P I N G Ungdomars hälsa och drogvanor 2008 Undersökning bland niondeklassare.
SDDB hösten 2003 Preliminära resultat Svensk Njurmedicinsk Förening Riksstämman Stockholm KG Prütz Verksamhetsområde Internmedicin Helsingborgs.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Lantmäteriet, Informationsförsörjning Geodesi, Stefan Öberg Varför inte fix? Tips & Trix Projektavslutande användarseminarium Position Mitt Teknikdalen.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
SWEPOS ® -nuläge och framtid
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Smittspårarutbildning
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Erik Katrin SWEPOS ® status och utveckling Erik Katrin
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Presentationens avskrift:

SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning 2012

Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott som belöning Ca 80 frågor Genomsnittlig svarstid drygt 21 minuter 45% svarsfrekvens (538 svar) 6% hade påbörjat, men ej avslutat enkäten (71 st)

Svarsgruppen Kommuner 29%, Bygg & Anläggning 24%, Mätkonsulter 20% Ca 90% inmätning/utsättning 75% utför mätningar i varierande miljöer Mer än 60% har > 4 års erfarenhet 95% använder Nätverks-RTK

Nätverks-RTK (används av 95%) Tillgången till satellit bra/mycket bra 95% (73% bra) Tillfredsställande tillgänglighet Nätverks-RTK drygt 60% Ca 95% är nöjda med funktionen som helhet 76% använder tjänsten minst några ggr/vecka (49% dagligen) 73% tjänsten för minst 2/3 av sina positionsbestämningsbehov (drygt 50% så gott som all pos.bestämning)

Nätverks-RTK (används av 95%) 50% tycker att deras abonnemang är prisvärt (45% vet ej) Horisontell noggrannhet 90% bra/bättre anpassad för behoven Höjdnoggrannhet 61% bra/bättre anpassad. Ca 40% upplever bättre noggrannhet efter förtätningen

Nätverks-DGNSS (används av 18%) 55% har ett abonnemang som ingår i nätverks-RTK Drygt 80% är nöjda med funktionen för tjänsten som helhet Horisontell noggrannhet ca 75% bra/bättre anpassad för behoven

Beräkningstjänsten (används av 8%) 95% av de som använder tjänsten är nöjda/mycket nöjda

Förtätningen av SWEPOS Hur upplevs den horisontella noggrannheten efter förtätningen Bättre 40 % Sämre 0 % Ingen skillnad 22% Vet ej 39% Hur upplevs den vertikala noggrannheten efter förtätningen Bättre 43% Sämre 0% Ingen skillnad 15% Vet ej 43%

Vertikala noggrannheten Norrlands kust Norrland inland Ö stra Svealand V ä stra Svealand Ö stra G ö taland V ä stra G ö taland Sk å ne Ingen skillnad 0% 14%44%25%6%18% B ä ttre 63%0%40%33% 50%41% S ä mre 0% Vet ej38%100%45%22%42%44%41%

Jonosfärsmonitorn (används av 24%) Används främst när det är svårt få fixlösning (58%) 28% kollar innan de åker ut på mätning 97% är nöjda med jonosfärsmonitorn

Realtidsmonitorn (används av 7%) Används främst när det är svårt få fixlösning (49%) 22% kollar innan de åker ut på mätning Ca 40% välkomnar etablering av nya monitorer (underlätta felsökning och förbättra möjligheten att kontrollera Nätverks- RTK-tjänstens driftsstatus) Drygt 70% känner inte till att den finns

Driftledningscentralen (har kontaktats av 52%) Ca 50% har kontakt några gånger/månad Kontakten sker oftast via telefon (94%) Mer än 95% upplever det lätt att få kontakt med driftledningscentralen (35% mycket) Över 90% är nöjda med kontakten ( 42% mycket )

Distributionskanalen Över 90% använder Telia Mer än 90% tycker att distributionskanalen fungerar bra/mycket bra (mycket bra 14%) Nästan 90% anser att täckningen för distributionskanalen är bra/mycket bra (14% mycket bra) Ca 45% tycker det skulle vara intressant att teckna avtal för distributionskanal via Swepos

SWEPOS hemsida Drygt 70% besöker hemsidan någon enstaka gång per månad eller år (34% någon gång per år, 9% aldrig) 65% har inget behov av de funktioner som finns där. Vanligaste anledningen till att besöka hemsidan är jonosfärsmonitorn, satellitprognoser och nyheter Drygt 90% är nöjda med hemsidan 15% känner inte till hemsidan De 11% som ”saknar något”, tycker bla att hemsidan är omodern, rörig och att det är svårt att hitta, info om driftstörningar borde ha egen sida och visas mot kartbakgrund

Informationen till våra användare 15% känner inte till hemsidan 60% känner inte till apparna 50% känner inte till pågående förtätning av stationer Drygt 70% känner inte till realtidsmonitorn på hemsidan Ca 50% känner inte till att Swepos uppdaterat för nya GPS- /GLONASS-frekvenser och Galileo.