Självbetjäningsterminal i primärvården

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Procapita VoO Avgifter - Verkställa avgifter
Advertisements

Alternativa tillvägagångssätt Registrera ny intervju i BCFPI
Samordnad vårdplanering och informationsöverföring Sörmland
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Bakgrund och syfte Krav i patientsäkerhetslagen:
Långsiktig beteendeinriktad behandling för livsstilsförändringar
Beställning till basförråd via WebbAbest
”Så skulle det kunna bli” Nätverket Uppdrag Hälsa Stockholm,3 mars 2009 Karl-Henrik Pettersson.
Patientadministration Sara Edlund
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Standardrutin för läkemedelshantering ”Ny” rutin för Waranordinationer
Detta ska vi prata om… En tillbakablick – vad har hänt? Finansiering Beställning TV Barn- och ungdomstandvård Uppsökande tandvård Tredje steget.
Välkommen till visning av Cosmic R8.0
Gemensam rutin för Samordnad vård- och omsorgsplanering
Nytt IT-stöd för medlemsregister och hemsidor
A nmäla B esök och B etala A vgift Projekt ABBA. En enhetsavgift för öppen sjukvård Patienten debiteras en enhetsavgift på 200 kr oavsett tid, plats och.
Roller och organisation
Gemensam rutin för Samordnad vård- och omsorgsplanering
Om HSA och HSA-ansvarigs roll
1 Valutskott. 2 Syfte Syftet med utbildningen är att få lokala valutskott som arbetar året runt på ett sätt som leder mot Visions mål. Mål Efter utbildningen.
Patientlagen 2014:821 Texten är framtagen och reviderad ( ) av länets Medicinskt Ansvariga Sjuksköterskor tillsammans med Kunskapscentrum för.
Så arbetar du på Mina sidor - välkommen
Vad är landstinget? I Värmland finns tre sjukhus. De finns i Arvika, Karlstad och Torsby. Det finns cirka 30 vårdcentraler. Några är landstingets och några.
Utbetalning för Asyl Till privata vårdgivare i Hälsoval Värmland.
NULÄGE COSMIC R maj Nuläge läkemedelsmodulen Patientsäkerhetsbuggar Dålig överskådlighet i läkemedelslista/utdelningsvy/recept Tidigare bra.
Superkontaktombudsträff Förmiddag:  Inledning  Införandeprojekt nytt IT-stöd för samordnad vård- och omsorgsplanering Fika –
E-frikort är ett elektroniskt högkostnadsskydd och består av en databas där alla transaktioner automatiskt samlas från vårdgivare som är anslutna till.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
173 dagar kvar ….. Nummer 4 vecka
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Skövdemodellen Tillsammans skapar vi vägar till arbete
Regionkontoret, Centrum för hälso- och sjukvårdsutveckling
Skövdemodellen Tillsammans skapar vi vägar till arbete
Beställ opersonligt konto för delad iPad i Ustart
Cosmic R8.1 i primärvården
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
Förbättringsområde Effektiv mottagning – rätt patient till rätt vårdgivare vid Bankeryds vårdcentral.
Beställ opersonligt konto för delad iPad i Ustart
13 Hantera utträde - Avsluta konto
Från antagning till gu-kort
Hemtjänstprocessen, bakgrund
Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning
Kvalitetsdag 12 oktober 2017 Primärvården i Västmanland Vad har hänt sen sist ! Vad händer framöver !
Vård- och behandlingsgarantin - en del av patientlagen
Dokumentera levnadsvanor i Cosmic
Digitalisering E-tjänstelyftet Stöd och behandling UM- online
Utbildning e-frikort.
Ändring av registrering vid fullbetalande
Privata vårdgivare/ Folktandvård
13 Hantera utträde - Avsluta konto
Självbetjäningsterminal i primärvården
Hälsofrämjande arbete på Vårdcentralen Domnarvet
Gemensam dag för Superkontaktombud och utbildare i SAMSA
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid hörselnedsättning och dövhet
Välkomna till IT-support privata vårdgivare och primärvårds nätverksträff  
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Samarbetsformer för SoL och Hälso- och sjukvård (ordinärt boende och hemtjänst) Hur hittar vi samverkan/ samarbetsformer mellan SoL och Hälso- och sjukvårdsorganisationen.
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid synnedsättning
Statusrapport införande
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Sedan starten 16 oktober Har 60 samverkansärenden slutförts i genrepet
Bokning i VAS – Lathund Inför införande av mobil incheckning
Hälso- och sjukvård och tandvård för sylsökande
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Träning.
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

