Engelska – English Pick a colour…

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Advertisements

Förmågor & The Big 5. Läroplanen 2011 (Lgr11) Kapitel 2Övergripande mål och riktlinjer 2.1 Normer och värden ex. Varje elev tar avstånd från att människor.
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
U tmaningar i arbetet med BfL Anders Jönsson. Om mig.
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Vad är egentligen ett samhälle? Hur skulle ni definiera ordet samhälle? Dvs när vi pratade om ett samhälle sist, vad pratade vi om då? Ta ngn minut och.
ANALYS AV RESULTAT Vad behöver våra elever för att lyckas?
A.Speaking B.1. Reading B.2. Listening C. Writing.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Coachande ledarskap. Övning coachande ledarskap Ta reda på saker du inte vet om din kollega genom att ställa slutna frågor, ja och nej-frågor Ta reda.
MÅL KURS D HÖRALÄSA PRATA SKRIVA KLAR SIDA. Höra Dessa områden ska man kunna: - berättelser - beskrivningar - samtal - diskussioner - information - nyheter.
TRIVSELREGLER VALLENS IF F98 I omklädningsrummet :  Att alla sänker ljudnivån.  Att alla skall få en plats att byta om på.  Att alla håller ordning.
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Svenska som andraspråk 1
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
De sju intelligenserna
Värdegrundsarbete slutförda medarbetarutbildningar
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Kommunikativ förmåga MATEMATIK = SANT!.
Jag är ingen talare men…
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Varför läser ni religionskunskap?
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Konsten att läsa skönlitteratur
Lektionsuppgift Under dagens lektion kommer ni att delas in i 4 olika grupper där det kommer att lottas ut vilken grupp som får ansvar för vilken av de.
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
Vad gör vi idag? Lek 2 Vad händer idag och varför?
Religion.
LAG OCH RÄTT Samhällskunskap LPP.
Introduktion till karteringsövning
Temaarbete – Mamma Mu Ella, Klara & Marika.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Andra delen i analys och planeringsfasen
Vad ska vi arbeta med? En ledtråd:
Riktlinjer för betygssättning
Nyttjande av stimulansbidraget för andra målgrupper
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
Argumenterande text.
Välkomna till årskurs 6! Mentorer: Helen Webster (engelska, matematik) Terese Andersen (svenska, SO) Petra Yngström (matematik, NO)
BFL Nuläge och framåt ….
Mål v.46 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Vecka 37 Tisdag den 12:e september 2017 Dagens namnsdag Åsa Åslög.
Svenska – skriva berättelser
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
SO Sverige Vi kommer att: Under detta arbetsområde kommer du att
Etik- planering.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Världens Befolkning Bsa frågor till rubrik: Vilka frågor kan man ställa om VB?
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Typiska kännetecken för instruktioner
Din säkerhet på sjukhus
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Ska Västra Götalandsregionen
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Välkomna till åk 1 Vi som jobbar mer era barn Lena Angelique
Bedömning för lärande 31/10
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Arbetsmiljö inom restaurang
Utveckla resonemang Höstterminen 2016.
WCAG-checklistan Så här ska du använda checklistan.
Djuren möter ungdomskulturen
Catha Glaas Herrängens skola
Föräldrar Förskola Förskolan Solägget 14 svar, 78%
Om Tro.
Ledning och förståelse
Katedralskolans ordningsregler
Presentationens avskrift:

Engelska – English Pick a colour… MÅL Du ska kunna förstå enkelt talad engelska. Du ska kunna svara på enkla frågor. Du ska kunna ställa enkla frågor. Du ska kunna använda dig av ord och enkla fraser i samtals-övningar. FÖRMÅGOR Kommunikativ- att kunna samtala Begreppslig- förstå och använda ord Metakognitiv-Att våga testa sig fram Analys- jämföra likheter och skillnader Procedur- att använda begreppen i samtal BEDÖMNING Formativt Självbedömning -med tummen hur säker du känner dig när du ska förstå ord och fraser på engelska och själv använda dig av dem. Genom att lyssna på muntliga instruktioner som du ska utföra kommer du att få visa hur väl du förstår ord och fraser. Under arbetets gång hur du använder dig av ord och fraser i övningar/samtal. Genom exit-tickets då du får visa hur väl du kan färger, olika räkneord och fraser. Summativt Du kommer att få visa att du förstår ord och enkla fraser genom att utföra muntliga instruktioner. Du kommer att få visa hur väl du använder ord och enkla fraser i övningar/samtal med kamrater UNDERVISNING Vi kommer att titta på programserien Pick a colour. Vi kommer att öva genom att titta på film, lyssna, prata, göra olika övningar, läsa, rita, skriva. Vi kommer att arbeta gemensamt, i grupp, i par, enskilt Vi kommer att öva på att samtala, ge och ta emot instruktioner, använda ord och fraser på engelska.