Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

SpinnoVäx – Peter Sandberg och Erik Ronne SpinnoVäx – Innovationsutveckling för SME:er.
Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Regeringsuppdrag Trafikanalys Trafikavtal Godstransporter Infrastruktur som stabiliseringspolitik Uppföljning för bättre transporter och konkurrenskraftiga.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
1 Innan Du börjar … angående Internetbaserade kurser /15 Källa:
HEMTAGARTEAM. SYFTE Det övergripande syftet är att brukaren ska kunna återvända till hemmet efter en sjukhus- eller korttidsvistelse på ett tryggt och.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Central lönebildning tar ställning till löner och löneökningar när de individuella lönerna ska bestämmas. skapar ramverk för den lokala lönebildningen.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Toppning vs. Nivåindelning IK Zenith F02 Per-Olof Johansson.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Coachande ledarskap. Övning coachande ledarskap Ta reda på saker du inte vet om din kollega genom att ställa slutna frågor, ja och nej-frågor Ta reda.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Två olika avtal Saco- S OFR Oorganiserade följer största avtalsgruppen
Barn och ungdomars utveckling
Analys gjord av Science Skills i samarbete med Mercuri Urval
Trygg hemma Hur går införandet? Chefsträff 5, Kiruna
Gradering av upphandlingspaket efter innovationsgrad
Ny utvecklingsform – samplanering av flera team
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
Praktiska tips för lyckas!
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
eHälsomyndigheten om planerna för Säker Åtkomst och Sambi
Egentligen skulle Dan Olofsson berättat den här historien
Information till alla regionens medarbetare
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Nätverk för lärare på fritidshem
Talangutveckling Ungdom
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Soloföretagare 4 december 2015.
Din lön och din utveckling
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Affärskunskap.
Länken till kommersialisering i försörjningssektorn
Välkomna! Utbildning för sköterskor förskrivning av madrasser
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Nationell Patient Översikt
TRL-skala och utvecklingsnivå
Schyst offentlig upphandling
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
FAQ NYA Fritester Tekniska kommittén.
Vårdförbundet Verksamhetsplan
Välkomna!.
Projektet ”Sluta faxa” på 15 minuter 
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Information om licenser:
Leverantörer Bas Bedömning Utvärdering Samarbete Utveckling.
Rapport kvartal Sömnmedelsförskrivningen för äldre i Västmanland Athir Tarish Informationsläkare, Läkemedelskommittén.
Målformulering att sätta upp mål
Årsrapport 2017 LSG sektor ÄO-HS
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser
Djuren möter ungdomskulturen
Rapport från Temagrupp Psykiatri
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Återkoppling.
HjärtLung Forskning Patientvald forskning för ett längre liv och en bättre vardag Riksförbundet HjärtLung samlar in medel och delar ut pengar till forskningsprojekt.
Katedralskolans ordningsregler
Vad tänker du om alkohol och andra droger?
Idag tränar vi [Fyll i här]. Idag tränar vi [Fyll i här]
Presentationens avskrift:

Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden 2018-07-01 Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden 1a) Identifiera två mål som du vill uppnå med upphandlingen 1b) För varje målsättning, identifiera två problemområden som kan hindra er från att uppnå målet idag T i p s Var inte rädd att vara visionär när ni sätter målen

Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden 2018-07-01 Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden Övning 1a: Identifiera mål med upphandling Övning 1b: Identifiera problemområden EXEMPEL Effektivisera informationsdelning genom hela vårdflödet Stor variation i hur vana patienterna är/hur stor möjlighet patienterna har att använda digitalt stöd Silotänk mellan utövare av vård på sjukhuset

Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden 2018-07-01 Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden Övning 1a: Identifiera mål med upphandling Övning 1b: Identifiera problemområden

Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning 2018-07-01 Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning 2a) Förbered 3 frågor till marknaden baserade på era mål och problemområden 2b) Testa era frågor på marknaden. Ge dem er bakgrundsinformation, d.v.s. era mål och problemområden T i p s Syftet med frågorna är att testa marknadens förmåga att leverera lösningar på dina mål / problemområden

Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning 2018-07-01 Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning Övning 2a: Välj ut tre frågor till marknaden Övning 2b: Svar från marknaden EXEMPEL Hur hanterar ni informationssäkerhet? Vilka trender ser ni inom patientdelaktighet och vårdflödesoptimering? Hur arbetar ni för att uppnå högre grad av användarnöjdhet, både för patient och personal?

Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning 2018-07-01 Övning 2a + 2b: Förbered och skicka ut en marknadsundersökning Övning 2a: Välj ut tre frågor till marknaden Övning 2b: Svar från marknaden

2018-07-01 Övning 3a, 3b, 3c: Identifiera lösningar och utvärdera komplexitet och behov av involvering från marknaden 3a) Identifiera 3 lösningar på era mål och/eller problem 3b+3c) Utvärdera komplexiteten i lösningarna och behovet av marknadsinvolvering för att realisera dem T i p s Lösningarna kan realiseras både internt och externt Komplexitetsbedömningen bygger på tekniska, affärsmässiga eller avtalsmässiga utmaningar

2018-07-01 Övning 3a, 3b, 3c: Identifiera lösningar och utvärdera komplexitet och behov av involvering från marknaden Övning 3a: Definiera lösningar på identifierade mål och/eller problem Övning 3b: Komplexitet (1-5) Övning 3c: Behov av involvering från marknaden? EXEMPEL Hjälpa patienten rätt genom "Way finding"-applikationer 2 Eventuellt Utveckla plattform för vårdflödesoptimering 5 Ja Skapa verktyg för ökad kommunikationseffektivitet mellan olika instanser i patientflödet 3 Nej 1=Väldigt låg 2=Låg 3=Medel 4=Hög 5=Väldigt hög

2018-07-01 Övning 3a, 3b, 3c: Identifiera lösningar och utvärdera komplexitet och behov av involvering från marknaden Övning 3a: Definiera lösningar på identifierade mål och/eller problem Övning 3b: Komplexitet (1-5) Övning 3c: Behov av involvering från marknaden? 1=Väldigt låg 2=Låg 3=Medel 4=Hög 5=Väldigt hög

2018-07-01 Övning 4: Resonera kring lämplig upphandlingsmetod för era identifierade lösningar 4) Resonera kring lämplig upphandlingsmetod för era definierade lösningar baserat på komplexitet i lösningen och behovet av involvering från marknaden T i p s Det kan vara fördelaktigt att välja fler än en upphandlingsmetod om innovationen spänner över fler än en kategori

2018-07-01 Övning 4: Resonera kring lämplig upphandlingsmetod för era identifierade lösningar Upphandlingsinslag EXEMPEL Plattform för vårdflödes-optimering Öppet förfarande Bidrag Plattform för vårdflödesoptimering Konkurrens- präglad dialog Selektivt förfarande Förf om inrättande av innovations- partnerskap Ja/Ja, i någon mån 3c) Behov av involvering från marknaden? Way finding-app Förhandlat förfarande Förkommersiell upphandling Projekttävling Innovationsgrad Verktyg för kommunikationseffektivitet Nej Internt projekt Verktyg för kommunikationseffektivitet 5 4 3 2 1 3b) Lösningens komplexitet/innovationsgrad

2018-07-01 Övning 4: Resonera kring lämplig upphandlingsmetod för era identifierade lösningar Upphandlingsinslag Plattform för vårdflödes-optimering Öppet förfarande Bidrag Konkurrens- präglad dialog Selektivt förfarande Förf om inrättande av innovations- partnerskap Ja/Ja, i någon mån 3c) Behov av involvering från marknaden? Förhandlat förfarande Förkommersiell upphandling Projekttävling Innovationsgrad Verktyg för kommunikationseffektivitet Nej Internt projekt 5 4 3 2 1 3b) Lösningens komplexitet/innovationsgrad