Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Aktivera administrationsmodulen i Business Online

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Aktivera administrationsmodulen i Business Online"— Presentationens avskrift:

1 Aktivera administrationsmodulen i Business Online

2 Utrullning av administrationsmodulen
Brev med information och instruktioner samt ID-blankett för ifyllnad KUND BANK 1. Utse administratör i Business Online 2. Printa ny Användarfullmakt från Business Online Verifiera handlingar och aktivera administratör Beskriva processen på ett överordnat plan samt hur lång tid det tar 3. Returnera Användarfullmakt, ID-blankett samt kopia på leg för firmatecknare

3 Steg 1 – Utse administratör
Hur man hittar till Användaröversikten Hur man väljer ”Utse administratör” Skillnaden mellan Användaradministration och Avtalsadministration Skillnaden mellan 2 i förening resp ensam, samt vikten av att utse minst två administratörer om man väljer 2 i förening Godkänn och ge elektronisk signatur

4 Steg 2 - Skriv ut användarfullmakt
Hur man hittar till eArkiv Hur man väljer rätt dokumentgrupp och rätt dokument Sök Välj och skriv ut

5 Steg 3 – Skriv under och returnera till banken
Skriv under och lägg följande dokument i kuvertet Användarfullmakt för varje utsedd administratör – underskriven av samtliga firmatecknare ”Identifiering av användare” för varje utsedd administratör – underskriven av respektive användare Kopia på legitimation för samtliga firmatecknare Frisvar Danske Bank Administrationsmodulen Linköping Vad som ska skickas till banken

6 Anslutna bolag Vissa anslutna företag till ett Business Online-avtal måste teckna den nya versionen av anslutningsfullmakt (ny sedan november 2010) för att företaget ska kunna hanteras i Business Online Administration De anslutna företag som behöver nyteckna anslutningsfullmakt har informerats om detta via brev, med ”Ändring av anslutningsfullmakt” bifogad ”Ändring av anslutningsfullmakt” skrivs under av både anslutet bolag och avtalsägare, samt returneras till banken tillsammans med de övriga handlingarna för aktivering av administrationsmodulen. Hur anslutna kunder ska hanteras

7 Har du tappat bort utskicket från banken?
Blanketten ”Identifiering av användare” finns länkad från texten till höger i steg 1, 3 och det sista steget i Business Online när du ändrar en befintlig, eller registrerar en ny användare. Länk till blanketten finns även i hjälptexten (frågetecknet i översta högra hörnet) i bilden Utse administratör Användarfullmakten skapas när du utsett en användare till administratör, och printas via funktionen eArkiv i Business Online Saknar du ”Ändring av anslutningsfullmakt” så kontakta banken för att få ett nytt exemplar

8 Läs mer! På hittar du mer information om hur du gör för att aktivera administrationsmodulen, och hur du använder den, t ex - fördelar med Administration - vägledning Utse administratör - frågor och svar Inne i Business Online finns eLearning som i detalj guidar dig genom Administrationsmodulen På bankens hemsidor, under Business Online - Support, finns Vägledningar som beskriver vilka möjligheter du har i Business Online Har du allmänna frågor om bankens produkter och tjänster är du välkommen att kontakta Kundservice Företag på telefon Har du tekniska frågor om Business Online kan du kontakta Kundsupport Internettjänster på telefon Hur kunden ska kunna läsa mer om både Utse administratör resp Administrationsmodulen


Ladda ner ppt "Aktivera administrationsmodulen i Business Online"

Liknande presentationer


Google-annonser