Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:"— Presentationens avskrift:

1 Statusrapport 20180214 Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:
Projektet har kontaktat upphandlingsenheten för en resurs under upphandlingen av behandlingsprogram. Underlag till upphandlingen i form av en kravspecifikation finns påbörjad och en första avstämning av kravspecifikationen är gjord med objektspecialister. Projektorganisationen, styrgrupp och projektgrupp är färdig. Självbetjäningsterminaler: Mindre justeringar i beställningsportalen (testmiljön) sedan blir det produktionssättning. Förhoppningsvis kommer detta att kunna ske denna eller kommande vecka. Styrgrupp: Anders, Linda F, Karin, och Anna BK Projektgrupp: Jesper, Verica Martinovic, Erik Tyrberg och ett tight sammarbet med förvaltningen

2 Statusrapport 20180214 Digitala vårdbesök:
Vi planerar för ett par piloter (en privat och en offentlig) fram emot sommaren. Piloterna kommer hos respektive vårdcentral vara i begränsad utsträckning.  Ett möjligt breddinförande ser vi framåt årsskiftet. Det utifrån att inget oförutsett händer.  Ökat nyttjande av 1177’s e-tjänster: Det pågår flertalet aktiviteter (inom objektet) som skulle öka användandet av e-tjänsterna både internt i Regionen men också hos invånarna i regionen. Ökat nyttjande av 1177’s e-tjänster: Utveckling av ärendetyper, tjänstekontrakt, efrikortstjänst Formulärtjänster: Den med Cosmic integrerade tjänsten och den fristående formulärtjänsten i 1177

3 Statusrapport 20180214 Webbtidboken, frukostseminarie (förslag):
Syfte: Få igång diskussionen och intresset för att nyttja webbtidboken Enkätutskick: Ta fram och skicka ut en enkät som ligger till grund för vad som ska diskuteras på seminariet. Saknas funktionaliteten i webbtidboken? Finns det inte tillräcklig kunskap i hur webbtidboken ska/kan användas? Saknas tiden hos verksamheten att komma igång med webbtidbokningar? Vilka bjuds in: Vårdcentraler som agerar ambassadörer Vårdcentraler som inte riktigt kommit igång Elektroniks journal

4 Formulärtjänster: Enkäten: Statusrapport 20180214
Rapporten från förstudien kommer i slutet av februari, denna kommer visa på ett stort behov av digitala formulärtjänster. Den nationella fristående formulärtjänst ses som mest intressant och denna tittar man vidare på inom förvaltningen. Fortfarande finns det viss funktionalitet som formulärtjänsten behöver kompletteras med. Tänkt pilot är kirurgmottagningen. Enkäten: Presentation av resultatet kommer oss tillhanda 16/2, ca 360 av drygt 1100 svarande. Formulärtjänster: Den med Cosmic integrerade tjänsten och den fristående formulärtjänsten i 1177


Ladda ner ppt "Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:"

Liknande presentationer


Google-annonser