Välkomna!.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Advertisements

1 1 Brukarenkät genomföra brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Kontaktsjuksköterskans uppdrag och ansvar Klara Karlsson & Jennie Jackson Samordnande kontaktsjuksköterskor Hematologiska processen.
Likvärdig utbildning – Likvärdig undervisning
Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Samverkan runt barn och unga för psykisk hälsa Rapport från ett projekt genomfört 2015.
Nacka kommuns organisation. Kommunfullmäktige Beslutar om mål, avgifter, budget och skatt. Bestämmer vilka nämnder som ska finnas. Väljer ledamöter.
Öppna jämförelser inom socialtjänsten 2016 Våld i nära relationer
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Strategi för Läkemedel 2016 – Strategi för Läkemedel Landstingsstyrelsen : Landstingets strategi för läkemedel ger en samlad bild av landstingets.
Avdelningen för vård och omsorg
Patientsäkerhetskonferens
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Bästa utveckling för alla
Region Gävleborg Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
på personer i behov av hjälp
Förebyggande hembesök
Ett verktyg för att arbeta med tillgängligheten
Klassifikation av vårdåtgärder
Fördjupad utvärdering 2015 Nuläge, vad händer framöver, regionala inspel Ann Wahlström Naturvårdsverket 10 december 2014.
Nyckeltal för socialtjänst
Index för att mäta företags kapacitet att energieffektivisera
Solna stad Brukarundersökning 2017
Mitt utvecklingssamtal HT 2016
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Erfarenhetsutbyte 25 november
Solna stad Brukarundersökning 2017
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Verksamhetsplan 2015 Mål med verksamhetsplanen
Hälsokursen - vikt Träff 1 Välkomna!.
Regionalt utvecklingsarbete evidens- baserad praktik (EBP) inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning Förstärkt delaktighet och.
Klassmöte Språkval i åk 6
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Täby kommun Tallens Förskola - Föräldrar Förskola
Miljöpolicy – Näsets Läkargrupp
Uppföljningsmodellen i Stockholm
Strategi för hälsa ”Strategi för hälsa innebär att Sveriges viktiga välfärdsverksamheter; skola, socialtjänst, vård- och omsorg, hälso- och sjukvård ska.
Schyst offentlig upphandling
Välkomna
Sammanfattning.
Målbild för den sjukvårdsregionala samverkan.
Organisatorisk arbetsmiljö
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Sammanfattning.
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Insatser och åtgärder för att stärka sfi-resultaten I NACKA
Värdegrund inom äldreomsorgen
PARTNERSKAP FÖR STÖD TILL
Hållbar utveckling måste vara
Dokumentera rätt i vården
Implementering, utvärdering och systematisk uppföljning
Led- och muskelmottagning
Handeldarmodell för Skaraborgs sjukhus och Primärvården Skaraborg
Sammanfattning underlag från arbetsgruppen
Rekrytering med lokala jobbspår
Pensionärsrådet (181206) Kösituationen Handläggning Nya boendeformer
Tillsammans för ett mer person- och familjecentrerat arbetssätt
Solna stad Brukarundersökning 2017
Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning
PARTNERSKAP FÖR STÖD TILL
Framtagande av Regional utvecklingsstrategi Uppsala län
Exempel på SU: Funk Verksamhetsutveckling från brukarundersökningar – förbättrad kommunikation mellan brukare och personal inom funktionshinderomsorgen.
Presentationens avskrift:

Välkomna!

Agenda 8.30- 9.00 Övergripande information 9.00-9.45 Brukarundersökningen 2017 9.30- 9.50 Visning av Jämföraren 9.50-10.20 Anordnarnas frågor 10.20 Visning av anordnarens sidor 10.30 Vi avslutar

Organisation sociala omsorgsprocessen

Omsorgsenhetens uppdrag Förebyggande insatser Rätt insats till rätt person i rätt tid Uppföljning Upphandling/kundval

Utvecklingsområden Vilka resultat vill kunderna uppnå och vad behöver vi uppnå utifrån lagar och krav? Hur mäter och följer vi upp resultat på individnivå och på gruppnivå? Hur säkerställer vi att utredningar och insatser utgår ifrån bästa tillgängliga kunskap? Hur utvecklar vi kvaliteten i välfärden tillsammans med anordnare/utförare och kunder.