PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hjo Energi AB Fiber till Hammarn ?.
Advertisements

E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
MÅLGRUPP: ALLMÄNHETEN Byggfokus Vad är Byggfokus? Byggfokus är en treårs kampanj som ska stärka branschens anseende både inåt och utåt, i år är.
Från forskning till praktik
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
LANDSBYGDSPROGRAMMET Bakgrund Landsbygdsprogrammet är ett verktyg för att nå målen för landsbygdspolitiken. Programmet innehåller satsningar.
Swedish Medtech Branschorganisationen för de medicintekniska företagen i Sverige Anders Wennerberg vice vd.
Branschfakta teknikföretag i Sverige •Sveriges export av teknik uppgår till över 500 miljarder kronor per år. •Svenska teknikföretag exporterar i genomsnitt.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
Elektriska Installatörsorganisationen EIO | EIO Medlemsservice AB. Doc.nr: Välkommen till EIO - vi skapar möjligheter till bra affärer.
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Sofie Johansson och Emma Fredriksson VUGI/Olympen Träningscenter.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
 Världsledande ambitioner inom internetshopping  Medlemskap från 150 $ ( ca.1000 SEK)  Vinstutdelning varje kvartal  Realtidsredovisning online 
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
1 ICT och hållbarhet del 2 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
Hjälpmedels-försörjning
Bild 1 Välkommen på pressträff om hur fler lärlingar kan få jobb.
Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.
Marknadsföring & Internet
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Handel – ord och begrepp
E-handel Handeln utan gränser. Allmänt om e-handel E-handel, elektronisk handel E-handel, elektronisk handel 8 miljarder omsättning/år i Sverige 8 miljarder.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
IT-UPPHANDLING Föredrag vid SFMI:s konferens den 4 november 2014
PA Consulting group ab.
Styrning Mina meddelanden
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Länk till kommersialisering i försörjningssektorn
Umeå kommun vill nu öka tillgängligheten till kommunal service för UmeåRegionens medborgare. Att erbjuda kommuninvånarna, oberoende av tid och plats,
Finns databaserna? Viktor Sarge Regionbibliotek Halland Utvecklingsledare – Digitala biblioteksmiljöer.
© 2014 HUI RESEARCH December 2014 Film&TV-Producenternas Branschindex 2014 HUI Research.
Mare Boreale - för samverkan i Bottenvikens kust- och skärgårdsområde
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Målgruppsfokusering och modernt verktyg vid lansering i februari
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Byggmaterialindustrierna i siffror 144 miljarder kronor i omsättning företag medarbetare Drygt 30 branscher Viktig näring för Sverige Sysselsätter.
Kärntjänst: ”Sökmotor för billigaste pris på varor och tjänster- PriceRunner erbjuder konsumenter tillgång till produktinformation och prisuppgifter för.
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
E-utbildning Fackförbundet ST Marknadsföringsplan E-utbildning på
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Främja kvinnors företagande Gunilla Evers, Beredningssekreterare Anna Knutsson, Beredningssekreterare.
Propaganda Vad är propaganda?.
1. 2 Kommuner33 Invånare Yta km 2 Befolkningstäthet Skåne114 invånare per km 2 Sverige23 invånare per km 2 Skåne i siffror 2011.
Medlemsundersökning: 29 intervjuer med företag och aktörer Presentation vid SMILs årsmöte 2015 Carola Holmér, RCH Sweden AB.
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Digital mediakanal med unika läsare varje vecka
Marknadsföringens källor
Pensioner och försäkringar
KAPITEL 9 Pris och moms.
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Marknad, målgrupp och mål
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Teknik och andra vice distriktsguvernören
Reklam eller redaktionellt budskap?
Näringslivsforums Verksamhetsplan
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Basfakta skogsnäringen, 2017
Länsstyrelsens roll i funktionshinderpolitiken
Artvise e-Tjänst Artvise - Kunddagar 2019.
Presentationens avskrift:

PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG

Mål med PLR.se - Navet i PLR´S kommunikation - Information om produkter & tjänster - Information om medlemsföretagen - Information från leverantörer - Nyheter - Besöksanpassad information - Samverkan mellan medlemmar och leverantörer - Att nå fler besökare genom aktiv marknadsföring - Att få besökare till plr.se att komma tillbaka - Sökbarhet på Internet

Kundanpassad information Nyheter Leverantörsinfo Konsument eller Proffs

Tjänster / produkter Privatpersoner Antal medlemsföretag i respektive kategori Leverantörslänk

Tjänster / produkter Proffs Antal medlemsföretag i respektive kategori Leverantörslänk

Samverkan mellan medlemmar och leverantörer ger: - ökad produktkunskap hos medlemsföretagen - ökad medvetenheten vid val av leverantör - ökad omsättning PLR företagen köper produkter och tjänster för cirka 3 miljarder kronor per år

Verktyget för detta är Leverantörswebben - Presentation av leverantörer - Länk till hemsidan - Länk till leverantörens produktinformation och dokumentarkiv

Leverantörer • produktinformation • dokumentarkiv Integrerat helt med PLR portalen och medlemmarnas presentationer.