Basala kompetenser. Basala kompetenser Arbeta efter instruktioner Uthållighet, motivation, tålamod Pålitlighet Närvaro/punktlighet Samarbetsförmåga.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Medlemskap och ledaruppdrag (%) Idrotten utbildar flest ledare (%) Har du fått någon ledarutbildning inom någon ideell organisation? Om ja, var?
Advertisements

Psykodynamiska perspektivet. Vad innebär psykodynamiskt perspektiv? Psykoanalys.
Matematiksatsningen Några nedslag i Skolverkets utvärderingar.
Pedagogik för framtiden Hur lär vi oss i olika åldrar? Hur kan vi skapa bra förutsättningar för inlärning? Minnet – repetition Olika inlärningsstilar och.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Grundläggande Ledarskapsutbildning Sigtuna IF Innebandy.
ANALYS AV RESULTAT Vad behöver våra elever för att lyckas?
I ett globalt perspektiv växer nu många marknader snabbt och konkurrensen ökar också om kunderna. Hur bedömer du att detta påverkar.
Coachande ledarskap. Övning coachande ledarskap Ta reda på saker du inte vet om din kollega genom att ställa slutna frågor, ja och nej-frågor Ta reda.
Nedstämdhet Verktyg för ett nytt tankesätt. Innehåll Tillfällig eller allmän nedstämdhet Känslor och nom Kartlägg problemet Tankespöken Att hjälpa andra.
Införande av IBIC (ÄBIC) inom äldreomsorgen i Linköpings kommun Socialkontoret beslutar att införa ÄBIC. Viljeinriktning av äldrenämnden. Omsorgskontoret.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
ATT ARBETA MED KURATIVT STÖD GENOM LEK OCH SKAPANDE VERKSAMHET FÖR ATT LÅTA BARN UTTRYCKA SIG PÅ SÄTTT SOM PASSAR DEM.
Dubbel Yrkesutbildning
Studie- och yrkesvägledare Finns på skolan: Måndag – Fredag
Föräldramöte Skolan Onsdag 24 februari 2016.
Gästriklands Innebandyförbund presenterar
Örebro Syrianska IF Ungdom
Kommunikativ förmåga MATEMATIK = SANT!.
på personer i behov av hjälp
BEMÖTANDE - inledning Bästa Heby = utveckla och säkerställa god kvalitet inom kommunens alla verksamheter. Målbild – vem är vi till för? Detta är ett stödmaterial.
Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.
Välkommen på föreläsning!
Leda och utveckla en förening
Gymnasiearbete 100 p.
Separationer Sorg Stress Familje problem Övergrepp Mobbning Missbruk Trauma ADHD/ADD Asperger syndrom Relations Problem Förskola/skola situation Flykting.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
VERONICA MAGNUSSON Global Competence and development Manager
Iris Rosengren Larsson
Vägledande principer för socialtjänsten
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Vad är daglig verksamhet Daglig verksamhet är en frivillig insats och ska i första hand syfta till att matcha individer mot arbete, men anpassas utifrån.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Om grupper/team & grupprocesser
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Valideringsdelegationen 2013
Om grupper/team & grupprocesser
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Hälsokursen - vikt Träff 1 Välkomna!.
Folkhögskolans allmänna kurs och SeQF
Kurs mindfulness Studenthälsan
En utvecklad studie- och yrkesvägledning
Ett bra bemötande är att bemöta alla olika
Friidrott med glädje, sundhet och utveckling
Kompetensförsörjnings-processen
VARFÖR EN UTVECKLINGSSTRATEGI?
Meningsfull fritid och sociala färdigheter
-från tanke till handling
Nästa steg regionkalmar.se.
Rasmus Lilja, Anton Hyldéen, Andreas Sandberg
För Färentuna skola och fritids
Torslandaskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
HÄLSA & LIVSSTIL SMO.
Övergripande struktur för
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Kurs mindfulness Studenthälsan
Johannebergsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Förslag på Power-Point för introduktioner till:
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Jag pallar inte Jag har inte lust Jag vill inte Jag orkar inte
Gymnasiearbete 100 p.
Tips för det praktiska ledarskapet
Identitet Vad formar oss till oss?.
Bergsjöskolan - Åk Göteborgs Stad
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
Presentationens avskrift:

Basala kompetenser

Arbeta efter instruktioner Uthållighet, motivation, tålamod Pålitlighet Närvaro/punktlighet Samarbetsförmåga Bemötande Noggrannhet Arbeta efter instruktioner Uthållighet, motivation, tålamod Flexibilitet

Personliga branschkompetenser/talanger

Arbeta efter instruktioner Uthållighet, motivation, tålamod Pålitlighet Närvaro/punktlighet Samarbetsförmåga Bemötande Noggrannhet Arbeta efter instruktioner Uthållighet, motivation, tålamod Flexibilitet Servicekänsla Uppmärksamhet/lyhördhet Initiativförmåga

Kompetenskort

Syften En väg till arbetsmarknaden Syftet med de grundläggande basala kompetenserna Att säkerställa att deltagaren har de basala kompetenserna vilket innebär att individen platsar på arbetsmarknaden. Metoden synliggör vilka kompetenser som saknas (inte varför), vi och deltagaren kan fokusera på rätt saker. En väg till arbetsmarknaden Syftet med de personliga branschegenskaperna Att höja deltagarens motivation, framtidstro och självkänsla (att se och utveckla sina goda egenskaper är mycket nyttigare än att fokusera på sina brister Att öka individens konkurrensförmåga på arbetsmarknaden Syftet med kompetenskort Ett sätt att lära sig ett arbete Stimulerar till att skaffa sig en formell utbildning Ett tillfälle att få ett bevis på att jag platsar på den arbetsplatsen