VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
VIS breddinförande 1 feb-1 aug 2014
Advertisements

VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Gemensam förvaltningsstyrning e-lärande NGL2015, Falun Jonas Lindholm, Mattias Wallmark Umeå universitet.
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
LINA Ärendehantering & Transportrutiner Apple-verktyg inom bastjänst, Kävlinge Funktionsfel eller skada Enheten felsöker på plats enligt latthund på itteamet.se.
Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta landstingets tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
VIS Verksamhetens Informations System VIS är en sök- och samarbetsplattform som täcker hela Norrbottens Läns Landstings dokumenthantering- och informationsbehov.
Läkemedel, fokusområde för division Läns- och Närsjukvård, 2016 Förskrivningen av läkemedel till personer över 75 år har ökat med nära 70 procent sedan.
DIVISION Landstingsdirektörens stab Samverkan via video mellan landstinget och länets kommuner 25 april )Bakgrund 2)Hur det kommer att fungera efter.
Strategi för Läkemedel 2016 – Strategi för Läkemedel Landstingsstyrelsen : Landstingets strategi för läkemedel ger en samlad bild av landstingets.
Information om datasystem för vård och omsorg
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Aktuell information augusti 2017
I kväll Alla behöver underhålla, förbättra och utveckla våra byggnader och anläggningar. Hur ser det ut? Inventering, LCC Ta beslut Krav på beslutsunderlag.
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta Region Norrbottens tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Patientsäkerhetskonferens
Nationell Patient Översikt
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Trygg hemma Hur går införandet? Chefsträff 5, Kiruna
Uppdrag, roller och ansvar
Support, Servrar och annan teknik
Region Gävleborg Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
på personer i behov av hjälp
Trygg hemma Förstärkt samarbete i öppenvård Extra chefsträff, Kiruna
Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Beskrivning av organisationens ledning och styrning (styrkedjan)
Nyhetsbrev Oktober # Generell information - Driftsättning av release 3 den 3/10 Besiktningsplan - Plattformsövergång ersätts med Plankorsning.
VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Vård- och omsorgscollege återcertifiering
Fastighetsbranschens knäckfrågor för en framgångsrik digitaliseringsresa Patrik Larsson, Meta.
Bakgrund Västra Götalandsregionen Västfastigheter
Svenska Brukshundklubben
Universitetsgemensam förvaltningsmodell
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Universitetsgemensam förvaltningsmodell
Åtgärdswebben.
Arbetsgruppsstruktur, riktlinjer och mallar
Diabetesenkäten och Diabetesprofilen på webben
Införandeplan för IA-systemet
Kom igång med dokument-hantering i VIS
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Inköp i Region Norrbotten
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Schyst offentlig upphandling
Budget- och uppföljningsprocessen
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Arbetsmiljö FSG januari 2019.
Vård och omsorg vid demenssjukdom i Uppsala län
Region Västernorrland
Systematiskt kvalitetsarbete
PrimärvårdsKvalitet Introduktion
Förvaltningsområde VIS
Utvärdering av system för styrning, uppföljning och kontroll
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Länsstyrgruppen Uppdrag och organisering
”Från bokföring och information i grundsystemen via styrkorten i Balansen till analys och styrning med hjälp av Rappet samt systematiskt kvalitetsarbete.
[Projektnamn] Utvärdering
Presentationens avskrift:

VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division) Objektägare: Anneli Granberg Förvaltningsledare: Monika Öhman Systemägare: Anders Sundström Förvaltningsledare IT: Mickael Hedlund Utvecklingsledare: Sandra Sikblad Utvecklingsledare: Klas Gustafsson IT-specialist: Fredrik Apelqvist Infra: Magnus Snäll och Emil Eriksson Kontaktpersoner (en/division) Folktandvård Kultur och utbildning Landstings- gemensamt Länssjukvård Länsteknik Närsjukvård Primärvård Service Lokala användarstöd (för alla basenheter)

Befattningsbeskrivning Objektägare Roll: Objektägare Organisation: Landstingsdirektörens stab Beskrivning: - Objektägaren är ytterst ansvarig för att förvaltningsobjekt VIS ger hög kundupplevd nytta och att förvaltningsverksamheten är kostnadseffektiv. Till sin hjälp har objektägaren en förvaltningsledare - Ytterst ansvar för regelverk och processer gällande VIS

Befattningsbeskrivning Systemägare Roll: Systemägare Organisation: Länsteknik Beskrivning: Systemägaren har det yttersta ansvaret för den tekniska lösningen

Befattningsbeskrivning Förvaltningsledare Roll: Förvaltningsledare Organisation: Landstingsgemensamt, verksamhetsavdelningen Tidsåtgång: 50 % av en heltid Beskrivning: Har övergripande ansvar för dokumenthantering inom NLL där VIS är en del Ansvarar för mallar och regelverk gällande dokumenthantering Delta vid demo, styrgruppsmöten och statusmöten

Befattningsbeskrivning Förvaltningsledare IT Roll: Förvaltningsledare IT Organisation: Länsteknik Tidsåtgång: En heltid Beskrivning: Ansvar för breddinförandeplan (förvaltningsplan) och säkerställer att de verksamhetsnära målen och IT-funktionalitet uppnås Kallar till demo, styrgruppsmöten och statusmöten Rapport (uppföljning) Prioriterar utvecklingsinsatser inom förvaltningen Kravanalys, lösning, beställning

Befattningsbeskrivning IT specialist Roll: IT-specialist Organisation: Länsteknik Tidsåtgång: En heltid Beskrivning: Felavhjälpning Prestanda Installation Övervakning Statistik

Befattningsbeskrivning Infra, drift och underhåll Roll: Infra, drift och underhåll Organisation: Länsteknik Beskrivning: - Ansvar för drift och underhåll, server, backup, teknisk administration

Befattningsbeskrivning Utvecklingsledare Roll: Utvecklingsledare Organisation: Landstingsgemensamt, Verksamhetsavdelningen Tidsåtgång: Tre heltider, två med inriktning mot vårddivisionerna (närsjukvård, länssjukvård, folktandvård) och en med inriktning mot de administrativa divisionerna (kultur, länsteknik, service, landstingsdirektörens stab) Beskrivning: - Fungerar som ambassadör och användarstöd för VIS inom NLL Sprider information i verksamheten Ansvarar för att utbilda alla producenter och håller i arbetsdagar för alla som producerar dokument i VIS Deltar vid demo och statusmöten Hjälper lokala användarstöd att ta fram dokumentstruktur för enheten

Befattningsbeskrivning Kontaktperson Roll: Kontaktperson Organisation: En/division Tidsåtgång: Ca 5 timmar/vecka Beskrivning: Fungerar som språkrör för divisionen, vidareförmedlar förändringskrav och nya önskemål från den egna divisionen Fungerar som ambassadör för VIS på den egna divisionen Sprider information om VIS i den egna divisionen med hjälp av lokala användarstöd Kontaktperson ansvarar tillsammans med divisionsledningen för att ta fram lokalt användarstöd Deltar på demo av nya releaser

Befattningsbeskrivning Lokalt användarstöd Roll: Lokalt användarstöd Organisation: En/basenhet (samma person kan vara LA för flera basenheter) Tidsåtgång: Ca 5 timmar/vecka Beskrivning: Fungerar som användarstöd för VIS inom sin enhet Svarar på frågor gällande VIS och eskalerar till kontaktpersoner vid behov Vidareförmedlar förändringskrav och nya önskemål gällande IT-stödet VIS till kontaktpersonen för gällande division Skapar rutin för dokumenthantering på enheten