Styrelsemöte Ladok Karin Åström, Objektägare »2015-02-13 »Wallingatan 2.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LPL möte Förnyad förvaltning
Advertisements

Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Aktuellt från förvaltningen
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
Teknisk infrastruktur för biblioteksservice – vad är på gång?
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Välkommen till dagens e-möte »Säkerställ ljud via Meeting > Audio Setup Wizard »Använd funktionen ”Raise hand” om du vill ställa fråga »Eller använd chatten.
I NFÖR PRODUKTIONSSÄTTNING AV NYA L ADOK Malin Zingmark 4 juni 2015.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Förbättra kunskapsläget.
F ORSKARNIVÅN I NYA L ADOK M ALMÖ H ÖGSKOLA Gunnar Råhlén Ladokkonsortiet Jan Winkle Malmö Högskola.
Nyanlända akademiker snabb väg in på arbetsmarknaden Reglab Eva-Britt Grönberg, projektledare.
1 Välkommen till dagens e-möte –Säkerställ ljud via Meeting > Audio Setup Wizard –Använd funktionen ”Raise hand” om du vill ställa fråga –Eller använd.
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Informationsmöte VA till Varola
Kommunernas inkomster
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Ny utvecklingsform – samplanering av flera team
Support, Servrar och annan teknik
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Öppen frågestund Den 1 mars 2017.
Lansering av ny webb 11 mars
på personer i behov av hjälp
Öppen frågestund Den 31 augusti 2016.
Aktuellt i gamla/nuvarande Ladok
DiVA systemägarmöte
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Analysseminarium – ÖK februari
Nyhetsbrev Oktober # Generell information - Driftsättning av release 3 den 3/10 Besiktningsplan - Plattformsövergång ersätts med Plankorsning.
Föräldramöte Lindevi LGIF P-10 Föräldramöte Lindevi.
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Svenska Brukshundklubben
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Arbetsformer XX vattenråd.
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Medarbetarundersökning 2018
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Kalle Forsman Region Jönköpings Län Psykiatriska kliniken
Styrgrupp Hjälpmedelscentralen
Enkät i gymnasieskolan 2015
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Branschrådet för spårväg och tunnelbana den 17 maj 2018
Utveckling av kliniskt träningscentrum (KTC) i
Möten och konferenser skyddad natur 2017
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Samordning av miljöinformationsförsörjning Inte nytt men ”nystart”
Enhetsaudits och andra verktyg –
Gymnasieval 2019.
Enkät i gymnasieskolan
Studieadministratörens nya vardag
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Status och översikt – var står vi idag
MIS 2.0 Standardiseringsutskott
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Insatser och åtgärder för att stärka sfi-resultaten I NACKA
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Extrastämma
Hållbar utveckling måste vara
Dokumentera rätt i vården
Kulturskolornas strategidokument
Information om lagförslag: medicinsk bedömning inom 3 dagar
Enkät i gymnasieskolan
Supportstuga: Medarbetarkopplingar
Närvårdscentrum Skene
Agenda Projektets uppdrag Vad har projektet identifierat?
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
[Projektnamn] Utvärdering
Presentationens avskrift:

Styrelsemöte Ladok Karin Åström, Objektägare » »Wallingatan 2

Mottagandet av Årsredovisning Första leverans 1/12, slutleverans oklar Innan slutleverans återstår tekniska problem samt tester och arbete kring batchar i gamla Ladok Inte troligt att första piloten kan gå igång v11 Förvaltningen tar emot det som levererats men konstaterar att det inte är en komplett leverans för årsredovisning

Acceptanstest Acceptanstest har pågått sedan 1/12 Totalt har 80 testfall körts igenom »14 avvikelser till leveransen har hittats, varav 6 kritiska »Dessutom 45 st tekniska frågeställningar/avvikelser som måste redas ut Tester för Årsredovisning utförs av »Lars Brolén, Lnu »Jan Johanson, HJ »Johanna Belzacq, SU »Stigbjörn Åman, LTU »Örjan Svensson, Claremont

Kommande acceptanstester »Planering av acceptanstest för Resultathantering och Uppföljning pågår. Verksamhetsresurser klara »Resultathantering Leverans 30/ Tester maj-juni »Uppföljning Leverans 15/ Tester augusti-september

