Alla erbjuds en likvärdig service genom att dela policy och regelverk

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Retorik – läran om talekonsten
Advertisements

Demensvård utifrån palliativ vårdfilosofi
Chefsmöte Kultur i Väst
Bibliotek Värmland Ingalill Walander Olsson, bibliotekskonsulent, Region Värmland Annelie Ekberg-Andersson, koordinator, Karlstads universitetsbibliotek.
IFLA manifest för bibliotekstjänster till personer med läsnedsättning Framtaget av LPD/ IFLA Godkänd av IFLA styrelse april 2012 Antagen av Unesco nov.
Nationellt kunskapsstöd för god palliativ vård
Vardagsutveckling - vad är det?
Biblioteken i Norrbotten.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Handlingsprogram mot övervikt och fetma i VGR Förslag till projektplan
Solgårdens verksamhetsmål MILJÖ  Solgårdens anställda ska prioritera ett miljömål för året; Solgårdens miljöplan 2013  Samtliga anställda kan och ska.
Hammarö GK 2012.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Ett arbete med att etablera
Barn och ungas delaktighet utifrån ett normkritiskt perspektiv •Mer än bara en bemötande fråga?
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Systemkarta.
Rättighetskommitténs kansli
FUTURUM.KOM. 25 folkbibliotek i Kalmar, Blekinge och Kronobergs län Länsbibliotek Sydost Regionbiblioteket i Kalmar län.
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
”Äldre ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande”
Katrin Bartfai Jansson och Johanna Joneklav
En resa från 2010 till 2013 Feelgood FHV och SDF Fosie (Malmö Stad) 2010: -Fokus på efterhjälpande individ -Traditionellt samarbete -Kund/leverantör förhållande.
Den kultur- och industrihistoriska satsningen KOMMUNIKATIONS- STRATEGI.
Balanserat Styrkort 2010 Syncentralen Göteborg Synverksamheten
Barnens Polarbibliotek ”Här får barnen göra sin röst hörd!”
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Kommunikationsplanens delar
Forskning och utveckling/innovation i Norrbottens kommuner
Effektiv och rättssäker planering av skrivtillfällen
i kommuner, landsting/regioner
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Mål- och resultatstyrning
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
NÄMIL 2013 Gunnar Fredriksson SKL
Anhörigstödets verksamhet Nacka kommun
Vår Kommun Samhällskunskap år 8.
Arbetar er kommun utifrån styrdokument eller policydokument, i vilket/vilka sexuell läggning uttryckligen nämns i arbetet med att motverka diskriminering.
Mål med HSA Samla kvalitetssäkrad individ-, funktions- och organisationsinformation från samtliga vård- och omsorgsaktörer. Att kunna erbjuda säkra, väldefinierade.
Biblioteken i Norrbotten.
processorienterad verksamhetsutveckling
Delaktighet.
Trondheim 2-4 maj 2011 Annika Malm. Formidling kräver rätt förutsättningar Historiskt i Sverige Målstyrda resultat Väletablerade och evidensbaserade metoder.
Inköp med Librisposter
Strategiska perspektiv på verksamheten
Att representera Greppa Näringen
Marknadsföring av Projekt X
Handlingsplan, ännu bättre service Vi vill bli ännu bättre! Vi ska bli ännu bättre!
Hitta nyckelfrågorna direkt! Ett erbjudande som skapar samsyn och handlingsberedskap utifrån affärs- och kommunikationslogikens samverkan.
Medieplan 2008 (2012) Arbetsplatslärande på Arvika Bibliotek.
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Barn och ungas rättigheter BRÅ
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
BARNS BÄSTA -klart att vi alla vill barnens bästa eller?
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
Bibliotek
Värdighetsgarantier. Uppföljning 2014 BrukareNärståendePersonal Antal besvarade enkäter Känner till att det finns värdighetsga- rantier 14%27%69%
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Kommunikationsplan för ----
Ledningssystem på 60 minuter
Följ upp barnrättsarbetet med hjälp av ett antal implementerings- och tillämpningsnycklar.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
Välkommen VIRTUELLA REFERENSTJÄNSTER, LUND, 19 MAJ 2016.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Företags kommunikation med kunderna
Langsam, aber sicher! Bibliotekssamarbete i Dalarna
Presentationens avskrift:

Alla erbjuds en likvärdig service genom att dela policy och regelverk Att förbättra tillgängligheten och nyttjandet genom ett stort decentraliserat mediebestånd Att alla bemöts på ett likvärdigt sätt utifrån våra värdegrunder: berikande, inspirerande, paus, möten Alla erbjuds en likvärdig service genom att dela policy och regelverk (ur Projektplanen för Ett bibliotek 2013)

6 delprojekt Medier Regler, avgifter & policy Ny portal Bibblo.se Upphandling av system och portal Implementering av systemet Bibliografisk service Medier Regler, avgifter & policy Ny portal Bibblo.se Kommunikation Transporter 6 delprojekt

En kommunikationsstrategi talar om till vem och med vilka metoder vi ska föra ut vårt budskap för att nå våra kommunikationsmål.

Vad händer härnäst? Alla chefer och all personal har fått strategin. Planeringen av kommunkationsinsatser påbörjas tillsammans med vinter. -> Hur kommunicerar vi till de olika målgrupperna med den budget vi har? Arbetsgrupper behöver utses. Relationerna mellan kommunikationsgrupp och arbetsgrupper behöver definieras.

Barnkalas - Ett bibliotek 2013 Arbetsgrupp ?

Barnkalas - Ett bibliotek 2013 Hur kommer barnen att påverkas av Ett bibliotek 2013? Vad är målet med Barnkalaset? Tema? Målgrupp, ålder på barnen? Ungdomarna? Hur möter vi barnen som kundgrupp? Barnperspektiv på gemensam katalog?