”Sommarläxa”.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Advertisements

 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Fristående placering av förskolan på Kaplan 4 avdelningar.
Kultursamverkansutredningen Spela samman – en ny modell för statens stöd till regional kulturverksamhet.
Ta tillvara styrkan i FINSAM och... växla upp.
Patientdatalagen –Anpassad behörighet –Spårbarhet –Spärr För att användare ska kunna tilldelas korrekta och ändamålsenliga behörigheter krävs att vårdgivaren.
Välkomna! Pedagogiskt bokslut FIKA! Skolinspektionen Kollegialt lärande Utvärdering.
ESF och Region Västerbotten Niklas Gandal
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Att arbeta som rådgivare i Greppa Näringen
Tillväxtverket 11 november 2016
Psykosocial arbetsmiljö: Medarbetarundersökning
Full kostnadstäckning
Berättande text Du ska skriva en berättande text. Den här texten skriver du inte till någon speciell person. Du behöver då inte tänka på att skriva hej.
Psykosocial arbetsmiljö: Hög arbetsbelastning, grupp
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
U5: Gallring och konkurrens
Budgetprocessen Skattetillväxt:
Livet i en välfärdsstat
på personer i behov av hjälp
Konsten att läsa sakprosa
XX kommun Kommunikationsplan.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Örebro län.
Sophie Mårtensson Linda Partland Minna Granica Karin Envall
6A - LÄXOR v. 40 Vad händer längre fram? Detta händer vecka 40
Stenungsunds Handbollsklubb
Tips och råd till äldre personer
Huvudregel: Inte störa – inte förstöra!
Planeringsunderlag för klimatanpassning och klimat- och energi
Det här händer under vecka 41 Bra datum att ha koll på:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Biologiperiod dag 1.
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Erfarenhetsutbyte 25 november
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
9...
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Aktivitetspyramiden:
Egenkontroll av brandskydd
Dagens agenda 09:00 – 12:00 Introduktion – snabb re-cap.
Sjuksköterskedagen 12 maj
Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp.
Välkommen till företagsledarnätverk!
Vårdförbundet Verksamhetsplan
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Tips på verktyg som stöd i förbättringsarbetet
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Livsåskådningar - hur människor beskriver och tolkar livet
Ta hand om dig själv.
Jämställdhet i projekt Hur kan det se ut?
ÅP / Lektion 3 Tankar på alkohol och droger
Om Hamnedaskolan!!! Världens bästa skola!!!!!!!!!!!!
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Sjuksköterskedagen 12 maj
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Struktur i modellen, 5 steg
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

”Sommarläxa”

1. Kärnkompetens ”Premier plus 10” ”Mega opportunities” Skapa nya (eller kombinera med nya) kärnkompetenser för att bevara och utvidga nuvarande marknadsposition. ”Mega opportunities” Högsta potentiella avkastningen, men också högsta risken, när man utvecklar nya kärn- kompetenser för nya marknader. KÄRNKOMPETENSER Nya ”Fill in the blanks” Få hävstångseffekt på nuvarande marknad genom att förfina och utveckla befintliga kärnkompetenser. ”White spaces” Omfördela resurser och utnyttja befintliga kärnkompetenser på nya marknader eller marknads- segment Fundera på om det är något ni kan göra i er verksamhet, t ex ”Premier plus 10” eller ”White spaces”, och vad det betyder i termer av nya kompetensbehov om t ex tre år. Utifrån denna modell: Det finns mer läsning om kärnkompetens och denna modell i kompendiet Smart Aruba 3. Befintliga Befintlig Ny MARKNAD G Hamel & C K Prahalad, 1994

2. Aruba ATTRAHERA REKRYTERA UTVECKLA BEHÅLLA AVVECKLA Baserat på förra uppgiften; Nytt kompetensbehov – hur ska vi tänka? Något nytt vi kan testa eller tänka på för att ATTRAHERA d v s locka kategorier av medarbetare som vi idag har svårt att nå? Hur kan vi UTVECKLA befintlig personal, topptalanger, grupper eller kanske alla för att ligga bra till för att nå nya kompetensmål? Målgrupp för att REKRYTERA? Vad är viktigt att tänka på för att BEHÅLLA nyckelkompetens? Med utgångspunkt i förra uppgiften och i strategisk plan, finns det någon eller några kompetenser vi har idag som vi behöver mindre av imorgon. M a o något område vi behöver AVVECKLA?

3. Ha en härlig sommar! Om ni fastnar i något av detta och behöver en kort telefonsupport, slå mig gärna en signal. Om jag kan svara direkt gör jag det, annars ringer jag tillbaka. 072-7171107 Med vänlig hälsning /Magnus