5 STEG TILL EN TRANSFORMATIONSPLAN 3. PRIORITERADE MISSION 1. DMI

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synergator Consulting Business Development & Management Copyright 2009 Verktyg för Företagsutveckling.
Advertisements

Nationellt kunskapsstöd för god palliativ vård
Värdeskapande användning av MAXIMO
Gasmarknadens processer
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Att arbeta praktiskt.
AU Digital samverkan LO Process
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Balanserade Styrkort Västra Götalandsregionen,
Branschorganisationernas Framtid Bengt Larsson. Vision En branschorganisation för alla företag och individer som arbetar med undersökningar och analys.
1 Följeforskning i KOM-INN! Hanne Randle HSS-konferens, Karlstads universitet, den 4-6 maj 2011.
QWC-metoden Ledningsverktyg för Stress och Verksamhetsutveckling
Hälsingebygden Leader Fördelning av projekt (exkl småstöd)
Systemförståelse, systemiskt tänkande och grupprocesser
Att förändra i förändring Emma Swanström, verksamhetschef, Aleris Hemtjänst.
Innovation i södra Småland
Lärplattformstankar Herrestadskolan  Lärplattform. Vad innebär det för er?
Modell för Utveckling av ledningssystem
► Energifrågan är prioriterad ► ”Alla” vet vad som borde göras ► Det mesta är känt beträffande åtgärderna ► Åtgärderna är ofta lönsamma Men mycket litet.
Vår metodik för att energieffektivisera Flerfamiljsbostäder
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Organisation och produktion
Systematiskt kvalitetsarbete i våra kommuner
De nya affärsrelationerna
Teoretisk referensram
1 Innehåll Branschen  Vision  Förhållningssätt  Fjärrvärmens idé Föreningen  Verksamhetsidé  Rollfördelning  Strategiska prioriteringar Mål  Kommunikation.
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Regional utvecklingsstrategi – RUS – antogs 2010 Mobilisering och kraftsamling Regionala prioriteringar En riktningsgivare med vision, mål och strategier.
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Näringsdepartementet
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 19 november 2012.
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Tydliga spelregler ger framgångsrikt ägarskifte
Välkommen!
”Växande församlingar i Sverige” presentation av församlingsstudie
Förstudie om gemensam insatsmarknad i Nacka. Bakgrund och syftet med förstudien Nacka kommun och Arbetsförmedlingen Nacka Värmdö har under flera år har.
1 Verksamhetsplan Verksamhetsplanering Verksamhetsidé Värdegrund Vision SWOT-analys Strategier Mål Handlingsplaner Uppföljning Varför finns vi?
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Henrik Gustafson, Valcon
CM Implementation & Customer Support
Välkommen till styrelsemöte, Stockholm 8 jan 2014
Analytics - Vad ni kan göra
Säkerhet - Vad ni kan göra
Intellektuella tillgångar
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing Av: Abrahamsson M., Andersson d., och Brege s. ____________________________________________________________________________.
Marknadsföringens källor
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Svenska Fotbollförbundets arbete med landsbygd
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
Bedrägeri – Vad ni kan göra
Kreativitetssession Presentatörens namn.
EU-krav och vinster med att ha ISO 50001
En workshop framtagen av Scillani Information AB
Mallar för effektivt beslutsfattande, planering och genomförande
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Vi står inför en stor digital förändring som ger oss nya möjligheter att skapa en smartare välfärd. Utbildningen "Att leda digital förändring” syftar till.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Intern/extern kommunikation
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Att leda och genomföra transformation WS 3 Umeå och Övik
WORSHOP 2: HUR DIGITAL TRANSFORMATION DRIVS Digital kompetens och digital mognad, förutsättningar och framgång Den digitala mognadsmatrisen. Organisationens.
Vi står inför en stor digital förändring som ger oss nya möjligheter att skapa en smartare välfärd. Utbildningen "Att leda digital förändring” syftar till.
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
OM DIGIBAROMETER Digibarometer är att workshopmaterial som tagits fram inom det regeringsuppdrag som Lantmäteriet har för att öka kompetens och.
Workshop 1: våra förutsättningar lokalt
Presentationens avskrift:

5 STEG TILL EN TRANSFORMATIONSPLAN 3. PRIORITERADE MISSION 1. DMI Namn: VÄRDERINGAR VISION AVGRÄNSNINGAR TA POSITION TILLGÅNGAR MISSION 1. DMI Mobilisering Koordination Acceleration 4. DIGITAL DESTINATION 5. TRANSFORMATIONSPLAN Värderingar, Vision & Mission Strategiarbete Organisation Processer Infrastruktur Data & Analys Erbjudande & Intäktsmodell Kontaktytor Relationer 0 % 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % 70 % 80 % 90 % 100 % 2. BRANSCHAKTÖRER 3. PRIORITERADE FÖRÄNDRINGSVÅGOR Kunder Leverantörer Nya aktörer www.digjourney.com 0 % 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % 70 % 80 % 90 % 100 % www.digjourney.com