Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Patienten får ett nytt sätt att möta vården Ökar förutsättningar till en God Vård för fler 24/7 – helt nya tillgänglighetsnivåer på stöd, vård och behandling Större möjlighet för patientens delaktighet och engagemang Ställer krav på digital kompetens
Arbetsgrupper för digitalisering i regionen Enheten arbetsgrupp Verksamhetschef Avdelningschef Medarbetare Patient Verksamhetsutvecklare Regional styrgrupp Resursägare Processledare Samordning Verksamhetsutvecklare Stödpersoner Objektsspecialist Kommunikatör Cosmic förvaltare , 2016-11-25, Ragnar Styrbjörn, Ltkalmar.se
Fokusområden Bemötande Tillgänglighet Kvalitet i vården information, erbjuda ett brett basutbud Tillgänglighet utveckla kontaktkorten på 1177.se, införa webbtidbokning, video Kvalitet i vården stöd och behandling genom kommunikation via 1177.se, strukturerad dokumentation
Digitalisering stegvis Utveckling av tjänst/plattform hos 1177 vårdguiden Utveckling av tjänster i landsting/regioner med stöd från 1177 Vårdguiden, SKL och Inera Användning av e-tjänster av medarbetare i vården och av invånare Utvecklingsramverk Användarcentrerad metodik 1177 Vårdguidens ramverk Utveckling av e-tjänst hos 1177 vårdguiden Införande av e-tjänst i landsting och regioner Användning av e-tjänst av medarbetare i vården och av invånare
Gemensamma utvecklingsområden 1177 Video Stöd och behandling med mera….
1177.se En ingång till vården Egenvårdsnivå Information Kommunikation Lätt och rätt