Bedömning efter sex veckors drogfrihet. Förbättring i kognitiv funktion.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Behandlingsfas 1, hjälpmedel
Advertisements

Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Bedöma kroniskt tillstånd
Du ska nu skicka en kallelse. Klicka på Martin Becks statusruta för ’Kallelse’.
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Utvärdering av Lotusmodellens interaktiva förebyggande utbildning för medarbetare 59 personer.
Detta är ett automatiskt lönesamtal
Kortprogram för cannabismissbrukare
Kognitiva funktioner Verbal förmåga Logisk-Analytisk förmåga
Detta program beräknar automatiskt hur många semesterdagar du har kvar. Klicka här Meddelande från personalavdelningen!
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Datavetenskapens roll. Datavetenskap •Vad är datavetenskapens roll i kognitionsvetenskapen?
Första Hembesöket Viktiga steg för att skapa en förtrolig relation och göra en professionell bedömning De små detaljernas betydelse i samtalet Mötet som.
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
1 Processer kring kurs UD-projektet 2004 Version 4.
för Dig som vill sluta med Hasch och Marijuana Rådgivningsbyrån i
Med hänsyn till de sju funktionernas dysfunktion
Bedömning efter sex veckors drogfrihet. Förbättring i kognitiv funktion.
Riktlinjer för presentationer
Eva-Kristina Salameh Logkurs 5p
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Elva tips inför en intervjusituation
Kursrapporten Vad du behöver veta som lärare Ulf Holmgren december 2011.
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
Mental träning del 1 åk 1 NIU
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Aktivt lyssnade.
Hantera en kronisk sjukdom
Om konsten att bedöma trovärdigheten hos det du ser, hör och läser
Om en stund kommer du in i magins värld.... …Du kommer att bevittna en sällsynt händelse.
Logga in i Cambro Gör såhär: 1. Surfa in på och klicka på ”Student” längst upp i högra hörnet.
Bedömning Strategi 2 Tillfälle 4 1 Att ta fram belägg för elevers prestationer Att åstadkomma effektiva klassrumsdiskussioner, aktiviteter och.
Värderingsövningar Utgå från situationer som beskrivs i detta material om trafficking. Konstruera egna värderingsfrågor. Använd antingen ja och nej-frågor,
Valideringsprocessen
Mening eller fråga TRYCK F5.
Muntlig presentation.
Språk och lärande hänger oupplösligt samman liksom språk och identitetsutveckling. Förskolan skall lägga stor vikt vid att stimulera varje barns språkutveckling.
validering / verifiering
Diagnos och delaktighet
Avdelning/mottagning på
1.
Bäst uppfinningarna!. Teknik och fysikaliska begrepp ha kunskaper om användning av naturvetenskap och teknik i samhället kunna beskriva några vardagliga.
Uppdragsbeskrivning Ateljéristans roll innefattar:
Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen, som visas nedan och klicka på den. Klicka var som.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Litteraturvetenskapliga metoder
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Aktiva möten, metoder för lärande seminarier och konferenser
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Kognition och teknik Beata Terzis
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Lässtrategier. 1. Före läsningen- strategier 1.1 Sätt upp mål med läsningen.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Bedömning av text Innehåll Texten är lätt att följa och förstå. Innehållet stämmer med uppgiften och följer instruktionerna. Längden på texten är tillräcklig.
Arbetsterapi i företagshälsovården ett hållbart arbetsliv med.
Elever läser. Luke och Freebody Kodknäckande praktiken – förstå samband mellan talade ljud och skrivna symboler. Textdeltagande – semantisk förståelse,
Uppsats. Du ska skriva en uppsats om något som har med musik att göra! Det kan till exempel vara en grupp eller ett instrument Du kommer att få lektionstid.
Begreppet undervisning Utbildning: Den verksamhet inom vilken undervisning sker utifrån bestämda mål Undervisning: Sådana målstyrda processer som under.
Instruerande text.
Personlig portfölj Namn.
Fredagsmys Vecka 18.
Polynomfunktioner av första graden
Vem sa det? Om anonymitet.
Tjänsteleverantör Stadsnät Underleverantör MÅL
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Storken – och andra sätt att tala om sexualitet med barn
Med hänsyn till de sju funktionernas dysfunktion
Begreppet undervisning
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Presentationens avskrift:

