Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EBP-cirkel 3: En lärande organisation BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
Advertisements

Näringslivets perspektiv Miljömålsdagarna maj 2013, -Mer fart i miljöarbetet Inger Strömdahl, Ansvarig Miljö polices, Svenskt Näringsliv.
Pedagogisk verksamhetsidé Sege parks förskola, läsåret
Tidigare läge, bransch- arbetsgivar- och service/samverkansorganisationer 2 Företag Bransch- organisationer Arbetsgivar- organisationer.
Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer.
INTRO WORKSHOP 19/8 KERSTIN THAM, PROFESSOR, REKTOR.
Rätt till arbete, en mänsklig rättighet?. Berättelsen om vår tid?
Svenska kyrkan i utlandet Ett folk i rörelse Våra resor går allt längre bort i världen och varar allt längre tid. Fler och fler svenskar bosätter.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Våra tankar om ett nytt program Stödja innovationsprocesser - klusterinitiativ Stödja regionernas innovationsarbete.
Detta är miljömåltider
Socialt Entreprenörskap Tillväxtverkets roll och uppdrag
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Hur ser den nationella riskbilden ut idag och i framtiden
Styrmodell.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Stockholm Archipelago samverkan Tina Larsson, projektledare
Framtidens Norrköping på C
Jämställd regional tillväxt Blekinge Malin Faraasen
Välkomna till tvärsektoriellt miljömålsmöte 21 okt 2015
En kort presentation av Tillväxtverket
Utställning av Regional utvecklingsplan för Stockholmsregionen
Grön infrastruktur - Friluftsliv
AKTIVITETER RESULTAT EFFEKTER HÅLLBARHETS MÅL
Integrerad infrastruktur-/ samhällsplanering som bidrar till attraktivitet, tillväxt och hållbarhet Christer Karlsson.
Näringsliv & studenter
Index för att mäta företags kapacitet att energieffektivisera
Naturvårdsverket på RUS Nobelmöte
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
VI SKA VARA BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Kort om Göteborgs Stad antal invånare
Miljömålen består av tre slags mål
En stark nod Stockholm Göteborg Mälarstäder Malmö :e Storstadsregionen.
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Brukarmedverkan/Brukarinflytande
Medarbetarenkäten december 2018.
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
Goda livsvillkor, livslångt lärande & välutvecklad ideell sektor.
Sjuksköterskedagen 12 maj
En demensstrategi för Sverige – hur jobbar vi vidare?
Regionalt utvecklingsprogram Regionalt tillväxtprogram
Medlemsdialog Framtidens folkrörelse
Förändring för kvalitet och förnyelse
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Strategisk kommunikation
Målstyrning och verksamhetsplanering
22 regionala VO-College 91 lokala VO-College 218 kommuner 19 regioner och landsting 90 privata verksamheter 140 gymnasieskolor 181 gymnasiala vuxenutbildningar.
Kanslimöte
Gruppmöte CMB 29 maj 2018 Byggandets logistik - Möjligheter och utmaningar vid byggande i förtätad stadsmiljö.
Varumärket Härnösands kommun.
Nästa steg regionkalmar.se.
Nästa Steg- Malgomajskolan 3.0
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Övergripande struktur för
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Målgrupp år Boende på Tjärnaängar Kommunala fritidsledare
Hållbar utveckling måste vara
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
PSS och framtiden… ”Hur vill vi ha´t?”
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Gymnasiedagarna & Future Skills 2019
Områdesarbete i Botkyrka kommun
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Sjuksköterskedagen 12 maj
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Presentationens avskrift:

Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete 2018-12-26 Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete Social Resursförvaltning, 14-01-13 Maria Norberg & Ann-Charlotte Setterdén, Stadsledningskontoret

Uppdrag från kommunstyrelsen 2018-12-26 Uppdrag från kommunstyrelsen Syftet är att synliggöra stadens arbete Viktigt är resultat, utvärdering och uppföljning Staden ska ha en stark profil i kommunikationsfrågorna Kräver ett strategiskt och framtidsinriktat arbete Ett välplanerat, långsiktigt tillvägagångssätt för att synliggöra stadens arbete 26 december 2018

Ett effektivt arbetssätt 2018-12-26 Ett effektivt arbetssätt UTGÅNGSLÄGE MÅLBILD

2018-12-26

STADENS LÖPANDE ARBETE 2018-12-26 Vad bygger vår strategi på? STADENS LÖPANDE ARBETE ÄLVSTADEN NY ARENA GÖTEBORG 2021 STADENS BUDGET STYRANDE DOK. VÄSTSVENSKA PAKETET

