Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp."— Presentationens avskrift:

1 Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp att konkretisera visionen (Hur utvecklar vi vårt kund/brukarfokus?) Inledningen – varför detta känns angeläget? Att hitta tillbaka till visionen och göra den levande i hela organisationen. Vi vill göra det via medarbetarna för att det ska ge effekt. Vår ambition har varit att ta fram ett lättillgängligt stöd som kan hjälpa varje enhet att konkretisera vad Visionen betyder i just den verksamheten.

2 Här är idéskissen till stödmaterial för att arbeta på enheterna med Visionen i praktiken

3 Visionen i praktiken Det här betyder visionen hos oss på ……(enhetens namn)
Vi vill att detta materialet ska ligga tillgängligt på intranätet under exv styrande dokument.

4 Varför behövs en vision?
Vad är en vision? En vision är en idé om något man vill uppnå i framtiden som inte behöver uppfylla krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet. En vision är något man strävar efter och som kan tydliggöra varför organisationen finns till samt för vem och vart den är på väg. Varför behövs en vision? För att varje medarbetare ska veta Vi behöver en gemensam bild för att vi alla tillsammans ska rikta vår kraft och energi åt samma håll.

5 Vi skapade en vision tillsammans…
Kunden i fokus – mitt i hjärtat! Vi fick in vackra, kloka, inspirerande, nytänkande bilder Här är en bild som handlar om kundfokus att vi bryr oss Här gäller mångfald verksamheten är tillför precis alla Kanske denna bilden kommer från hälso- och sjukvården här blickas det framåt med viljan att bli bättre

6 Så här blev den

7 Nu ska vi konkretisera vad visionen betyder i praktiken hos oss
Fyra frågor att diskutera och besvara leder oss fram till svaret

8 Fyra frågor Vilka är vi som tillsammans ska skapa möjligheter?
Vad ger vi människor för möjligheter genom det jobb vi gör varje dag? Vad vill vi att man ska säga om oss och vårt arbete? Vad ska vi göra för att man ska säga så om oss och vårt arbete? Möjliga underfrågor ifall diskussionen är svår att få igång??? Är någon mer inkluderad i vi förutom vår avdelning? (ifrån Örgryte-Härlanda?, Brukare?, Anhöriga?, Andra organisationer?)

9 Det här betyder visionen konkret hos oss
När vi besvarat de fyra frågorna har vi troligtvis ett konkret svar på vad vi ska göra för att leva upp till visionen

10 Lycka till! Säger VIP grupp Lotta Sjöberg, Stina Werlid, Christina Kostet, Johann Kjellberg och Linnea Pousard…


Ladda ner ppt "Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp."

Liknande presentationer


Google-annonser