Piloter Tätt samarbete med Ladok3-projektet för att stötta piloterna i registervård/informationskonvertering Utbildning för piloterna 24/2 »V11 Kungliga musikhögskolan + V14 Högskolan Väst - kan i nuläget konvertera all nödvändig information till nya Ladok »V17 Linnéuniversitetet + V19 Linköpings universitet – mycket registervård kvar, problem till följd av terminsregistrering mm

Registervård och batchar - bakgrund Utveckling med fokus på nyinläggning av data har medfört svårigheter för konvertering utan förvanskning eftersom vi eftersträvar konsistens i nya Ladok Batchar planerades utifrån de hårda krav man upplevde fanns i nya Ladok Alldeles för sent uppdagades behov av översyn av nya Ladok med avseende på att tillåta avsteg för att ta hand om historiskt data utan förvanskning Grundligt analysarbete pågår för att identifiera möjliga åtgärder så att förvanskning inte ska inträffa vid konvertering till nya Ladok. Arbete pågår med att förbättra batcharna Tydligare information är under produktion

Rekrytering »På plats Testledare Testare 2 st ÅR Res Produktansvarig uppföljning, Johanna Belzacq, SU Produktansvarig resultat, Gunnar Råhlen, BTH Resursansvarig, Katarina Gustavsson, ORU Produktionssättningskoordinator, Hans Persson, LU samt Malin Zingmark »Produktansvarig grunddata och behörighet under vt »Inga fler rekryteringar förrän VT16

Supportorganisationen

Nationella Ladoksupporten Öppnar under vårterminen connect.sunet.se/ladoksupport

Tidsplan för supporten Servicedesk startar för piloterna 1 mars för övriga lärosäten 1 juni Under våren utbildning för förvaltningen information till lärosäten lokala kontaktpersoner lokala objektägare lokala projektledare utformning av informationskanaler

Förvaltningsplan 2015 »Förvaltningsplanen för Studieadministration för 2015 revideras. Den tidigare beslutade planen omfattar endast nya Ladok »Förvaltningsplanen är det operativa dokumentet som beskriver vad som ska uppnås under året vad som ska förvaltas roller arbetsprocesser

Produktionssättningsplan Uppföljning

Uppföljningsleveransen – ursprunglig plan v24v25V26-31v32v33v34 junijuliaugusti v35v36v37v38v39v40 Umu & Konstfack september Polishögskolan & LTU Malmö & GU KU & Chalmers Driftsättning av Uppföljning för piloter Leverans till förvaltning 30/4

Revidering av produktionssättningsplanen Uppföljning Alternativ 1 »En ny produktionssättningsplan tas fram. Produktionssättningen kan påbörjas under oktober 2015 och pågår parallellt med att lärosätena produktionsätter Resultathantering. Alternativ 2 »En ny produktionssättningsplan. Produktionssättningen påbörjas i februari 2016 efter att lärosätena är klara med produktionssättning av Resultathantering. Piloterna går igång när acceptanstest avslutats Alternativ 3 »Lärosätena går in i Uppföljning samtidigt om Resultathantering. Allt jobb med att föra in Resultathantering och Uppföljning görs under samma vecka på lärosätena. Alternativ 2 rekommenderas av Expertgruppen. Gärna något fler lärosäte än piloterna under hösten 2015.

Förnyad förvaltning

63. Status - återstående leveranser »Stöd till rekrytering av övriga roller – fortsatt stöd vid annonsering och intervjuer. Klart vid projektavslut »Utbildning av medarbetare – introduktion till nya medarbetare. Klart vid projektavslut. »Etablerat samarbetsformer med leverantör(er) - uppföljning av ITS och support återstår. Klart vid projektavslut. »Stödja förvaltningsorganisationen i att ta över ansvaret för att förvalta befintligt Ladok – ta fram uppdaterad och nedbruten förvaltningsplan för 2015 »Stödja förvaltningsorganisationen i mottagandet av nya Ladok – löpande, klart vid projektavslut »Stödja lärosätena i införandet fram till dess att supportorganisationen tar över ansvaret för införandestödet. Behov tom Hanteras av Förnyad förvaltning under 2015.

64. Ekonomisk uppföljning 2014 Kostnader per Ursprunglig budget kr Reviderad budget per 1/ kr Reviderad budget per 18/ kr