på personer i behov av hjälp

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ett avstamp för landstingets vilja att flytta fokus från ekonomi till kvalitet och patientsäkerhet och att skapa en förbättringskultur.
Advertisements

LRKÖ FÖR VEM, NÄR OCH HUR?. LRK/Ö Strategi Hur skall vi nå målen! Uppdrag För vem, när och hur Värdegrund Så här skall vi förhålla oss till hundar, medlemmar,
Socialdokumentation Består av två delar!
Våldsbejakande extremism - en beskrivning av Nacka kommuns strategi Jan Landström Säkerhetssamordnare i Nacka kommun Jan Landström.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Föräldraenkäten 2015 Förskola Jonasbo. 9/24/2016 Vet ejI hög grad I tillräckligt hög grad I inte tillräckligt hög grad I låg gradMedelSvar ditt barn får.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Införande av IBIC (ÄBIC) inom äldreomsorgen i Linköpings kommun Socialkontoret beslutar att införa ÄBIC. Viljeinriktning av äldrenämnden. Omsorgskontoret.
Strategi för Läkemedel 2016 – Strategi för Läkemedel Landstingsstyrelsen : Landstingets strategi för läkemedel ger en samlad bild av landstingets.
Uppdragsutbildning 45 hp – behörighet SVA för år 9
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Lönebildning inom friskolorna
Bästa utveckling för alla
PGSA: Planera – Agera - Studera - Agera
på personer i behov av hjälp
Lösningsförslag för ABB
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Föräldraenkäten 2015 Förskola Billinge
Föräldraenkäten 2015 Förskola Bergabo
Action Learning A group of peers, each seeking to bring about some change in the world, who meet regularly to discuss where they are each experiencing.
Föräldraenkäten 2015 Förskola Gyabo
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Föräldraenkäten 2015 Förskola Toftabo
Skogsgläntan (n=31).
Föräldraenkäten 2015 Förskola Mariebo
Vilken avdelning går ditt barn på?
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Vilken avdelning går ditt barn på?
Verksamhetsplan 2015 Mål med verksamhetsplanen
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
9...
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Enkät i gymnasieskolan 2015
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Projekt! Mål, förstudie, uppstart
Timplan för grundskolorna i Angered
VARFÖR EN UTVECKLINGSSTRATEGI?
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Rekommenderar en strategi
Samordning av miljöinformationsförsörjning Inte nytt men ”nystart”
Schyst offentlig upphandling
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Sammanfattning.
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Suicidpreventiv handlingsplan
Rapportera framsteg eller status
Enkät i gymnasieskolan
Verktyg för förändringsteori
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Sammanfattning.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Hållbar utveckling måste vara
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
Välkomna!.
LSG Uppföljningsrapport
Målsättning och handlingsplanering för framgång
Dokumentera rätt i vården
Barnkonventionen och barnrättslagen
Tips för det praktiska ledarskapet
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Enkät i gymnasieskolan
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Blodomloppet för vården
Kontinuitetshantering
Våra kvalitetstränare
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

på personer i behov av hjälp Balanced scorecard Visioner erbjuda bästa omsorg Strategier fokusera på personer i behov av hjälp Perspektiv

Perspektiv Kritiska lönsamhet leverans- rätt nya kompetens Process Utveckling Medarbetare Finansiellt Person med behov Kritiska lönsamhet leverans- rätt nya kompetens framgångs- kostnads- precision metod metoder trivsel faktorer effektivitet nöjd person process- initiativs- orientering rikedom Mått lönsamhet precision kvalitets- antal nya andel servicegrad bristkost- idéer högskole- nader utbildade ledtid attityder Handlings- Ansvariga och tidsplaner för att nå uppsatta mål planer

Vision; övergripande mål för verksamheten – vad vill vi uppnå Strategi; beskriver hur vi kommer dit och hur vi utnyttjar resurserna Perspektiv; på vilka områden ska vi fokusera på Kritiska framgångsfaktorer; vad som är avgörande att vi gör bra saker Mått; vad bör vi mäta för att säkerställa de kritiska framgångsfaktorerna Handlingsplaner; vilka åtgärder behövs för att kunna uppnå våra mål

Vision Vem är organisationen till för? Inom vilket område ska organisationen verka? I vilken riktning ska organisationen utvecklas? Andra viktiga principer?

Strategier Konsten att utnyttja tillgängliga resurser för att uppnå visionen Vem har glädje av det vi gör? Vem konkurrerar vi med? Nya lösningar? Hur kommer vi dit? Vägvalen; behålla, utveckla, avveckla?

SWOT(Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats) Vad bör vi? (hot och möjligheter) Vad kan vi? (styrkor och svagheter) Vad vill vi?( vilka ekonomiska mål, vilka kvalitets mål?)

Kritiska framgångsfaktorer och perspektiv Vad är viktigt för oss att göra bra? servicegrad tillgänglighet kontinuitet bemötande pålitlighet och trygghet kompetens Bra med 6-8 kritiska faktorer

Mått Hur mäter vi att det går bra? Utifrån målen? Synliga, mätbara, accepterade, realistiska och tidsatta

Utvärdering Sambandsanalys Värdering av sambanden Tex. budget i balans – nöjd personal och nöjda pensionärer

Handlingsplan Exempelvis - kartlägg ärendets gång - skapa förståelse - riv reviren - tänk på alternativa processer - minimera antalet inblandade - skapa flexibilitet - rätt kompetens på rätt plats

Uppföljning