Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Digital mediakanal med unika läsare varje vecka

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Digital mediakanal med unika läsare varje vecka"— Presentationens avskrift:

1 Digital mediakanal med 20 000 unika läsare varje vecka

2 Redaktion WEB (Portal) ENB (Nyhetsbrev) DP (Publikationer) Nyheter
Mässkalender Festivalkalender Online Expo Forum för debatt - Deltag aktivt för att synas kostnadsfritt Information, fördjupning genom länkar, sökningar och debatter ENB (Nyhetsbrev) Aktuella nyheter Aktuella mässor DP (Publikationer) Branschnyheter Branschmässor

3 Exponytts hemsida (Portal) 7 000 mässintresserade besökare varje vecka
NYHETER Senaste nyheter om mässor och evenemang Senaste produktnyheter Övriga nyheter MÄSSKALENDER Svenska mässor Utländska mässor

4 Exponytt Nyhetsbrev (ENB) Skickas till 70 000 beslutsfattare varje vecka
NYHETER Aktuella nyheter MÄSSKALENDER Aktuellt mässprogram

5 Månadens Publikationer (MP) Dagens Bygg Teknik (DBT), DPT, DOS …
NYHETER Branschrelaterade nyheter och artiklar MÄSSKALENDER Branschrelaterade mässprogram

6 exponytt.se B/M Nyhetsbrev U/M Publikationer U/M Mässkalender 800 P/Å Nyhetsartiklar

7 Marknad Mässarrangörer Utställare på mässor Samband till mässor
Företag och organisationer med mäss- anknytning Mässarrangörer Utställare på mässor Samband till mässor Företag och organisationer utan mäss- anknytning Presenteras i samband med mässor Presenteras till läsare av Exponytts medier (dvs. WEB, Publikationer och NEMO) Marknad

8 DP banner (Publikationer)
WEB banner (Portal) ENB banner (Nyhetsbrev) DP banner (Publikationer) MEMO (eUtskick) Marknad

9 Vad gör Exponytt för kunderna?
Marknad Vad gör Exponytt för kunderna? Planerar en effektiv marknadsföring Designar annonser efter kundens egen profil Publicerar annonser på effektiva platser Följer upp, optimerar annonser och förbättrar CTR Analyserar och utvärderar effekten av marknadsföringen Redovisning av arbetet till kunden

10 Vad får Exponytts kunder?
Marknad Vad får Exponytts kunder? Kunden får mer än Exponeringar per månad Ständigt kontroll och uppföljning av annonser Klick på annonser som kan länkas dit kunden vill Ökar besöksantalet på kundens hemsida Exponytt skickar besökare till kundens hemsida Exponytt underlättar avslutsmöjligheterna för sina kunder Exponytt informerar, exponerar och stärker varumärken, produkter och företagsnamn

11 Profil Budskap Aktivitet Annonsgrupper

12 Beställ ditt entrékort helt utan kostnad
NEMO Kan du inte läsa detta mail? Klicka här Den internationella bageri- och konditorimässan 6 -10 mars Paris Nord Villepinte För dig som vill hålla dig àjour med den senaste utvecklingen inom bageri- och konditorisektorn, planera in ett besök på Europain! Mässan är ett forum för innovationer, kontakter och inspiration och samlar vartannat år över 650 utställare och 85 000 besökare från hela världen. Europain är uppdelad i sju sektorer: hantverksbageri, industribageri, konditori, choklad och konfektyr, glass, butiksinredning och utbildningar. Nytt i 2010: Europain presenterar för första gången det individuella Bagar-VM ”Bakery Masters”. Sverige representeras av Mattias Wallmark inom kategorin matbröd. Missa inte detta! Öppetider: – 18.30 Plats: Mässområdet Paris Nord Villepinte (utanför Roissy Charles de Gaulle flygplats). Entrékort: Gratis vid förbeställning via Internet, 20 EUR på plats om du varken har inbjudan eller entrékort. Resa: Globus resebyrå hjälper dig med resa och hotell enligt dina önskemål ww.globus.nu tel: , e-post: Information: Sök utställare, ladda ner kartor över mässhallarna, osv. på För mer information, kontakta mässans representant i Sverige, Promosalons Sverige AB tel: , e-post: Vill du inte ha information från oss framöver, skicka ett mail till Beställ ditt entrékort helt utan kostnad Ange kod EDANG.

