Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
13:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Onlinemarknadsföring Onlinemarknadsföring kan användas i marknadskommunikationens olika faser: den kontaktskapande.
Advertisements

UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
Återberättande text Berättar om något som har hänt.
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Förbättra kunskapsläget.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
NY FORSKNINGSFOND I JÖNKÖPINGS LÄN
Sveriges största företagarorganisation
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Framtidens försäljning Coacha kunden till köp
Samuel Svenson samsv
Anbudsutbildarna Christine Edenborg,
Grön uppföljning Agenda
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
XX kommun Kommunikationsplan.
Landstinget i Uppsala län Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
Grundläggande Försäljningsteknik
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
Andra delen i analys och planeringsfasen
Lektionspass 3 Säsong, miljömärken?
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
Välkommen till nätverk för publicerare och redaktörer
Välkomna! INNEHÅLL Skolan berättar om vilka utmaningar de har haft under terminen. Socialtjänstens förebyggarteam presenterar vilka problem de upplever.
Nätverk för lärare på fritidshem
Utbildning Systemadministratör i C2
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
Projektledare - Wille Kyrk
Marknadsföringsplan Ditt namn.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Soloföretagare 4 december 2015.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Affärskunskap.
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
FRIIDROTT ÅR INTRODUKTION.
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Övning Tid: minuter Instagram-målet.
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
Övning Tid: Ca 40 minuter Reklamkurragömma.
Rulla ut toolkit 2017.
Rulla ut toolkit 2018.
FÖRETAGSBESÖK 2017.
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
8 tips för dig som redaktör
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Att leda och genomföra transformation WS 3 Umeå och Övik
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Leverantörer Bas Bedömning Utvärdering Samarbete Utveckling.
Hållbar utveckling måste vara
Användarinstruktioner för
Användarinstruktioner för
Att tänka på inför en Pep Dag
Kreativa verktyg och metoder
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Berättar om något som har hänt
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Kundens köpresa är förändrad 2017-10-04 Köpare väntar tills de har avslutat 60% till 80% av sin research innan nå ut till leverantörer Idag: Din kund idag AWARENESS Kunden: Vilka utmaningar har vår verksamhet? (latent behov) DISCOVERY Kunden: Vilka behov har vårt företag? (utvecklat behov) Ditt företag VALIDATION Kunden: Vad ska vi välja utifrån vårt behov. (definierat behov) KÖP Köpprocessen för och nu. Ditt företag Din Kund Då: Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Nätsmart försäljning och affärsdriven kommunikation Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Inled ert säljarbete med att sätta mål. Budget är inget mål. Sätt mål som utvecklar er affär. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Största utmaningen inom försäljning Vägen från företagets marknadskommunikation till företagets medarbetares kundkommunikation direkt med potentiella kunder. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Köparen är idag både konsument, producent och rådgivare. Varför skall man köpa era produkter/tjänster? Varför skall man köpa det från er? Varför skall man köpa det nu? Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Tycker ni att ni har kundfokus? Vilka är era största utmaningar? Vilken är er konkurrensfördel? Vad är ert värdeerbjudande? Fungerar lika bra för stora företag som för, säljare och mindre företag. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Sluta med att försöka vara INTRESSANTA Fokusera på att vara INTRESSERADE Fungerar lika bra för stora företag som för, säljare och mindre företag. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Förmedla *Varför, *Värde och *Utmaning till era kunder Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Det handlar inte om hur ni vill sälja utan det handlar om hur era köpare vill bli sålda till. Fungerar lika bra för stora företag som för, säljare och mindre företag. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

1. Definiera din målgrupp ALLA är ingen målgrupp! Ju bättre du definierar din målgrupp desto enklare är det att lära känna dem och kommunicera med dem. Tips: Vilka är dina 20 drömkunder? Vad har de gemensamt? Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz AWARENESS Kunden: Vilka utmaningar har vår verksamhet? (latent behov) DISCOVERY Vilka behov har vårt företag? (utvecklat behov) VALIDATION Vad ska vi välja utifrån vårt behov. (definierat behov) KÖP 1. Identifiera VEM Vad behöver vår potentiella köpare veta när de befinner sig i en viss del av köpresan? Vilket innehåll kan vi kommunicera som är användbart för vår potentiella köpare? Vilket innehåll kan vi kommunicera som synliggör vår kunskap och ökar förtroendet hos våra potentiella köpare? Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Vilken är din berättelse? Genuin Engagerande och Intressant Relevant Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz 80% Kundkommunikation 80% handlar om att bygga relation Visa intresse för era köpare och kommunicera MED dem. Kommunicera innehåll som handlar om köpare, INTE er verksamhet. Visa att ni har branschkunskap, påvisa kunskap och expertis. Involvera dina följare genom att fråga dem om råd Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Tre nivåer av frågor. Bransch/Marknad Företaget Individen Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

20 % Marknadskommunikation 20% handlar om ditt företag Varför finns ni? Beskriv vilket värde ni tillför. Utbilda era kunder och potentiella kunder Ge bort kunskap. Redovisning, vad bör man tänka på? Hur och Vad. Sälj INTE! Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Vad VÄRDE är variera mellan köpare och var de befinner sig i sin köpresa Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Förslag på daglig arbetsprocess Genomgång av dina nätverk. Sprid innehåll via sociala medier och mail, (ditt, andras, nyhet i media etc) det som är av värde för ditt nätverk). Svara på kommentarer. Uppdatera dig på potentiella köpare och befintliga kunder. Research inför dagens samtal, möten etc Läs av kanalerna 3 ggr per dag. Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz

Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz Kontakt www.fsteinholtz.se @fsteinholtz https://se.linkedin.com/in/fredriksteinholtz Fredrik Steinholtz - www.fsteinholtz.se - @fsteinholtz