Bedömning efter sex veckors drogfrihet. Förbättring i kognitiv funktion

Har Du märkt: När det gäller din språklig förmåga < att Du har blivit bättre på att hitta ord till det Du vill beskriva? Ja 9 Nej 9 <att andra personer har lättare att förstå vad Du menar? Ja 9 Nej 9  att Du har fått allt lättare att förstå vad andra menar? Ja 9 Nej 9  att Du upplever dig som mindre avskärmad från din omgivning?Ja 9 Nej 9  att Du inte längre känner ensamhet?Ja 9 Nej 9  att Du inte längre är missförstådd?Ja 9 Nej 9 Uppföljningsformulär

När det gäller din förmåga att dra korrekta slutsatser < att Du har blivit bättre på att iakttaga vad du säger och hur du beter Dig ?Ja 9 Nej 9  att Du noterar misstagen och ser vad det beror på? Ja 9 Nej 9  att Du bryr dig om de misstag Du gör? Ja 9 Nej 9  att Du har mindre känslor av tristess och tomhet i det dagliga livet?Ja 9 Nej 9  att Du har mindre känslor av att vara otillräcklig och misslyckad?Ja 9 Nej 9

När det gäller din flexibilitet i tanken < att Du kan göra många saker samtidigt utan att tappa tråden? Ja 9 Nej 9  att Du har blivit mer och mer flexibel?Ja 9 Nej 9  att Du har lätt att rikta uppmärksamheten?Ja 9 Nej 9  att Du inte har problem med att hålla koncentrationen? Ja 9 Nej 9  att Du lyssnar på vad andra tycker?Ja 9 Nej 9  att Du har lättare att diskutera på ett fruktbart sätt? Ja 9 Nej 9  att Du och dina vänner numera talar med och inte till varandra.Ja 9 Nej 9

När det gäller minnet < att Du inte så lätt tappar tråden när Du pratar? Ja 9 Nej 9  att Du inte glömmer avtal, tider, möten etc.? Ja 9 Nej 9  att Du har lätt att uppskatta tiden.? Ja 9 Nej 9  att Du har lätt att föreställa Dig flera dagar framåt? Ja 9 Nej 9  att Du känner att du har fått allt lättare att läsa böcker? Ja 9 Nej 9

När det gäller din förmåga att av delar sätta samman en helhet < att Du ändrar Din åsikt, moral, eller värderingar? Ja 9 Nej 9  att Du kan sortera all information?Ja 9 Nej 9  att Du bättre kan urskilja vad som är väsentlig information? Ja 9 Nej 9  att Du har en starkare känsla av att vara delaktig?Ja 9 Nej 9  att Du har fått lättare att förstå nyanserna i informationen? Ja 9 Nej 9  att Du uppfattar det som att du lever i samhället?Ja 9 Nej 9  att känslan av att var unik och speciell har ?Ja 9 Nej 9  att Du har en växande känsla av att Du känner dig själv? Ja 9 Nej 9

När det gäller Din förmåga att kunna orientera dig i "rummet". < att Du lägger märke till vad som händer i din omgivning?Ja 9 Nej 9  att Du lättare kan skapa dags- och veckorutiner? Ja 9 Nej 9  att Du upptäcker skiftningarna i årstiderna? Ja 9 Nej 9  att Du är mer intresserad av vad som händer runt omkring dig? Ja 9 Nej 9  att Du märker att tiden går? Ja 9 Nej 9  att Du bryr dig om relationer mellan människor? Ja 9 Nej 9  att Du lättare planerar Din dag? Ja 9 Nej 9

När det gäller ditt helhets- eller gestaltminne. < att Du har lättare att behålla nyförvärvade kunskaper?Ja 9 Nej 9  att Du har lättare att komma ihåg vilka relationer olika personer har till varandra?Ja 9 Nej 9  att Du har lättare att komma ihåg rutiner? Ja 9 Nej 9  att Du har en tilltagande säkerhet i hur du ska uppföra dig? Ja 9 Nej 9 Inom vilket område märker du tydligast en förändring? _______________