13 Exponytts kunder är Företag och Organisationer
Marknad Exponytts kunder är Företag och Organisationer Utländska Svenska

14 Marknad Vilka är kunderna?
Arrangörer av mässor (nå utställare och besökare) Utställare på mässor (mera monterbesökare ) Medverkare (produkter för utställare) Företag som vill nå till mässintresserade (t.ex. reseföretag) Företag med produkter och tjänster (samtliga företag)

15 Marknad Vad vill våra kunder?
Budskapsannonsera (nya produkter och tjänster) Aktivitetsannonsera (aktivera målgrupper med t.ex. tävling) Profilannonsera mot exponytts läsare (till nytta för alla) Målgruppsutskick (nå ut med ett personligt utskick)

16 Marknad Personlig presentation Företags- presentation
Anledning till möte/samtal Presentation Vad kan vi göra för er? Vad blir det för resultat. Dialog! Referens och avslut. Ja el. Nej

17 Grundläggande Exponytt presentation
Marknad Allmän presentation Grundläggande Exponytt presentation

18 Marknad Presentation med inriktning
Grundläggande presentation med inriktning på prospekt och kund

19 Marknad (Personal) Vi behöver av uppdragsgivare!
Följande punkter har inga ”vi tar det sen” eller ”det ordnar sig”! Klara besked om: Vem, vad, för vem - målgrupp och varför, för att kunna generera något av värde. Vem är det som skickar vad till vem, och varför? Målgrupper måste vara sökbara med branschrelaterade nyckelord. Vi kan inte behandla subjektiva eller beskrivande uppgifter. Exempel på målgrupper som inte kan bearbetas: - tillverkare av ömtåliga produkter - köpare av billiga varor - tillverkare av bättre apparatur Budskap och Målgrupp Tydligt definierat budskap och fokuserad målgrupp, i klartext! Varje budskap till målgrupp är unikt! Målgrupper måste vara sökbara med branschrelaterade nyckelord. Vi kan inte behandla subjektiva eller beskrivande uppgifter. Budskap är målgruppsspecifika: Anpassa budskap till målgrupp! Det är orealistiskt att förvänta sig att uppnå tillfredställande resultat med samma budskap till skilda målgrupper. Realistiska förväntningar! Realistiska förväntningar och målsättning av marknadsföringen. Det finns inget ”alla”, ”hela” eller ”garanterat”. Det finns bara statistik och fakta att utgå ifrån! Klartecken! Ett bekräftat OK - Kör! Där uppdragsgivare förstår till fullo vad denna får och hur tekniken fungerar.

20 Marknad (Personal) Exponytt är en digital informationskanal som publicerar information och nyheter, främst om mässor och andra evenemang. Med sin stora räckvidd når Exponytt många beslutsfattare, både i Sverige och utomlands. Med portalen exponytt.se och Exponytts Nyhetsbrev, når Exponytt cirka 100 000 mässintresserade varje månad. Artiklar som publiceras på Exponytts medier är objektiva och med stort nyhetsvärde. Exponytt har Sveriges mest kompletta mässkalender. Där kan alla hitta mässor inom sina respektive intresseområden.

21 Marknad (Personal) Hos Exponytt kan mässor marknadsföra sig, mot företag, branscher, offentlig sektor och privatpersoner som är intresserade av mässor. I vår portal kan er annons synas i det sammanhang som ni är intresserade av. För att nå effektivare marknadsföring, kan ni kombinera er annons (på Exponytt.se) med annons i Exponytts Nyhetsbrev. Om ni önskar att nå en speciell målgrupp (bransch) mer personligt , kan ni med hjälp av Exponytts direktutskick (NEMO), nå era önskade företag på ett enklare och snabbare sätt. Vårt e-postregister innehåller mer än 100 000 branschindelade företagsadresser.  Annonser på och Exponytts Nyhetsbrev når ut till mer än 100 000 personer varje månad. Våra läsare består av privata och offentliga beslutsfattare, mässarrangörer, mässutställare och mässbesökare i Sverige och även i några av våra grannländer.


Ladda ner ppt "Digital mediakanal med unika läsare varje vecka"

Liknande presentationer


Google-annonser