Företagspresentation

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Från inledning till presentation Svenska inom teknik Sandra Uitto 2016.
Advertisements

Återberättande text Berättar om något som har hänt.
Den 20 september 2016Språkcentret/EK Provet i 5002 presentation 5-7 min/ person + diskussion i gruppen i 5-7 minuter.
Insändare Insändare hittar man oftast i tidningar. Alla kan skriva insändare och i en insändare tycker man något. Ofta om en speciell fråga Det kan vara.
Pedagogik för framtiden Hur lär vi oss i olika åldrar? Hur kan vi skapa bra förutsättningar för inlärning? Minnet – repetition Olika inlärningsstilar och.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
RETORIK Så bygger du ett bra tal. RETORIK Konsten att påverka andra människor Kunna genomskåda andras budskap Varför köper vi en viss produkt? Varför.
Argumenterande text Retorik Arbetsgång Modell Stilfigurer.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Vad är du för typ av person? (Skriv vid raderna i dina papper)
Några viktiga regler angående SKILJETECKEN. Rubriken ● Slutar aldrig med en punkt ● Kan sluta med ! eller ?
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
STILFIGURER Smycka din text – få fram ditt budskap.
Genitiv och “ Of” konstruktion Genitiv talar om vem som äger eller har något. I svenska används en särskild genitivform som slutar på - s för att markera.
Från inledning till presentation
Svenska som andraspråk 1
Insändare Vad kan vi om insändare?
Torsdag 25 februari.
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Robert Lundqvist Statistiker FoI-enheten
Skriva meningar i huvudsats
Konsten att läsa sakprosa
Titel 92 punkter Av Namn Efternamn, Namn Efternamn, Namn Efternamn och jag förstås allt i 36 punkter Grupp X.
Föräldraenkät 2017 Förskola
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
Produktpresentation den 12 maj 2018 Språkcentret/EK.
Carina Aaltonen och Lotta Nummelin
Vad ska vi arbeta med? En ledtråd:
Den retoriska arbetsprocessen
Hur blir ett lag BRA?  Vi i laget På match & träning Jag som spelare
Att bemöta och bli bemött
KONSTEN ATT ÖVERTYGA SIN PUBLIK
Att diskutera och argumentera!
Till dig som är chef Materialet som ligger i ledningssystemet under verksamhetsplanering och uppföljning, jämställd och jämlik verksamhet, jämställdhet.
Information till alla regionens medarbetare
Etik- planering.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Öka effektiviteten och produktiviteten
Några viktiga regler angående
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Hur skriver man en berättande text
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
VIKTIGT!!! Läs tips sidorna innan du börjar med din presentation.
CASE Jolanda Riissanen
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Typiska kännetecken för instruktioner
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Robert Lundqvist Statistiker FoI-enheten
- Att vara personlig och beröra
Textgenrer.
Kommunikations-färdigheter
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Öka effektiviteten och produktiviteten
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Ersättningskollen.
Rubrik med bildlayout underrubrik
Slutsats Berätta alltid huvudbudskapet först, studiens slutsats
Tävling -Datadrivet kvalitetsarbete
5 stegsmodellen Utbildardagarna 2019
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Presentation för föräldrar
Angereds unga stadsutvecklare
Berättar om något som har hänt
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
RESONEMANGSUPPGIFTER MED * KAPITEL 5
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Företagspresentation den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Glöm inte bildernas makt! Inledning Inledande fraser -kolla följande dia Presentera dig och temat Varför det här temat? Väck intresset! Glöm inte bildernas makt! Säg vad du ska säga! den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Inledande fraser Jag kommer att berätta för er om ... Har ni någonsin tänkt på ...? Har ni hört talas om ...? Jag inleder/börjar min presentation med att Jag ska börja/inleda med att… Först kommer jag att Jag/ Vi har delat in presentationen i tre delar ...              den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Huvuddelen av presentationen Säg det! Tala till publiken Visualisera - kolla följande dia den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Förklara innehållet i de bilder du visar Förklara innehållet i de bilder du visar. Här är exempel på fraser du kan använda:              Särskilt intressant här är att ...        Till höger/vänster/ här uppe/ nere/ i mitten ser ni … Den största procentandelen … Som ni kan se framgår det av tabellen att … Här har vi ett diagram som illustrerar att … Följande figur visar hur ... Se också den separata filen ”Tabell och diagram” under den här PPT-presentationen i My Courses. den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Gör en kort sammanfattning Avslutning Gör en kort sammanfattning Slutreplik - kolla följande dia den 27 april 2018 Språkcentret/EK

Till slut skulle jag vilja.. Avslutningsvis kan vi konstatera att… Ta gärna upp något på slutet som visar på framtidsmöjligheter eller på annat sätt väcker intresse. Till slut skulle jag vilja.. Avslutningsvis kan vi konstatera att… Jag ska sluta med (att) … Till sist ska jag … Tacka för den uppmärksamhet du har fått: Tack! Tack för ert intresse/er uppmärksamhet.   Har ni frågor, så svarar jag gärna.                                                     den 27 april 2018 Språkcentret/EK