- kunskap om och färdigheter i uttryck och ”material” man kan inte göra ”hur som helst” och det blir ”bra ändå”… - det lustfyllda lärandet allt lärande blir mer kvalitativt om man är motiverad (gäller både barn och lärarstudenter…) - estetiska lärprocesser en generös kunskapssyn ju fler sinnen och kroppsdelar som aktiveras i en lärandesituation desto bättre - självkänsla och skaparglädje alla ska ha möjlighet att vara med alla har något att förmedla
Musik har ett stort egenvärde, som inte alltid låter sig mätas. Men det finns också mycket att vinna på att använda musik tillsammans med andra ämnen!
Kompetenser som är synnerligen användbara för alla lärare: att kunna se och höra alla barn att vara en inspirerande, tydlig och trygg vuxen, och att kunna förmedla kunskaper och trygghet i att alla duger att kunna improvisera och t ex lämna en planering som inte fungerar att våga leka och se lekens inlärningsmöjligheter
Vi satsar vi på att både LÄSA och GÖRA Det ena är inte lika bra utan det andra! ”Att läsa utan att göra är som att älska utan att röra…”
INNEHÅLL - Färdighetsträning - Didaktik - Litteraturstudier - Repertoar Musik 1Musik 2 - Musikteori - Piano - Musik och identitet - Skriva låtar - Barn med behov av stöd - Singback på dator - Gitarr- Betyg & bedömning - Sångteknik x 2 - Kompgrupp/ensemblespel - Läroplanen - Lektioner i skolan - Planera & genomföra lektioner- Musikal - Portfolio- Temaarbete/integration - Undersökning & rapport