Vad ska vi synliggöra och för vem? 2018-12-26 Vad ska vi synliggöra och för vem? Horisontell samverkan Gemensamma budskap och kommunikations- plattformar STADS- UTVECKLING LEVA & BO KUNSKAPS- STADEN INTERNATIONELLT SAMARBETE MILJÖ DESTINATION NÄRINGSLIV Boende Besökare Företagare Omvärld Internt

2018-12-26 BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION Stommen i stadens kommunikations-strategi: gemensamma plattformar för kommunikation. STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG 2018-12-26 BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO I varje plattform finns det exempel på vad vi gör och hur vi arbetar för att leva upp till det vi kommunicerar. Trovärdighet! Vi är inte framme inom alla områden, men vi har en hög ambition. HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG 2018-12-26 BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

Den attraktiva staden – en grön och nära storstad för alla 2018-12-26 BUDSKAP STADSUTVECKLING Den attraktiva staden – en grön och nära storstad för alla Göteborg har en inbjudande stadsmiljö med vattnet som dragningskraft. Här arbetar vi tillsammans för att bygga samman staden och göra den tätare med nya bostäder och mötesplatser. Genom att långsiktigt satsa på hållbara resmöjligheter och ge mer plats för människorna skapar vi en växande framtidsstad.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

Den gröna staden – där det är enklare att leva klimatsmart BUDSKAP MILJÖ Den gröna staden – där det är enklare att leva klimatsmart Göteborg satsar på hållbar utveckling och minskad klimatpåverkan. Här arbetar vi för att skapa en bättre gemensam framtid för alla. Genom att vi gör det enklare för göteborgarna att göra kloka miljöval blir staden grönare, och en modig föregångare för resten av världen.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

BUDSKAP NÄRINGSLIV Den kreativa staden – en innovationsarena med spetskompetens i världsklass Göteborg är Nordens logistikcentrum – en port mot världen. Här samverkar akademi, näringsliv och samhälle för att stärka idéer och utvecklingskraft. Genom våra satsningar på hållbar stadsutveckling och infrastruktur skapas de bästa förutsättningarna för ett rikt näringsliv i tillväxt.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

Den mänskliga staden – som bidrar till ett gott liv för alla BUDSKAP LEVA & BO Den mänskliga staden – som bidrar till ett gott liv för alla Göteborg är en stad där alla kan känna sig hemma. Här jobbar vi för en bra vardag för göteborgarna. Utbildning, lokala mötesplatser och ett rikt förenings- och kulturliv ger människor möjlighet att utvecklas. Med omsorg, stöd och service gör vi skillnad när det behövs. Genom att uppmuntra till delaktighet vill vi tillsammans med göteborgarna skapa en öppen och jämlik stad där många vill leva och bo.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

2018-12-26 BUDSKAP KUNSKAPSSTADEN Den lärande staden – där kunskap får människor, företag och region att växa Göteborg är en framtidsinriktad kunskapsstad som ger människor möjlighet till utveckling. Här samarbetar vi med näringsliv och akademi för att skapa mötesplatser där idéer kan födas. Genom att uppmuntra och ta tillvara människors lust och kreativitet kan vi lära för framtiden och skapa tillväxt för regionen.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

2018-12-26 BUDSKAP DESTINATION Den välkomnande staden – en attraktiv och hållbar stad som lockar besökare från hela världen Göteborg är ett globalt föredöme för hållbar utveckling. Här skapas en innovativ och växande besöksnäring med internationell lyskraft som ger avtryck på boende, besökare och näringsliv. Genom samverkan formar vi den goda staden med ett rikt kulturellt utbud och närhet till hav och natur.

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021

BUDSKAP INTERNATIONELLT samarbete Den internationella staden – en stad skapad för en internationell framtid Göteborg är ett centrum i en europeisk framtidsregion. Här samarbetar samhälle, näringsliv och akademi med aktörer i andra länder för att utbyta kunskap och erfarenheter. Genom förbättrad infrastruktur, utvidgad arbetsmarknad och nära relationer med vår omvärld placerar vi oss på kartan som en skandinavisk mittpunkt.

2018-12-26 Intern aktivering Steg 3. Engagemang Målgrupp: medarbetare Ansvar: ”storytellers” Stadens berättelse Huvudbudskap Steg 2: Kunskap Målgrupp: chefer Ansvar: kommunikationsansvariga Steg 1. Kännedom Målgrupp: förvaltnings-/bolagsledningar Ansvar: SLK Politisk förankring nämnder och styrelser Att mäta och följa upp

BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG 2018-12-26 BERÄTTELSEN OM GÖTEBORG NÄRINGSLIV MILJÖ STADS- UTVECKLING INTER- NATIONELLT DESTINATION KUNSKAPS- STADEN LEVA & BO Stort tack! HUVUDBUDSKAP FÖR STADENS KOMMUNIKATION STADENS FÖRHÅLLNINGSSÄTT VISION ÄLVSTADEN VISION 2021