Självbetjäningsterminal i primärvården

Självbetjäningsterminal i primärvården Presentationen visar processen vid införandet av självbetjäningsterminaler. Det är viktigt att alla steg fungerar för att funktionen ska kunna användas optimalt. Utförligare information, lathundar mm finns på hemsidan. http://www.lul.se/sv/Extranat/For_vardgivare/AVTAL/IT-stod-Primarvarden/Digitalisering-i-primarvarden/Sjalvbetjaningsterminaler/ Beställnings-blankett ifylld av verksamhetschef Checklista Utbildning i boknings-underlaget Utbildning av kassapersonal Aktivering av boknings-underlaget Leverans av terminal Support och avbrottsrutiner

Beställnings-blankett ifylld av verksamhetschef Förutsättningar för leverans av terminal: Beställningsblanketten måste var fullständigt ifylld av verksamhetschef. Det är viktigt att ett nytt redovisningsnummer till den nya betalkortsdelen för terminalen finns med i beställningsblanketten. Redovisningsnummer/kortinlösen beställer ni från er bank. Beställningsblanketten skickas till Charlotta Gullbrandsson, Regionkontoret, charlotta.gullbrandsson@regionuppsala.se senast 45 dagar innan leverans datum.

Checklista Checklistan är ett hjälpmedel till verksamheten, alla aktiviteter bör genomförda innan leverans av terminalen. Följs checklistan kommer patienterna själv ankomstregistrera sig och betala sitt besök. Allt för ett bättre patientflöde och avlastar kassan.

Utbildning i boknings-underlaget För att patienten ska kunna administrera sitt besök i självbetjäningsterminalen, behöver alla som bokar besök, fylla i kompletterande uppgifter i bokningsunderlaget. De uppgifterna som tidigare registrerades av kassapersonalen. Punkt 1 och 2 finns oftast ifyllt per automatik. Saknas informationen kan man inte fortsätta bokningen. Spärra tiden i tidboken och be kassapersonalen eller IT-stöd om hjälp om ni själva inte har den kunskapen. 3 Patientavgiften styrs via vårdcentralsuppdraget och hittas i Handboken för patientavgifter 4 Avgiftsreducering hittas i Sjukvård utan avgift för patienten, Handbok för patientavgifter 5 Besöksersättningar i primärvård hittas i Ersättningshandbok primärvård

Utbildning av kassapersonal Med SBT får vi ett ändrat arbetssätt i kassan. Det är tre viktiga delar som kassapersonal behöver känna till. För att terminalen ska fungera måste kassan i Cosmic vara öppen och bokningarna rätt registrerade. Kassaavstämning/redovisning självbetjäningsterminal Felsökning och Support Terminalen Mer information och manualer finns på hemsidan. http://www.lul.se/sv/Extranat/For_vardgivare/AVTAL/IT-stod-Primarvarden/Digitalisering-i-primarvarden/Sjalvbetjaningsterminaler/

Aktivering av boknings-underlaget För att terminalen ska fungera ändras bokningsunderlaget så betalinformationen kan fyllas i av den som bokar. Aktivering av bokningsunderlaget görs av PV/IT ca tre månader innan terminalens leverans.

Terminal leverans sker av Gordion AB. Leverans av terminal Terminal leverans sker av Gordion AB. Viktigt att el samt lul nät är aktiverat vid leveransen. Gordinon AB visar hur terminalen fungerar och vill träffa 2 namngivna ansvariga personer för en kort presentation.

Support och avbrottsrutiner Cosmic, bokningsunderlaget och kassaavslut It.pv@regionuppsala.se tel; 177 10 val 2 Självbetjäningsapparaten, Gordion AB support@gordion.se Lokala avbrottsrutiner bör finnas, hur hanterar vi kassan vid avbrott.

Mer information hittar ni på vår hemsidan IT-support privata vårdgivare och primärvård-självbetjäningsterminaler http://www.lul.se/sv/Extranat/For_vardgivare/AVTAL/IT-stod-Primarvarden/Digitalisering-i-primarvarden/Sjalvbetjaningsterminaler/