Välutvecklad process Strategiskt viktig process

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sammanhållen hemsjukvård i Gävleborg Stöd för förändringskommunikation
Advertisements

Utgångspunkter/Genombrott
En meny av möjligheter Mål/målområde Koncept Patienten får ett standardiserat hemgångsmeddelande Påverkansanalys Involvera patient och närstående Patienten.
Policy för miljö och hållbar utveckling
Kvalitetssäkring av grunddata
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
Systemkarta.
MIMA-gruppen Metrics In Medical Affairs Arbetsgrupp inom SSPM
 Kvalitetsarbete i svensk folkbildning Folkbildningsrådets perspektiv.
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
Processorienterat förbättringsarbete
Kvalitet i grundutbildningen1
Ledningssystem i sjukvården
- Älta skola med fokus på lärandet -
Strategisk kompetensförsörjning
Välkommen till Ledardagen!
Beställning av tjänster
Framsteg AB Plenum 2 Framsteg breddar Maximoerbjudandet med hjälp av molntjänster Henrik Nyström Affärsområdesansvarig Underhållssystem Framsteg.
Att styra mot och följa upp mål i offentlig upphandling
Utvärdering av processmognad
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Metoddokument ”Processorienterat arbetssätt”
Att tillsammans påverka!
Verksamhetsplanering 2012 IPKs vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Resultat Vi har tillskapat en gemensam plattform, ett strategiskt forum för att gemensamt hantera övergripande ledningsfrågor. En länk mellan micro- och.
Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Kort presentation av vad vi gör
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
Beställning av tjänster
Bättre psykiatrisk vård med kvalitetsregister Qulturum Arbetsuppgift LS4 – LS5 Förbättringsteam.
Datscha Bank & Finans Outlook April Vad är Datscha? Webbaserad tjänst Kommersiella fastigheter Information och värdering användare 300 bolag.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Strategisk dialog kring tillgänglighet och användbarhet i it
Kunskapsstyrning Region Kronoberg - Att alltid ge patienten bästa möjliga vård baserad på bästa tillgängliga kunskap.
”Patientsäkerhet för Alla” Hur jag som arbetar i vården bidrar till en säker vård! ”Patientsäkerhet för Alla” Grundläggande utbildning ”Patientsäkerhet.
Kundtjänst i mindre kommun – går det? Offentliga rummet 2016.
Utbildning för distriktets jubileumskoordinator 0.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt eller fel hur ni presenterar.
Direkt-Access en lyckad process
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Kvalitetsutveckling II
Föreläsning 7 Observation som datainsamlingsmetod
på personer i behov av hjälp
[Förbättringsprojekt]
Fem viktiga frågor – kartläggning för att förstå sammanhang
Styrning utan riktade statsbidrag – hur dåligt kan det bli?
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
Rylanders Kontorsvägen Lysekil Epost
Lektion Kvalitet och miljö HT 17- Bengt Sigvald
Trpt ledn sept 09/B Sigvald
Rädda klassrummet SLÖJD.
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
MIS 2.0 Standardiseringsutskott
Systemkarta hälso- och sjukvård
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
SIQ Managementmodell i skolan
Bedömningsmodell Nytta Genomförbarhet 1. Ökad kvalité
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Program Därför klagomålshantering Målet med dagens utbildning
Presentationens avskrift:

1 2 3 4 5 6 5 10 15 Välutvecklad process Strategiskt viktig process Värdering av strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt uitfrån ny version HI 2013) 1 2 3 4 5 Välutvecklad process 6 5 10 15 Strategiskt viktig process

Processens påverkan på att nå uppsatta mål 0 Ingen påverkan alls. 5 Denna process har en indirekt påverkan på målet 10 Denna process har en direkt påverkan på målet 15 Vi måste fokusera på denna process för att nå målet. Strategiskt viktig. . Värdering av varje process 1 Processen är inte definierad. Det är en ny process som behöver designas och dokumenteras. 2 Processen är känd av dem som arbetar i den. Ingen dokumentation eller standards finns. Inget förbättringsarbete har gjorts. 3 Processen är definierad och förstås av medarbetare och kunder. Dokumentation finns som flödesdiagram, standards, policydokument, arbetsbeskrivningar, manualer och annat. 4 Processen är väldefinierad. Mätningar är processresultat och kvalitetsutveckling görs för att följa processen. Grafiska diagram används för utvärdering. 5 Processen har förbättrats. Mätningar pågår inkl kund feedback. Standards och annan dokumentation uppdateras regelbundet. 6 Mätningar av processen och processresultat är stabila. Tjänsterna möter ständigt upp mot förväntningarna från kunderna. Välutvecklad process.

Värdering av varje process Processen är inte definierad. Det är en ny process som behöver designas och dokumenteras. Processen är känd av dem som arbetar i den. Ingen dokumentation eller standards finns. Inget förbättringsarbete har gjorts. 3 Processen är definierad och förstås av medarbetare och kunder. Dokumentation finns som flödesdiagram, standards, policydokument, arbetsbeskrivningar, manualer och annat. 4 Processen är väldefinierad. Mätningar är processresultat och kvalitetsutveckling görs för att följa processen. Grafiska diagram används för utvärdering. 5 Processen har förbättrats. Mätningar pågår inkl kund feedback. Standards och annan dokumentation uppdateras regelbundet. 6 Mätningar av processen och processresultat är stabila. Tjänsterna möter ständigt upp mot förväntningarna från kunderna. Välutvecklad process.