Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DigIT Kompetensutveckling för alla medarbetare. DigIT Välkommen! Målet med frukostmötet är Du ska… veta vad DigIT är och hur projektet är upplagt veta.
Advertisements

Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
HALLAND Bilda en kommuniktionsgrupp. HALLAND Varför kommunikation? Rätt kommunikation är framgångsreceptet. Kommunikation kräver tid och eftertanke för.
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
1 Verksamhetsinformationssystem VIS Ladoks kompetensutvecklingsdagar Peter Grapne Karin Hellmalm Anna Björklund.
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
I detta projekt var uppgiften att konstruera en av flera plattor som tillsammans formar en mindre ”stad”. Denna stad ska vara en plattform för mindre.
Kommunikationskanaler som Webb & Facebook
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
XX kommun Kommunikationsplan.
MTFD Presentationsmall: tips & tricks
Möte med UK-representanter Den 4 maj 2015
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
Gymnasiearbete 100 p.
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Ekonomi och samhälle Introduktion
Index för att mäta företags kapacitet att energieffektivisera
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Talangutveckling Ungdom
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Kalle Forsman Region Jönköpings Län Psykiatriska kliniken
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Lite tips inför ditt år som klubbordförande
Diabetesenkäten och Diabetesprofilen på webben
Metod för utvecklings-arbete
Språkinlärning på talets grund
Införandeplan för IA-systemet
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Systematisk uppföljning
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Smartare möten – effektivare uppföljning
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Årshjul Xxx-avdelningen.
Förbättringsmodellen – en struktur för systematiskt förbättringsarbete
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Införande av Treserva Genomförande webb för öppenvårdsinsatser (SOL)
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
Kommunikationsplan 2019 för lokalt ledd utveckling i fyra fonder
Implementering, utvärdering och systematisk uppföljning
Kulturskolornas strategidokument
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Gymnasiearbete 100 p.
Tips för det praktiska ledarskapet
Att tänka på inför en Pep Dag
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Att använda Oma i avdelningen
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Presentationens avskrift:

Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book

Projektledarmall Ett material som hjälper klubben att lyckas med Golfens dag

Info om projektledarmallen Det här är en mall som klubben kan använda under arbetet med Golfens dag. Materialet kan ses som en hjälp för dig som projektledare och alla de som vill arbeta med aktiviteten. Samla projektgruppen och arbeta igenom dokumentet. Ni finner mer info, tips samt marknadsmaterial (från slutet av januari) på golfensdag.se. Lycka till med arbetet! Claes Björklund Nationell projektledare, Golfens dag claes.bjorklund@golf.se

Tidslinje för projektets tre faser Fas 1, nov–maj Planering Information och kommunikation Förankring Fas 2, lördag den 20 maj Genomförande Fas 3, juni–okt Utvärdering och uppföljning

Aktiviteter Kommunikation Varför Golfens dag Mål Fyll i syftet med Golfens dag för just er klubb, t.ex: Golfens Dag är en aktivitet som stödjer SGF:s övergripande mål om att verka för välmående golfanläggningar och ekonomi i balans. Syftet med Golfens dag är att med gemensam kraft visa upp golfen och attrahera nya golfspelare. Golfens dag är Sveriges största rekryteringsaktivitet för att locka nya spelare. 2017 Mål Utfall Antal nya besökare (ej medlemmar) Rekommendationsmålvärde (NPS) hos besökarna: Planerade uppföljningsaktiviteter Nya medlemskap Aktiviteter Kommunikation Vad När Ansvarig T.ex. Mottagande Prova på golf (driving range) Golfäventyret (junioranpassat) Tipsrunda Uppföljning/utvärdering Etc Vad Kanal När Ansvarig T.ex: Utskick till medlemmar Pressmedd. lokalpress Facebook-evenemang Etc.

Klubben – våra mål Varför Golfens dag? Våra mål Golfens dag är en aktivitet som stödjer SGF:s övergripande mål om att verka för välmående golfanläggningar. Syftet med Golfens dag är att med gemensam kraft visa upp golfen och attrahera nya golfspelare. Golfens dag är Sveriges största rekryteringsaktivitet för att locka nya spelare. För vår klubb är syftet med Golfens dag XXX. Våra mål Antal nya besökare: Rekommendationsmålvärde (NPS) hos besökarna: Planerade uppföljnings aktiviteter: Nya medlemskap:

Aktiviteter Vad När Ansvarig T.ex. Mottagande Prova på golf (driving range) Golfäventyret (junioranpassat) Tipsrunda Uppföljning/utvärdering

Kommunikation Vad Kanal När Ansvarig Utskick till medlemmar Nyhetsbrev Pressmeddelande till lokalpress E-postutskick Facebook-evenemang Klubbens Facebook-sida Etc.

Utvärdering 2017 Mål Utfall Detta behöver vi göra inför 2018: XXX Antal nya besökare (ej medlemmar) Rekommendationsmålvärde (NPS) hos besökarna: Planerade uppföljningsaktiviteter Nya medlemskap Detta behöver vi göra inför 2018: XXX

Bilder från Golfens dag på Xxxx GK (Klistra in in 2-3 högupplösta bilder från ert event här, antingen alla bilder på samma sida eller en sida per bild. Detta tillsammans med utvärderingen på sidan nio ska skickas in till SGF efter genomförd aktivitet.)

För mer info: Claes Björklund Nationell projektledare Golfens dag claes.bjorklund@golf.se 0708–58 42 82